Toon posts:

[Spam?] Mail van advocaat, is het echt? *

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist het volgende bericht ontvangen:

THE PETITION STARTER IS "BUTHAINA AL-AWSI". THE PETITION IS COPYRIGHT (C) February 2004 Buthaina AlAwsi and is protected under UK Copyright Law and DMCA.

IT IS NOW BEING HOSTED ON YOUR SITE WITH YOU REPRESENTING YOURSELF AS THE PETITION AUTHOR AND STARTER AND WITHOUT THE PETITION STARTER'S PERMISSION AT THE BELOW LINK:

(Link naar mijn website)

LEGAL ACTION WILL BE TAKEN IF YOU DO NOT REMOVE YOUR ALLEGED AUTHORSHIP OF THIS PETITION WITHIN 24 HOURS.

If you wish to link to the petition online use:

http://www.petitiononline.com/newiraq/petition.html

If it can be shown you have acted in violation of Copyright law (ie., are not the petition author) you may be liable for damages over £100,000 and payment for any legal costs incurred.

THIS IS A FORMAL CEASE AND DESIST NOTICE GIVEN IN REPRESENTATION OF THE COPYRIGHT AUTHOR BUTHAINA AL AWSI UNDER UK COPYRIGHT LAW. THIS IS AN IMPORTANT NOTICE AND IF YOU DO NOT UNDERSTAND ITS CONTENTS YOU SHOULD CONTACT AN INDEPENDENT ADVISOR OR SOLICITOR.

PLEASE NOTE THAT IF THIS COPYRIGHTED PETITION IS NOT REMOVED FROM YOUR WEBSITE WITHIN 24 HOURS OR YOU FAIL TO OBTAIN AN AGREEMENT WITH ITS AUTHOR BUTHAINA AL-AWSI WITHIN 24 HOURS LEGAL ACTION WILL BE TAKEN AGAINST YOU WITHIN 48 HOURS.

R. SOMAIDIE
BUTHAINA AL-AWSI ATTORNEY

Moet ik dit serieus nemen? Ik heb vanochtend de petitie "vertaald" gekregen in mijn mailbox, en dat heb ik dan op mijn website geplaatst. Zij hebben de vertaalde versie niet geschreven, en de vertaalde versie lijkt er ook totaal niet op...

Wat raden jullie mij aan te doen?

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:49
Een e-mail :? Weggooien! :D

Tenzij ze de moeite nemen om persoonlijk te bellen of een brief te sturen: hoax :Z

Verwijderd

Die stoppen we gewoon in het doosje.. lekker laten zitten nix mee doen. pff....

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Internationaal recht loopt meestal zo'n vaart niet :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm ok, aannemende dat je de petitie gebruikt zou ik zeggen, vervang hem gewoon door de link.

Het 'legal action' gedeelte zal wel meevallen maar als het niet jou ding is staan ze wel in hun recht natuurlijk :).

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon laten staan dus? Is het dan alsnog mogelijk om het te verwijderen als blijkt dat dit geen hoax is?

De advocaat heeft trouwens een @hotmail.com adres.

Ik wil alleen maar weten of ik verkeerd bezig ben geweest? En of ie gelijk heeft dat ik een boete van 100.000 pound kan verwachten voor zo'n kut petitie?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 17:08:
Gewoon laten staan dus? Is het dan alsnog mogelijk om het te verwijderen als blijkt dat dit geen hoax is?

De advocaat heeft trouwens een @hotmail.com adres.

Ik wil alleen maar weten of ik verkeerd bezig ben geweest? En of ie gelijk heeft dat ik een boete van 100.000 pound kan verwachten voor zo'n kut petitie?
Oh bij een hotmail adres zou ik gewoon zeggen, lekker laten hangen :).
En over die boete, daar zou ik me (zelfs als het wel een echt mailtje is ;)) geen zorgen maken.

Verwijderd

Er is ook sprake van UK copyright law.

Ik neem aan dat je geen ingezetene bent van dat land.

Verwijderd

als ik jou was zal ik ff dan als je het zeker wil weten de headers van de e-mail die je hebt gekregen bekijken.. het ip-adres opzoeken waarvandaan het is gestuurd.. dat ip-adres ff opzoeken in de whois database en dan kan je zo zien uit welk land of waarvandaan het komt.
Als het dus uit Nederland komt heb je dus een grote kans dat een vriend oid je een geintje probeert te flikken.
desnoods kan je het ip ook nog ingeven in je adresbalk in internet explorer om te kijken of er een website van iemand achter hangt

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Welk mailtje? Je hebt geen mailtje gezien, en al zeker niet van een Hotmail adres.

Kortom: laat ze maar een aangetekende brief sturen.

Dat geschreeuw met die hoofdletters doet me trouwens nogal Nigeriaanse geld mail achtig aan.

[ Voor 52% gewijzigd door sdomburg op 10-03-2004 17:15 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

momania

iPhone 30! Bam!

Aangezien je nog geen Stuffis Generalis access hebt, laat ik het hier maar even staan met een titel fix. :)

Idd een mail zou ik niet wakker van liggen. Als ze je eerst willen waarschuwen zullen ze dat via een officiele weg moeten doen, dus een fax of brief.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sdomburg schreef op 10 maart 2004 @ 17:13:
Welk mailtje? Je hebt geen mailtje gezien, en al zeker niet van een Hotmail adres.

Kortom: laat ze maar een aangetekende brief sturen.
precies zo denk ik er nou ook over :)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

sdomburg schreef op 10 maart 2004 @ 17:13:
Dat geschreeuw met die hoofdletters doet me trouwens nogal Nigeriaanse geld mail achtig aan.
Dit al helemaal:
R. SOMAIDIE
BUTHAINA AL-AWSI ATTORNEY
Gewoon negeren dus :O
Volgens mij een vette hoax :(

[ Voor 7% gewijzigd door Ruzor op 10-03-2004 17:35 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks voor de reacties!
Volgens mij komt het mailtje wel uit Engeland, aangezien mijn bezoekers niet alleen maar uit Nederland komen...

Nog een laatste vraag dan: mijn adres/tel.nr staat niet op mijn website, kan ik dan alsnog een aangetekende brief verwachten? (de advocaat moet dus zelf mijn adres traceren via een whois search???)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zo'n schreeuwerige mail van iemand die zich BUTHAINA AL-AWSI ATTORNEY noemt en niet eens een fatsoenlijk mailadres heeft, zou ik totaal niet serieus nemen.

Maar als het echt is (en nog het NL recht geldig is ook), zou je inderdaad een brief kunnen verwachten. Vanaf dat moment heb je dan waarschijnlijk x dagen de tijd om het te verwijderen, maar ik zou er niet voor bij de deur gaan zitten wachten.

edit:
overigens:
IF YOU DO NOT REMOVE YOUR ALLEGED AUTHORSHIP OF THIS PETITION WITHIN 24 HOURS.
Ik heb natuurlijk jouw vertaling niet gezien maar veweer je dat je het zelf de auteur van het originele stuk bent?

offtopic:
Overigens kan ik me niet voorstellen dat je op zo'n enkele paragraaf onsamenhangende tekst een copyright claim kan leggen. :X

Verder:
Please remember that any information that is disclosed in these areas becomes public information and
Geen idee of dat genoeg is (heb weinig verstand van recht, zelfs het aanrecht) maar dit is het enige dat ik kan vinden over wie eigenaar zou zijn van de petitie.

Maar ik blijf er bij dat het hoe dan ook onzin is.

[ Voor 49% gewijzigd door F_J_K op 10-03-2004 17:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Lekker professioneel om je goed aan de netetiquette te houden als advocaat :+

Verder is het gewoon kijken wat de afzender is. Bekijk de mailheaders en bekijk dus ook welke organisatie erachter zit. Maar goed, het komt allemaal wel als erg fake over op mij.

Zolang je geen brief op de deurmat hebt liggen of er duidelijke aanwijzingen zijn dat de afzender daadwerkelijk degene is, die hij beweert te zijn, zou ik me niet zo druk maken. :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Wordt je straks in Irak gedaagd of zo? Vraag hem maar eens een kopietje van die Act waar hij het over heeft en vraag dan meteen of deze wet geldt hier in Nederland :X
Pagina: 1