Toon posts:

PS2 DVD+R of DVD-R?

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht en kan het niet vinden.
Mijn PS2 is:
SCHP 39004
Browser 1.20
Cd-speler 1.20
Playstation Driver 1.1
DVD-speler 2.13E

Ik weet dat op oude ps2's alleen DVD-R werken, en op nieuwe allebei. Ik kan een DVD+R writer van iemand overnemen maar ik kan niet vinden of mijn PS2 allebei kan draaien of alleen DVD-R. Kan iemand mij helpen?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12 22:34
Regel ergens een kopie en test het zou ik zeggen

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Volgens mij speelt de ps2 alleen dvd-r, maar 100% zeker weet ik het niet.

Waarom koop je niet gewoon een dvd+/- writer? die zijn toch niet zo duur meer, of ben je daar te cheap voor :P

Mijn rig

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12 19:40
De chip die jij hebt speelt het beste - af. De nieuwere PS2 chip speelt met gemak bijna elk merk, ongeacht plus of min af. Het beste kun jij dus sticky bij - blijven...
Of ombouwen, dan werkt het weer wel... maar dat is illegaal ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Waarschijnlijk leest je PS2 allebei.
Ik heb zelf een 30004 (v5) en ik heb hier ook nog een 35004 (v4) staan die beiden zowel +r als -r lezen. :)
Maar voor alle zekerheid wat Midget al zei: regel een kopie en test het. Dan weet je het 100% zeker. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, zal ik doen.

Speelt een niet omgebouwde PS2 wel dvd films af dan? Dacht dat dat alleen werkte met chip. Ik moet hem ook laten ombouwen nog maar kan mooi brandertje op de kop tikken maar wou even weten of dat wel kan ivm mijn ps2.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 17:24 ]

Verwijderd

PS2 silver edition speelt DVD-R af, staat uitdrukkelijk op de doos (schijnt nieuw te zijn t.o.v. PS2 'classic'). Maar dit is dan wat betreft DVD's, voor gekopieerde spellen moet je alsnog bepaalde zaken toepassen :+

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kan dvd+r afspelen met mijn ps2 (niet omgebouwd). De ps2 is van net na de launch, 1 van de oudere versies dus. Of ie dvd-r kan weet ik niet, nog nooit geprobeerd

[ Voor 6% gewijzigd door SubSun op 10-03-2004 18:35 ]

Verwijderd

Ik kon (heb hem verkocht) met mijn omgebouwde PS2, gewoon + en - afspelen. Volgensmij maakt het verder niet uit of je ps2 is omgebouwd of niet, hij speelt standaar al + en - af.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Mijnes is jaar na launch ongeveer en ik kan moeiteloos dvd+jes afspelen...

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

kameraad van me gebruikt +r voor zijn spel-backups :x

[Signature]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15

Maximus

There is no substitute

Mijn XBox mss iets heel anders maar misschien vergelijkbaar, kan alleen DVD-R afspelen. Ook al heb ik de multi-read Samsung Drive

PhD i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die dvd brander gekocht, haal hem vrijdag op en dan zal ik wel even zien :). Met een beetje geluk kan ik die dvd+r gewoon afspelen zonder chip dat zou geweldig zijn :D. Tnx guys _/-\o_ .

Verwijderd

Consolevraagje: move Overige Hardware > Spielerij - Problemen & Vragen

Kwestie van proberen. Kennis van me kan ongemod geen CDR/DVD-R/DVD+R afspelen, of daar nu film (DVD, VideoCD), muziek of wat dan ook opstaat. Sony heeft in de loop der tijd nogal eens van loopwerk/aansturing gewisseld.

edit: Ik heb inmiddels het loopwerk schoongemaakt en afgeregeld en nu pakt hij wel alle DVD-R/DVD+R/CDR (DVD/VCD/muziek etc) ongemod.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 06:46 ]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Oudere PS2's (V1 tot V7) lezen officieel alleen DVD-R. Nieuwere PS2's (vanaf V8) ondersteunen ook DVD+R. Maar de enige reden hiervoor is dat de laser van betere kwaliteit is. Er zit geen nieuwe electronica ofzo in voor ondersteuning van DVD+R.
Dus als je mazzel hebt, zoals ik, kun je mogelijk ook DVD+R's gewoon op een oudere PS2 afspelen. Ik heb een tweeeneenhalf jaar oude V3 PS2 (het eerste model dat in Europa uitkwam), en hij leest gewoon perfect DVD+R's af. Blijkbaar heb ik dus mazzel dat mijn laser beter is dan normaal is voor een V3.

Overigens gaan gekopieerde games op DVD-R of DVD+R hoe dan ook niet op een ongemodde PS2 werken, of zonder een bepaald trucje te gebruiken. Daarvoor zit er nou eenmaal copy protection in de PS2. Films op een gebrande DVD werken trouwens weer wel direct.

PS. model nummer SCPH-39004 betekent dat je een V7 PS2 hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Devil N op 11-03-2004 09:57 ]

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb een gemodde v7 en die leest zowel +r als -r.

Mijn ervaring is echter dat hij de -r net iets beter leest/iets makkelijker slikt dan de +r dvdtjes die ik gebakken heb. Ik gebruik nu alleen nog maar -r.

Films op dvd+-r draait de ps2 alleen als de modchip het ondersteunt.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 20:29
Devil N schreef op 11 maart 2004 @ 09:50:
Oudere PS2's (V1 tot V7) lezen officieel alleen DVD-R. Nieuwere PS2's (vanaf V8) ondersteunen ook DVD+R. Maar de enige reden hiervoor is dat de laser van betere kwaliteit is.
ik verder Sony ervan dat dit ook gedaan is omdat de DVD-R standaard door hunzelf ontwikkelt is, terwijl +R uit de stal van o.a. Philips komt...

en hoe verkoop je je eigen product (-R) meer?
door het 't enige afspeelbare te maken op je eigen producten :)
slimme jongens...

...of toch niet?

Ondertussen begint het er meer en meer uit te zien dat +R de algemene standaard gaat worden. Meer verkocht, goedkopere schijven enz.
Dus dan kan je ondertussen als Sony zijnde niet veel anders meer als ook +R te gaan ondersteunen, want anders wil niemand je apparaat meer kopen omdat 'ie geen copy-DVD's speelt

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

ik heb zowel dvd-r als +r kunnen afspelen op een v10 ,en ik ken ook die geen problemen hebben met een v7.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij speelt hij DVD- films perfect zonder mod, maar DVD+ niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 23:23 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 16:04

White Dust

PlaneScape: Torment

Mja... Dan is de kick verder niet meer echt zinvol... vraag is opgelost etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.