inbelprobleem met speedtouch 510 en belgacom ADSL

Pagina: 1
Acties:

• johanvdw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 18:39
Hallo allemaal,

een vriend van mij heeft zijn huidige ADSL-modem vervangen door een speedtouch 510 v4 multipc waar je 4 pc's kan aanhangen.

De installatie loopt probleemloos, en ook op de instellingen-webpagina van de modem geraak ik zonder probleem.

Probleem is echter dat de modem niet op internet geraakt. Een foutmelding geeft hij niet echt (hij zegt dat hij verbonden (connected) is, maar de status is down).

Weet er iemand of Belgacom misschien de mac-adressen bijhoudt, of een andere reden waarom het niet zou kunnen werken?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Uhm, gebruik je A. Router-modem (NAT/PAT) deze optie?

Verwijderd

Heeft die zijn mac adress wel door gegeven aan de provider?

dan krijg je idd een groen lampje die continu blijft branden maar je kan niet op internet

ff bellen naar je provider

• johanvdw
Westereen schreef op 10 maart 2004 @ 18:39:
Uhm, gebruik je A. Router-modem (NAT/PAT) deze optie?
Ik heb zelf geen NAT/PAT-instellingen ingesteld.

De oude adsl-modem was trouwens een USB exemplaar. Het mac-address van de netwerkkaart doorgeven zou in dat geval dus weinig verhelpen.

• johanvdw
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:44:
Heeft die zijn mac adress wel door gegeven aan de provider?

dan krijg je idd een groen lampje die continu blijft branden maar je kan niet op internet

ff bellen naar je provider
Dat was eigenlijk mijn eerste vraag: of Belgacom die mac-addressen bijhoudt, en je dus moet bellen als je ze verandert.
Ik vond er nergens info over op internet. Bellen doet hij liever niet omdat je voor meerdere pc's in principe een duurder abonnement nodig hebt.