BIOS flashen op 2e systeem

Pagina: 1
Acties:

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn ASUS A7V bios met een update om zeep geholpen.

Maar ik heb nog een MSI 6167 systeem staan.

Beide systemen hebben een 2MBIT Eprom.
Vanaf de buitenkant zien deze er niet exact hetzelfde uit (venstertje zit anders, aantal pootjes wel gelijk).

Is het mogelijk om die MSI op te starten en dan de bios van die A7V erop te leggen en deze zo proberen te flashen ?
Of kan de boel zo kapot gaan?

Wie weet of er verschil in die dingen zit of dat dit mogelijk zou moeten zijn ?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer eerst uit te zoeken of beide flash eproms gebruik maken van dezelfde programmeer-spanning. De meeste types gebruiken een programmeer-spanning van 5V, andere van 12V. Als de spanning hetzelfde is, dan zou ik persoonlijk het risico nemen en het gewoon proberen volgens de "hot-swap" methode (maar wie ben ik...).

Wil je het risico niet nemen, dan kun je het flashen ook laten uitvoeren, zie http://www.flashbios.org/. Je kunt de bios chip opsturen, en tegen een vergoeding van minimaal fl 12,50 wordt je bios geflasht (persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee).

• Treb
  • Niet online
Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met een hotflash ?

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Als dat A7V bios kapot (geflashed) is hoe wou je dan ooit dat MSI bord ermee opstarten?? :?:?
Of wou je al je pc draait het ene bios eruit wippen en dan de ander erin zetten?? :?:?
Zou ik niet doen.. Ik zou naar een elektronicazaak / computerzaak gaan en vragen of zij er iets mee kunnen, er zal vast wel iets bestaan waarmee je flash roms kan flashen zonder dat het (bijv. als bios) dienst doet.
Hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen om een flash te laten mislukken? Stroomstoring tijdens 't flashen? |:(

• Treb
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 19:46 schreef manyac het volgende:
Als dat A7V bios kapot (geflashed) is hoe wou je dan ooit dat MSI bord ermee opstarten?? :?:?
Of wou je al je pc draait het ene bios eruit wippen en dan de ander erin zetten?? :?:?
Zou ik niet doen.. Ik zou naar een elektronicazaak / computerzaak gaan en vragen of zij er iets mee kunnen, er zal vast wel iets bestaan waarmee je flash roms kan flashen zonder dat het (bijv. als bios) dienst doet.
Hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen om een flash te laten mislukken? Stroomstoring tijdens 't flashen? |:(
Helaas gaat het niet (verschillend type bios).
Maar het idee was idd om die MSI op te starten, dan een hot-swap te doen met de asus bios en deze dan te flashen op het MSI bord.