[PHP] directorys icm urlencode, htmlentities

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik ben een fotoboek aan het schrijven; Script maak een maffe directory; dat gaat goed, vervolgens kan ik hem niet meer bewerken omdat hij niet bestaat...

Verdere uitleg:
Een directory aangemaakt met de naam "2004»" (alt+0187) puur ter test. Dit alles ging (tot mijn verbazing) goed.

Om deze directory te editten klik ik: "[url] ... /photobook/category/edit/2004»" (Ik gebruik symlinks)

Vervolgens geeft hij een "fiele not foend" error... |:(
(dat wil zeggen, de file laad netjes maar ik krijg de melding van mijn systeem; "De directory die je wilde bewerken bestaat niet meer")

Nu is mijn vraag, moet ik eerst een urlencode en dan een urldecode doen, of eerst een htmlentities en vervolgens met htmlentities_decode()? Puur een vraagje hoe jullie dat misschien hebben opgelost of jullie visie daarop...

[ Voor 16% gewijzigd door xces op 10-03-2004 16:59 . Reden: Typevout en foutmelding uitgelegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
In het kort:

<a href="<?php echo rawurlencode($value); ?>">

<a href="script.php?value=<?php echo urlencode($value); ?>">

<input type="text" value="<?php echo htmlentities($value); ?>">

Dus in jouw geval is het de bovenste.

[ Voor 31% gewijzigd door bigtree op 10-03-2004 17:15 . Reden: rawurlencode toegevoegd ]

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het punt is dat » geen asciicode is, en dus ligt het maar net aan je encoding welke bytecode(s) daar bij hoort

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.