[Sony Trinitron] defecte stekker

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
ik heb een Sony Trinitron Multiscan 200GS monitor waarvan de monitor stekker is afgeknipt. aan de binnenkant van de monitor zit hij met 2 connectoren + aarde vast (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwforum.nl/chaozzatwork/gfx/chaozzcam.jpg

is dit een standaard aansluiting? of Sony-specifiek?

ik heb ook nog geprobeerd een vga kabel van een oude 14" monitor eraan te knopen. alle draden op 1 na kwamen qua kleur overeen. maar na het aansluiten werkte de monitor niet. krijgt geen signaal..

wat is wijsheid?

chaozz.nl | RetroGameCouch

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Beste is natuurlijk nieuwe kabel bestellen voor jouw type sony..

stekkertjes; de grote zijn aleen de kleuren, RGB+ aarde
de kleine zijn 2 sync draden met 1 maal (denk ik) dcc

De kleuren zeggen op zich niets , kan makkelijk zijn dat horizontale sync een andere kleur is dan in de sony..

probeer eens de draden op de kleine connector te verwisselen..

[ Voor 32% gewijzigd door fraggie op 11-03-2004 14:24 ]

• chaozz
bedankt voor de info. ik had dat RBG verhaal ook zo'n beetje verzonnen. ik heb hier een andere stekker van een andere monitor. die heeft alleen 1 brede stekker, maar die heeft 1 draadje meer. voor de rest komt het aardig overeen.

ik heb op de site van sony gekeken maar ik kan niet echt vinden hoe ik zoiets moet aanpakken/bestellen. een email naar monitorstekker@sony.nl?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sony is over het algemeen vrij makkelijk met het opsturen van onderdelen... Gewoon ff op de site kijken naar het telefoonnummer, en ze helpen je snel verder... Ze sturen het op en jij krijgt een rekening... Kan alleen wel helpen als je een dealer vind die onaangekondigde pakjes aanneemt, dan is het een stuk goedkoper... Succes met je monitor!

Verwijderd

Ik heb al een paar keer andere stekkers op monitoren gezet, kleuren en pinouts zijn vrijwel nooit te vinden. Ik soldeer meestal de 6 bekende (RGB) Hsync en Vsync zijn ook vrij makkenlijk te vinden en dan zou de monitor moeten werken.

En de rest doe ik proef ondervindelijk, voor die truuk heb ik een VGA connector gemaakt met 15 krokedille klemmetjes.

Als hij werkt en ik heb draden over sluit ik die nooit aan zijn meestal voor powermanagmet ed.

Een nieuwe kabel kost al snel 100 - 200 euro dus dat is niet zo interesant.

• chaozz
bedankt remke, idd, dat rbg kom ik wel uit. thankx.. ik laat het weten als het is gelukt!

UPDATE: de beeldbuis was in de staart/achterzijde geknakt. jammer, want de stekker paste uiteindelijk. weet ik het voor de volgende keer. :)

[ Voor 45% gewijzigd door chaozz op 12-03-2004 22:58 ]

Pagina: 1