Toon posts:

Zelfbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten of ik nu alles compleet heb om mijn eigen server te bouwen:

1) mobo (gekregen van een vriend :) )
2) Intel PII/350Hz (2 jaar geleden 500 piek)
3) Diamond 8MB videokaartje
4) Harddisk 17,2 GB
5) 128MB SDram
6) ATX-kast
7) Floppydrive

Volgens mij ben ik er dan of mis ik nog van die kleine k*tdingetjes??

Verwijderd

Netwerkkaart? :+

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CD-ROM speler ?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
toetsenbord, muis???

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Die CD-rom speler sloop ik uit de oude server, net als de toetsenbord en muis. Netwerk kaart heb ik er nog 10 van liggen :)

Ik heb alleen wel weer een CD-Rom speler nodig voor die andere server, want daar wil ik RedHat 6.1 op installeren.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

waarom vraag je dit eigenlijk? Als je toch in staat bent om je eigen server in elkaar te draaien enzo, dan kan je toch zelf wel verzinnen wat je allemaal wel dan wel niet n nodig hebt?
ok..vragen staat vrij :)

Verwijderd

Mobi:

Toetsenbord en muis aan een server?!?
Mooi niet....telnet ownz >:)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

..installatie over telnet is niet echt makkelijk... en voor NT is telnet niet voldoende :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Op servergebied vind ik UNIX (varianten) nog steeds heersen boven NT...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Geef mij maar SuSE Linux 6.x Linux met Samba.... Voordelen van beide werelden.

Byteripper.

Verwijderd

Topicstarter
RdB: waarom vraag je dit eigenlijk? Als je toch in staat bent om je eigen server in elkaar te draaien enzo, dan kan je toch zelf wel verzinnen wat je allemaal wel dan wel niet n nodig hebt?
Dit is de eerste keer dat ik een machine zelf bouw :) -- maar ik miste al een paar van die simpele dingen:

1. een berg schroeven :)
2. 2x een IDE flatcable

Zulk soort tips bedoelde ik dus :) --maar Rosink stuurt een zooi op * thanks :) *

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt een Windows 2000 Advanced Server ... dus ik heb er wel een toetsenbordje voor nodig. Maar ik heb eigenlijk maar 1 monitor, de rest doe ik allemaal met PC Anywhere :)

Verwijderd

Topicstarter
RdB: waarom vraag je dit eigenlijk? Als je toch in staat bent om je eigen server in elkaar te draaien enzo, dan kan je toch zelf wel verzinnen wat je allemaal wel dan wel niet n nodig hebt?
Dit is de eerste keer dat ik een machine zelf bouw :) -- maar ik miste al een paar van die simpele dingen:

1. een berg schroeven :)
2. 2x een IDE flatcable

Zulk soort tips bedoelde ik dus :) --maar Rosink stuurt een zooi op * thanks :) *

Verwijderd

Mij lijkt dat je vanzelf merkt wat je mist?

Verwijderd

advanced server met 128MB?

hmmmmz, sou 'k toch ff nog een reepje achter de hand houden....

L

Verwijderd

Topicstarter
Kan makkelijk. Ik heb het op een PII/300HZ, 128MB laptop draaien (ik post ervanaf momenteel ;) ) draait als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind alleen die FTP in IIS nog steeds flink zuigen ( grote tijd :) )

zo, dat wilde ( voordat TwwT weer gaat zeiken als ik "wou" schreef >:) ) ik even kwijt.

Verwijderd

Waarom advanced server en niet de gewone windows2000 server??? wat wil je ermee gaan doen???? eerst hard ik windows2000 server voor een webserver en een ftp server te runnen, toen bleek dat dat ook kon met windows2000 pro, dus heb ik dat nu lopen en dat loopt goed, zeer goed. Wat moet je met advanced server, heb je soms een fabriek???

Verwijderd

Topicstarter
Waarom advanced server en niet de gewone windows2000 server??? wat wil je ermee gaan doen???? eerst hard ik windows2000 server voor een webserver en een ftp server te runnen, toen bleek dat dat ook kon met windows2000 pro, dus heb ik dat nu lopen en dat loopt goed, zeer goed. Wat moet je met advanced server, heb je soms een fabriek???
Omdat in Win2k Prof. en Win2k Server geen cluster en loadbalancing software in zit ... en laat dat nu hele interessante materie zijn (ask Jeroen >:) )

Verwijderd

Mike:
Wat is er tegen correct Nederlands?

Er worden op dit forum elke dag honderden spelfouten gemaakt, niet? Ik probeer jullie een beetje de goede richting in te sturen >:).

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets tegen correct Nederlands, maar precies hoe de lading van het woord zelf is: mierennneukerij!

Ik zie soms vrij schandalige spelfouten ("Ik wordt" bijvoorbeeld) maar daar hoor je me toch ook niet over?

Als Tweakers beter Nederlands wilden schrijven, gaan ze wel naar hun Nederlandse les in plaats van nieuwe postings te checken op Tweakers.net -- althans, de laatste geluiden die ik hoorde was dat T.N. dit niet als functie heeft >:)

Nogmaals "the point": doe relaxed, loop niet te zeiken over die kleine dingen en lever gewoon een nuttige bijdrage aan het forum! --Mike has spoken ;)

(edit ivm. wat spelfouten >:) )

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
zoals mierenneukerij met 3 n'en? :) :)

Verwijderd

Wat wil je eigenlijk op die server gaan doen, een online tetris competitie?

Verwijderd

Mike:

Wat voel je je nou goed nu je administrator bent door even te slijmen. Erg flauw dat je replies wist...

Verwijderd

Topicstarter
TwwT: even for the record: ik heb geen replies gewist ...

Verwijderd

Topicstarter
GrimReaper: ik was inderdaad net iets te enthousiast met mijn aantal 'n' :)

Direct: nee, een online Tetris competetie is niet de bedoeling. Waar haal je die informatie vandaan? Of ben je een vriendje van TwwT die je nu wilt verdedigen omdat ik mijn mening over hem uitlaat?

FYI: ik wil die P166 waar nu nog NT Server op draait die als webserver fungeert vrij maken voor RedHat 6.1 - ik wil veel meer van Win2k leren, dus wat doe je dan: juist, installeren. Dat ben ik dus ook van plan.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Mikey,

Denk aan je hart...

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je bezorgdheid ;)
Met mijn hart gaat het prima, maar ik wilde gewoon een paar dingen rechtzetten, omdat ik het niet relaxed vind als een paar newbies zo'n attitude gaan krijgen (ik bedoel nu alleen even op TwwT). Maar ik heb alles gezegd wat ik kwijt wilde en dit is het laatste waar ik wat betreft hem op reageer. Nu is het alleen verder een kwestie van "ignore" >:)
Pagina: 1