Toon posts:

[crash] seagate hd na kopieren bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb thuis reeds een nieuw systeem aangeschaft. Onder de nieuwe hardware valt o.a. een Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA HD. Deze harddisk heeft 2 partities, C:\ en D:\. Ik wilde vandaag een bestand van 500MB van C:\ naar D:\ kopieren en toen hij bijna klaar was (bij het laatste streepje) maakte mijn harde schijf een raar geluid en kreeg ik direct daarna een blauw scherm.

Wat er op dit blauwe scherm stond kon ik echter niet meer lezen, want mijn computer begon aan een restart. Bij het restarten bleef hij echter hangen bij: Verifying DMI Pool Data... Na +/- een halve minuut kreeg ik de melding: Disk Read Error.

De harde schijf start wel op als ik de computer start en de s-ata raid bios kan hem ook gewoon zien.

Ik heb mijn bios al gereset maar dat mocht helaas niet baten.
Ook heb ik geprobeerd Windows er opnieuw op te zetten maar daar blijft hij ook na enkele seconden hangen. Trouwens weer met rare geluidjes vanaf mijn hd.

Betekent dit echt het einde van mijn HD? Ik heb er nog nooit (zolang ik hem heb dan, 1 maand) problemen mee gehad!

Spec's:
A7N8X DELUXE 2.0
AMD ATHLON XP 3200+ Barton
Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA 120GB
512MB Corsair CAS. 2.0
ATI RADEON 9600XT

Mijn Operating System is Windows XP Professional

Any help is welcome!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Rare geluiden? Dan denk ik dat je koppen heerlijk heen en weer zwiepen.
Waarschijnlijk inderdaad een naderende dood helaas.
Maar 1 lichtpuntje: je zal vast nog wel garantie hebben. Vraag bij Seagate een RMA aan en stuur je schijf op.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 10 maart 2004 @ 17:50:
Rare geluiden? Dan denk ik dat je koppen heerlijk heen en weer zwiepen.
Waarschijnlijk inderdaad een naderende dood helaas.
Maar 1 lichtpuntje: je zal vast nog wel garantie hebben. Vraag bij Seagate een RMA aan en stuur je schijf op.
Ik vrees nu idd ook het einde van mijn hd... Bedankt voor de snelle reactie, ik ga hem meteen naar Seagate terugsturen.