Toon posts:

Philips PCRWDV3210 -> DVDRW416K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer kwam vandaag thuis met een DVDRW416K van philips, ikzelf heb een PCRWDV3210 en vond dat de toestellen nogal verdacht veel op elkaar leken:
Afbeeldingslocatie: http://image2.beareyes.com.cn/2/lib/200211/23/148/rwdv3210k.jpg

Uiterlijk is nagenoeg hetzelfde (ook de stickers bovenop) uitgezonderd dat de combo-drive een hoofdtelefoonaansluiting vanvoor heeft, en de logo verschillen (dvd ipv rw). De toestellen wegen ook evenveel (900 gram).
Dvd-lees en cdrw snelheden zijn dezelfde alleen de cdr schrijfsnelheid is de helft.
De firmwareversie is ook dezelfde: P1.2 en zitten in dezelfde flashtool.
Die van de dvdschrijvers is wel groter maar de combodrive heeft 8mb cache.
Nu denk ik dat de toestellen technisch indetiek zijn (om geld uit te sparen) en enkel op gebied van firmware verschillen. Kan dit?
Ik heb al zitten zoeken naar een flashtool om cvt bestanden te flashen maar philips heeft dit blijkbaar goed beveiligd omdat er ook geen regiovrije firmware te vinden is voor deze toestellen.
Weet iemand als dit zou gaan en waar ik zo een tool zou kunnen vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 16:50 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Je wilt van een combodrive (DVD speler en CD writer) een normale DVD brander maken? Geen idee of het mogelijk zou zijn, als je zekerheid wil zou je beide drives open moeten maken. DVD brander is wat anders dan CD brander, alhoewel het mogelijk zou kunnen zijn dat philips de DVD brand functie heeft uitgezet bij je combo drive (mocht de hardware verder identiek zijn).

Heb je het ook al met mktflash.exe geprobeerd? Hiermee had ik mijn liteon 32x brander naar een 40x geflashed.

Je zou met mktflash de firmware van de DVD brander kunnen 'backuppen', en deze proberen te flashen naar je eigen combo drive (natuurlijk wel eerst backup maken van je origineel).

Houd ook rekening mee dat je garantie vervalt als je dit gaat doen! ;)

BF2 stats Systemen

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Helaas helaas...

De gelijkenissen:
- Het uitzicht probeert Philips als een hele tijd hetzelfde te houden (1 productlijn: het was er al eerder en de 8x brander heeft ook hetzelfde uiterlijk). Details kunnen verschillen).
- De firmwares noemen al een hele tijd Px.x, en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.
- het flashtool doet nog 20 andere drives.

De combi is hoogstens een verre voorvader van de DVDRW, meer niet.

Het veranderen door te flashen is niet mogelijk. De groottes van de firmware is met een factor 3 gestegen...

Verder:
- mkt flash gaat niet werken, dat is voor hele andere drives ontwikkeld. Dit zijn geen liteons maar Philipsen.
- Toen de Combi ontwikkeld werd was er nog maar weinig te doen rond DVD.

Als je het nog niet zou geloven: maak ze open en zie dat de chips op de printplaten en de opu (laserkop) anders zijn. En dan is je garantie natuurlijk ook weg... Je kan het ook gewoon geloven.

[ Voor 28% gewijzigd door Angels2 op 10-03-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dan maar gewoon geloven, want ik vind niets om cvt te flashen, met mkt gaat het niet zoals je al zei...

Maar toch bedankt allebei