Toon posts:

vcr opnemen op de pc hoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een paar videobanden waarvan ik kleine stukjes beeld moet opslaan op de computer zodat dat beeld in een powerpointpresentatie verwerkt kan worden.
ik heb een tvkaart (hauppauge wintv pci) met composit in en een videokaart (pov geforce4 ti4200 deluxe 128 mb) waar ook een tv in op zit

ik heb de videorecorder eerst aangesloten op de videokaart omdat me dat het makkelijkste leek maar daar kreeg ik niks geen beeld mee op de pc, daarna heb ik de tvkaart geprobeerd, en ik kreeg beeld en kon opnemen met virtualdub, alleen als ik daarna die film afspeelde kreeg ik maar een heel klein schermpje, en hele slechte kwaliteit als ik hem uiteindelijk verder uitvergrootte

nu wil ik dus het beeld in goede kwaliteit zelfde kwali als van de video ong op de pc zien te krijgen, ik heb in de search gezocht maar daar hadden ze het allemaal over virtualdub, maja daar krijg ik dus geen goede kwaliteit mee

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien een idee om een hogere resolutie in te stellen met VirtualDub? Zal standaard wel op 160x120 staan ofzo....

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De resolutie voor goede kwaliteit video is 720 bij 576 pixels (in ieder geval om weer af te spelen op tv). Ik weet dus niet op wat voor resolutie je jouw opname gedaan hebt. Virtualdub wordt zo vaak genoemd omdat het gewoon kwaliteit levert, je moet er alleen nog mee leren werken

/me jevn spreekt uit ervaring

Verwijderd

Topicstarter
ik had de kwalitteit op 640X480 gezet, maar dan neemt hij het niet op als ik dan op opnemen klik gebeurd er eigenlijk niks,

Verwijderd

je tv kaart kan niet zo'n hoge resolutie aan, waarschijnlijk max 320x240.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
TV kaart is niet echt geschikt hiervoor vanwege de lage resoluties de de meeste aankunnen.
de betere kunnen nog maar 640*480

daar zijn video capture kaarten voor

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
hmms dat is dus het probleem, en de video in van mijn videokaar dan ??? hoe hoog zou die kunnen

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Je kunt met TV-Kaarten wel degelijk hogere resoluties opnemen. Ook wel VDub.

Hiervoor moet je de preview echter wel uitzetten.
De TV Kaart zet de data in 1 buffer. Als je de preview aanzet, zal hij de halve resolutie voor de preview gebruiken en de andere helft voor opnemen.
Zo kom je dus niet verder als 384 * 288. Hoewel dit voor videobanden voldoende is.

Zet de preview eens uit en probeer het eens opnieuw.
Pagina: 1