Toon posts:

De sitecom dc-202 en emule poort 4661

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé forum,

Ik heb een tijdje geleden een sitecom dc-202 router voor mijn alcatel home modem liggen. (Daarvoor een vigor 2200e en een e-tech breedbandrouter.. allen met hun eigen problemen, maar ZONDER dit probleem!!)

Ik kan overal naartoe connecten, behalve naar servers die eindigen op :4661, zoals razorback etc.

Ik heb alles geprobeerd que config binnen dat ding (zelfs de zgn Multi-DMZ optie dir de firewall uitschakelt..)

Heeft iemand, naast Arno98 die niet echt een helder antwoord kreeg op dezelfde vraag, ook dit probleem gehad en, beter nog, opgelost??

ik ben héééél benieuwd...

greetz,
Satch

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Staat er de nieuwste firmware op? Geef ook even linkje naar andere post.
(ben te lui om te zoeken)

Kan je je log posten? van eMule en je router?

[ Voor 22% gewijzigd door SSH op 10-03-2004 17:01 ]

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:15
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ISP de poort blokkeerd. Informeer hier eens naar. Succes

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 16:12

weebl

YARR!

Als je een beetje zoekt over google/GoT/Sitecom site, dan was je er allang achter...

dit is echt te simpel...

suc6

p.s: port forwarding...

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

tdehoog schreef op 10 maart 2004 @ 16:50:
Als je een beetje zoekt over google/GoT/Sitecom site, dan was je er allang achter...

dit is echt te simpel...

suc6

p.s: port forwarding...
Ik kan het heel erg mis hebben hoor maar poortje 4661 hoef je toch echt niet te forwarden....

offtopic:
Niet lullig bedoeld hoor maar ik heb je weleens eerder geqoute. Als je het niet zo zeker weer post dan ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door SSH op 10-03-2004 16:57 ]

Verwijderd

Ik kan het heel erg mis hebben hoor maar poortje 4661 hoef je toch echt niet te forwarden....
Dat moet dus wel met eMule anders krijg je een low-id terug van de server waarnaar je connect ALS je al kan connecten.

In de router forward je poort 4771 ipv 4661 naar de computer waardat je eMule op draait. In eMule stel je poort 4771 in ipv 4661 en het werkt. In eMule btw de UDP uitzetten, dit is nl niet nodig.
Op die manier kan ik op eMule komen en ook op de server die jij benoemde.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 17:24:
[...]

Dat moet dus wel met eMule anders krijg je een low-id terug van de server waarnaar je connect ALS je al kan connecten.

In de router forward je poort 4771 ipv 4661 naar de computer waardat je eMule op draait. In eMule stel je poort 4771 in ipv 4661 en het werkt. In eMule btw de UDP uitzetten, dit is nl niet nodig.
Op die manier kan ik op eMule komen en ook op de server die jij benoemde.
Het is weer om te huilen, dat is poort 4662 en niet poort 4661. Als je ook eens beter leest dat kan hij helemaal geen verbinding maken, dus ook geen low-id.
(of er was wat veranderd de laatste keer dat ik keek)

[ Voor 72% gewijzigd door SSH op 10-03-2004 17:35 . Reden: qoute ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor jullie reactie. Even wat antwoorden:

Ik heb de nieuwste firmware geladen (1.04 voor de v3 variant). De Log is van de router is leeg, en die van Emule zegt alleen dat de server dood schijnt te zijn.

Multi-DMZ op deze router zou impliceren dat alle 2-weg verkeer zou moeten plaatsvinden alsof er niets tussen zou zitten. Voor de andere poorten als 4242 wordt dit bewezen: zonder enig andere instelling zijn die gewoon open...

Met mijn ISP is niets mis, want met mijn vorige 2 routertjes was er geen connectie probleem.

Ik heb een half uur met Sitecom aan de 0900-telefoon gehangen, die kon geen oplossing vinden. Na een uurtje nog eens in de hoop dat een andere agent me zou helpen: dat was goed gedacht, alleen wist ook hij het niet.

Ik kan niets anders verzinnen hem terug te brengen en een andere router te gaan uitzoeken.

nogmaals dank voor jullie aandacht en hulp

js

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
al geprobeert je router er tussen uit te halen?
gewoon proberen dan weet je zeker dat het aan je router ligt.
(en ja, ik heb in je opening post gelezen dat het eerst wel werkte)

[ Voor 24% gewijzigd door datkanveelbeter op 10-03-2004 23:23 ]

Verwijderd

Hier dus hetzelfde probleem. 4661 niet bereikbaar.

En mensen met antwoorden als: "Dit is te simpel portwarding" Zeg a.u.b. dan niets. Er zijn genoeg mensen die te beroerd zijn om de search te gebruiken, er is echter een groter deel mensen die eerst zelf uitgebreid zoeken, dus kom niet met van die stompzinnige antwoorden waaruit blijkt dat je er zelf ook totaal geen ruk van begrijpt. :( :(

* Internet rechtstreeks op emule pc is er totaal geen probleem.
* Port forwarded
* ISP blokkeert de port niet
* Nwste firmware
* Poort 4661 is uitgaand, dus eigenlijk hoeft tie niet geforward te worden
* DMZ aan/uit geen verschil
* Firewall is/staat uit

Laatste optie voor mij : Sitecom DC202 Te koop :r :r

Verwijderd

@ Arno98:
dus kom niet met van die stompzinnige antwoorden waaruit blijkt dat je er zelf ook totaal geen ruk van begrijpt.
Nee ik begrijp totaal niets van netwerken, daarom werk ik ook als netwerkbeheerder op een school.
[/vlammetje]

Ja ik had het idd verkeerd gelezen, ik ging even vanuit dat eMule op 4661 draaide (standaard), maar dat moest dus 4662 zijn.
Ik heb zelf de DC-202 V1 en daar heb ik geen problemen mee. Een goeie vriend van mij heeft de V2 en die router werkt ook niet naar behoren op een of andere manier (zeer vaak vastlopers (orange led), met laatste firmware). Ik heb echter nog nooit problemen gehad met de V1 router. Overigens moet ik wel toegeven dat ik binnekort ga overstappen op mijn ZyXEL ADSL Modem in router modus maar dat is vanwegen de SNMP support ;)

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

offtopic:
Ik denk niet nodig is om op te scheppen, tis tenslotte allemaal specifiek werk waar sommige mensen niet eens een opleiding voor hebben genoten :o

@Arno

Kun je wel pingen naar 195.245.244.243 ?
Heb je je router wel terug gezet naar de fabrieksisntellingen/geflashed?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Allemaal ontopic nu.
De eerste de beste die loopt te zeiken (en dat geld dus ook voor afzeiken van mogelijk tips die niet in goede aard vallen) heeft een probleem

Tevens ben ik ook benieuwd of het nu op dit moment wel werkt als je de routers er tussen uithaalt (dus niet wat het ooit een half jaar geleden heeft gedaan).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

SSH schreef op 11 maart 2004 @ 14:25:
offtopic:
Ik denk niet nodig is om op te scheppen, tis tenslotte allemaal specifiek werk waar sommige mensen niet eens een opleiding voor hebben genoten :o

@Arno

Kun je wel pingen naar 195.245.244.243 ?
Heb je je router wel terug gezet naar de fabrieksisntellingen/geflashed?
Yup pingen is geen enkel probleem. En de router is meerdere malen gereset/re-flashed en fabrieksinstellingen zijn wel meer dan eens retour gezet.

Ik heb ook al een nwe DC202 gehaald maar maakt geen verschil

Verwijderd

Koffie schreef op 11 maart 2004 @ 14:32:
Allemaal ontopic nu.
De eerste de beste die loopt te zeiken (en dat geld dus ook voor afzeiken van mogelijk tips die niet in goede aard vallen) heeft een probleem

Tevens ben ik ook benieuwd of het nu op dit moment wel werkt als je de routers er tussen uithaalt (dus niet wat het ooit een half jaar geleden heeft gedaan).
Heb net de router verwijderd en modem rechtstreeks op Emule-computer aangesloten, dan is er niks aan de hand en ben ik direct op servers met :4661

P.s. Het gaat mij niet om het antwoord wat gegeven werd, maar op de manier waarop he!! en dan vooral "Dit is echt te simpel" |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hé die Koffie & Arno,

Ook ik heb mijn router ertussenuit gehad... geen probleem op 4661 Razorback...

Router er weer tussen: probleem is terug. Het is om gek van te worden!

Morgen koopavond: heb mijn oog op een US robotics laten vallen. Hopelijk meer geluk met dat apparaat...:-(

thanx,

js

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat gebeurt er eigenlijk als jullie het IP:4661 van razorback toevoegen in de NAT tabel van de router?

Verwijderd

Topicstarter
@ SSH

Hoi,
Lukt ook niet. Ik heb 'm inmiddels omgeruild (met bijbetaling) voor een Draytek Vigor 220e plus. Daar heb ik er al 2 van gehad, en waarbij beiden de voeding er spontaan uit is gefikt (incl. rookpluimpje). Ik neem het risico maar....

En ja, alles werkt nu perfect!

Tussendoor nog een US Robotics gehad, die helemaal niet aan de praat te krijgen was... klereding.

dank voor jullie meedenken!!!

js
Pagina: 1