Mijn broer kwam vandaag thuis met een DVDRW416K van philips, ikzelf heb een PCRWDV3210 en vond dat de toestellen nogal verdacht veel op elkaar leken:

Uiterlijk is nagenoeg hetzelfde (ook de stickers bovenop) uitgezonderd dat de combo-drive een hoofdtelefoonaansluiting vanvoor heeft, en de logo verschillen (dvd ipv rw). De toestellen wegen ook evenveel (900 gram).
Dvd-lees en cdrw snelheden zijn dezelfde alleen de cdr schrijfsnelheid is de helft.
De firmwareversie is ook dezelfde: P1.2 en zitten in dezelfde flashtool.
Die van de dvdschrijvers is wel groter maar de combodrive heeft 8mb cache.
Nu denk ik dat de toestellen technisch indetiek zijn (om geld uit te sparen) en enkel op gebied van firmware verschillen. Kan dit?
Ik heb al zitten zoeken naar een flashtool om cvt bestanden te flashen maar philips heeft dit blijkbaar goed beveiligd omdat er ook geen regiovrije firmware te vinden is voor deze toestellen.
Weet iemand als dit zou gaan en waar ik zo een tool zou kunnen vinden?

Uiterlijk is nagenoeg hetzelfde (ook de stickers bovenop) uitgezonderd dat de combo-drive een hoofdtelefoonaansluiting vanvoor heeft, en de logo verschillen (dvd ipv rw). De toestellen wegen ook evenveel (900 gram).
Dvd-lees en cdrw snelheden zijn dezelfde alleen de cdr schrijfsnelheid is de helft.
De firmwareversie is ook dezelfde: P1.2 en zitten in dezelfde flashtool.
Die van de dvdschrijvers is wel groter maar de combodrive heeft 8mb cache.
Nu denk ik dat de toestellen technisch indetiek zijn (om geld uit te sparen) en enkel op gebied van firmware verschillen. Kan dit?
Ik heb al zitten zoeken naar een flashtool om cvt bestanden te flashen maar philips heeft dit blijkbaar goed beveiligd omdat er ook geen regiovrije firmware te vinden is voor deze toestellen.
Weet iemand als dit zou gaan en waar ik zo een tool zou kunnen vinden?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 16:50 ]