[XP] Week 34 Toch gelocked?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb net een Week 34 Athlon XP 2800+ even geruild met mijn oude week 34 2800+.

Dit vanwege de stepping, ik heb nu een XPMW die hoop ik verder komt als mijn oude MPMW die bij 2300mhz stopte.

Maar nu douw ik hem in mijn Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 en wat blijkt, zodra ik de MP ook maar 1 stapje verlaag boot de pc niet eens :?
Ik dacht dat ze vanaf week 43 pas gelocked waren?
Opnieuw BIOS flashen maakte niets uit?

Ik citeer vanaf de core Linksonderaan: A..DA03034XPMW

Het rare is dat ik op de standaard MP nu boot op een FSB van 196, wat ook niet echt goed lijkt te zijn als ie gelocked is hoort ie maar tot ongeveer 180 te gaan?
Andere bios helpt ook niets, zodra ik de MP 0,5 omlaag gooi kapt de proc ermee.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 10-03-2004 18:48 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
Misschien zit ik er helemaal naast, maar heeft dat ding niet standaard 12,5 als mp? Zo ja, dan is dat het probleem. Je kan ws wel 13x enz gebruiken.

iRacing Profiel

• GeeMoney
  • Nu online
Razkin schreef op 10 maart 2004 @ 18:57:
Misschien zit ik er helemaal naast, maar heeft dat ding niet standaard 12,5 als mp? Zo ja, dan is dat het probleem. Je kan ws wel 13x enz gebruiken.
Op mijn andere 2800+ moet ik gewoon 12 of lager gebruiken hoor, 13 en dergelijke heb ik niet eens tot mijn beschikking :)
En mijn bedoeling is de MP zo laag mogelijk en de FSB ook zo hoog mogelijk, in combinatie met Mhz van proc.
Ik wil dus minimaal 2300mhz anders kan ik net zo goed mijn oude 2800+ er weer in douwen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Waarom zou je FSB niet hoger kunnen dan 180 als ik mag vragen? Die kan gewoon hoger hoor.

196 is IMO best netjes..

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:32

The Third Man

The Third Jellyfish

Bij een gelockte proc zou de proc gewoon nog steeds op de oude MP werken in plaats van niet meer opstarten. Misschien biosupdate (of bedoelde je dat met 'opnieuw flashen')?

Verwijderd

2800+ = stock 12,5 x 166 - 2083 mhz

• GeeMoney
  • Nu online
Is standaard 12,5 dat klopt, ik heb nu mijn oude 2800+ er weer in voor de zekerheid (max 10x240 te halen)
Maar mijn bord weigerd nu om ook maar op 11,5 MP op te starten, zelfs met mijn goede Proc:?
Weet iemand hoe dit komt of op te lossen is?
Ik heb het allernieuwste Uber bios er nu op en terug te flashen naar mijn vorige BIOS lijkt ie niet te doen.
Aangezien er bij mijn SATA Controller nog steeds Bios 4.2.27 word aangegeven.
Wat dus inhoud dat dat gedeelte ook niet geflashed is wat ik wel graag wil.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Bios resetten ? clear met CMOS jumper ?

dikzak

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb mijn BIOS nu echt heel hard gereset, batterij/jumper beide opties gehad.
Nog steeds wil mijn goede overclockbare proc niet een multiplier van 11,5 of lager pakken.
12,0 en 12,5 pakt ie wel.
Ik heb echt het vermoeden dat het aan het BIOS legt, aangezien ik die geupgrade heb laatst en nu dus niet meer boven de 200FSB wil.

Ik heb een heel oud BIOS geprobeerd erin te flashen maar het lijkt wel alsof ie niets overschrijft.

Dit merk ik aan het SATA Bios wat laad, er veranderd daar niets aan terwijl dat wel hoort. Ik heb nu het laatste Uberbios erop maar het lukt me dus never nooit meer.

Ook heb ik het draadje-unlock methode weer toegepast, ook dit maakt niets uit.
Hoe krijg ik nu mijn oude goede BIOS (staat op flop) weer COMPLEET geflashed terug? Zowel ALT-F2 als in windows vervangt hij het BIOS niet.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:36
Kijk of een optie in het bios aanstaat om virus te blokkeren. Met dat ding aan kon hij hem niet flashen.
Pagina: 1