Toon posts:

asus 9800xt (bios )

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Door edtedkev - Thursday 11 March 2004 20:51

hallo ik heb de nieuwe bios willen flashen van mijn asus9800xt maar dat is niet goed gegaan.
hij houd na de flash gewoon zijn oude bios.
maar nu heb ik de origenele bios gedownload,en die heb ik willen flashen met flashrom en atiflash,maar ook dat gaat niet hij zegt dat hij de file niet kan openen.
ik heb BV flashrom -p o asus.9800xt.256.samsung.bin gedaan zoals het hoort maar helemaal niks ik krijg of een error of hij kan niet openen.
ik heb grote en kleine letters geprobeert maar helemaal niks.
weet er iemand een oplossing.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mijn bios gelocked zou kunnen zijn maar wat dan

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 06:45 ]

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
waarom bios flashen als je een XT hebt. Maar zelf beetje zoeken op google en je bent al heel ver! :P

http://www.extigy.nl/db/flash9800/

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:15
LOL, jezus man zon kaart moet je helemaal niet flashen...

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
ehm als je de fp ff checkt ken je zien dat het een officiele bios update is van asus ;)

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 06:48
Hmm ik heb op driverheaven ook gelezen over iemand warbij heet niet lukte, uiteindelijk lukte het hem wel. Bij ging het iig in 1x goed. En het werkt echt geen monitor die opstandby gaat aan het einde van de boot.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal iets duidelijker zijn ook met flashrom en met ati flash krijg ik het niet voor elkaar.hij zegt dat die de file niet kan openen (error).
ik typ dan bv flashrom -p o asus.9800xt.256.samsung.bin.
ik kan wel de oude bios saven.
dus die link hierboven heb ik al gekeken en ook zo gedaan alleen het werkt niet.
en waarom deze kaart flashen, nou omdat je bij het booten effe geen beeld hebt op de dvi, dan staat er atention no signal en met die nieuwe bios van asus zou dat verholpen zijn alleen bij mij dus niet,daarom wou ik hem effe opnieuw flashen met de origenele bios.en daarna nog 1x proberen met die winflash maar het lukt dus helemaal niet?
ps
ik heb echt al wel moeite gedaan om te zoeken en geprobeerd ik vind het jammer dat dat hier toch wel snel gezegd of verweten wordt.

en uiteraard heb ik met de nieuwe bios update de win flash aangeklikt en gedaan wat er verteld werd bij die file.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 06:43 ]

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
(jarig!)
Ik heb de ASUS 9800 PRO geflashed naar XT (Hynix).
Toen kwam er een zogeheten nieuw PAL BIOS van ASUS uit van de week. Probeer ik die te flashen luktte ook niet :) Hij gaf een error dat ze beide hetzelfde waren ofzo :?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

DarkRider schreef op 12 maart 2004 @ 07:30:
Ik heb de ASUS 9800 PRO geflashed naar XT (Hynix).
Toen kwam er een zogeheten nieuw PAL BIOS van ASUS uit van de week. Probeer ik die te flashen luktte ook niet :) Hij gaf een error dat ze beide hetzelfde waren ofzo :?
Kwam uit?? Ik geloof niet dat Asus hun biossen zomaar prijsgeeft..........

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Deathchant schreef op 12 maart 2004 @ 08:36:
[...]

Kwam uit?? Ik geloof niet dat Asus hun biossen zomaar prijsgeeft..........
meuktracker: Asus 9800 XT AS30

Dus wel, waarom zouden ze het niet mogen doen :?

wat je wel zou kunnen doen is de naam: asus.9800xt.256.samsung.bin bestand veranderen in bijv. "bios.bin" dan weet je zeker dat je het helemaal goed over typt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 08:40 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

ze mogen het zeker, ik wil dat ze het ook doen. Als je kijkt naar de GeForces.........vind jij maar eens een release van een asus bios.....bijna nergens
ik zoek namelijk de 5950UAsus bios waarbij de tvout werkt.

Ik snap ook wel waarom ze het niet zouden doen, dan zou iedereen een goedkoper kaartje kopen met een andere bios eroverheen flashen, terwijl ze anders misschien de dure kaart gekocht zoudne hebben.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
precies darkrider dat heb ik dus ook.
maar ook een normale flash met een floppy lukt niet.
terwijl ik de origenele bios heb gedownload.
ook heb ik de file gewoon hernoemd naar asus9800xt.bin
maar de melding die ik krijg is file open error 0flo1.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:48 ]

Verwijderd

-EDIT-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 17:43 ]

Pagina: 1