Toon posts:

Playstation 2 op HomeCinema aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil proberen om mijn Playstation, via mijn homecinema op tv aan te sluiten. Qua geluidskabels is er geen enkel probleem alleen lukt het mij maar niet om beeld te krijgen.

De rede waarom ik het zo aan wil sluiten is omdat mijn dvdspeler NTSC signaal converteert naar PAL signaal (tenminste, dat leidt ik af uit het feit dat met een vorige homecinema ik bij bepaalde films zwart-wit beeld kreeg, en met mijn nieuwe set niet meer...)

Het gaat dus om de volgende apparaten met deze uitgangen erop.

Playstation:

Digital Optical Out (gebruik ik nu voor de geluidsweergave)
AV Multi-Out (Dit is een uitgang die ik nog niet eerder gezien heb, past alleen de meegeleverde adapter op met een Videouitgang en ScartStekker)

Home Cinema: (JVC TH-A85)

AV (algemene Scartaansluiting
Digital Optical In (in gebruik voor geluidsweergave PS2)
Aux in
Video Out/S-Video Out)
AV Compu Link III connector (In handleiding staat "voor toekomstig gebruik", heb geen idee waar deze voor dient)

TV (Merk Picturetel :S, Is een B-merk Philips)

2 x Scart
1 x "ontlede Scart" (Aux, Video, S-video)
Aux out

Hoe kan ik nu geluid én beeld via de HomeCinema laten lopen zodat deze het NTSC signaal omzet in, voor mijn tv handelbaar, Pal signaal?

Verwijderd

Je hebt geen beeldingang op je set, dus het kan niet.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
een ntsc signaal moet een beetje moderne tv gewoon weer kunnen geven volgens mij (mits je een goede Euro AV scart gebruikt), iig is een zwartwit niet per se NTSC.

Mijn ps2 speelt via een euro-AV kabel gewoon ntsc spellen af dus een home cinema set heb je daarvoor niet nodig :)

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen beeldingang op mijn set, maar volgens mij moet het toch op een manier kunnen. Als ik Tv Sound selecteer op mijn dvdspeler dan gaat het geluid toch ook van TV naar dvdspeler? Lijkt mij dat dit ook met het Videosignaal mogelijk moet zijn of niet?