koeling 9800 XT

Pagina: 1
Acties:

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
ik loop hier al een tijdje rond te speuren naar mensen die hunh 9800 XT anders aan het koelen zijn maar het meeste wat ik vind zijn overgeclockte 9800 pro's en dat soort dingen. en ik wil mijn 9800 XT toch anders gaan koelen maar ik weet niet precies wat er mogenlijk is met dat ding, want hij loopt toch een beetje warm. ik heb ook al veel website's bezocht met allelei koelers en dat soort dingen maar ik weet niet wat nou de beste oplossing is (ik ben geen fan van waterkoeling)

ik heb deze koeler

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/news/2003/10/03/15ll.jpg

Verwijderd

Je zou er zelf vanaf de zeikant en/of onderkant een 80 of misschien 120mm fan ( eventueel op 7v ) tegen aan laten blazen? Ik weet niet of je een window hebt of iets dergelijks waar je die fan in je zijplate kan hangen?

Wat je ook zou kunnen doen, weet alleen niet of deze 100% compatible is met je kaart is die passieve koeling van zalman erop bouwen icm die optionele fan die ze erbij kunnen leveren?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
die koeler is (volgens mij) best goed hoor, je had moeten zien wat de stock cooling van mn club3d was!! ;)
Als ie warm loopt doe er dan wat as3/5 tussen en kijk dan nogeens.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit lijkt mij toch een van de betere koelers, ik zou em er gewoon lekker op laten zitten

• Pellaagarion
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:47:
Je zou er zelf vanaf de zeikant en/of onderkant een 80 of misschien 120mm fan ( eventueel op 7v ) tegen aan laten blazen? Ik weet niet of je een window hebt of iets dergelijks waar je die fan in je zijplate kan hangen?

Wat je ook zou kunnen doen, weet alleen niet of deze 100% compatible is met je kaart is die passieve koeling van zalman erop bouwen icm die optionele fan die ze erbij kunnen leveren?
ja zag dat zalman ding ergens ook al maar ik wist niet of ie ook goed koelt voor een 9800 XT

en ik ga binnekort wel een window maken dus kan er inderdaad op die plaats een 80mm fan inzetten
El Snorro schreef op 10 maart 2004 @ 16:51:
die koeler is (volgens mij) best goed hoor, je had moeten zien wat de stock cooling van mn club3d was!! ;)
Als ie warm loopt doe er dan wat as3/5 tussen en kijk dan nogeens.
sorry maar wat is as3/5 ?

Verwijderd

Artic Silver, van dat spul dat je tussen cooler/core doet maar dan met zilverdeeltjes.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Maku

Derp

Ik denk niet dat een zalman goed genoeg is voor een xt ik had er een op me pro @ oc'ed maar die had het er nog redelijk moeilijk mee om koel te houden .. dat met 2 x 80 mm fannen er op. koelpasta doet wonderen !

Verwijderd

ik heb een club3d+zalman 80-c met fan en wordt met fan op 12v 50-55 graden stressed en die fan is stiller dan die er standaard op zit en met fan op 7v iets van 60-65 graden en dat mag nog wel makkelijk

@ Pellaagarion
as= arctic silver koelpasta :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 19:48 ]

Verwijderd

Maku schreef op 10 maart 2004 @ 18:59:
Ik denk niet dat een zalman goed genoeg is voor een xt ik had er een op me pro @ oc'ed maar die had het er nog redelijk moeilijk mee om koel te houden .. dat met 2 x 80 mm fannen er op. koelpasta doet wonderen !
Die Zalman kan meer dan je denkt! Hier loopt een 9800Pro Ultimate geflasht naar XT met een 92mm ervoor. Mem en core zijn niet echt warm te noemen na 2 uur DTM. Ik heb overigens wel de pasta vervangen door AS Creamique. Nu we het toch over cooling hebben: ik heb een waterblokje voor m'n kaart, maar dan moet ik kleinere sinkje op het mem gooien. Ik ben op zoek naar watercooling voor m'n mem om zo de kaart helemaal fanloos te koelen. Zelf maken is, gezien mijn 2 linker handen, geen optie.
@TS: Sorry voor het stelen van je topic, maar het brengt jou ook vast op goede ideeen.

• Pellaagarion
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:21:
[...]

Die Zalman kan meer dan je denkt! Hier loopt een 9800Pro Ultimate geflasht naar XT met een 92mm ervoor. Mem en core zijn niet echt warm te noemen na 2 uur DTM. Ik heb overigens wel de pasta vervangen door AS Creamique. Nu we het toch over cooling hebben: ik heb een waterblokje voor m'n kaart, maar dan moet ik kleinere sinkje op het mem gooien. Ik ben op zoek naar watercooling voor m'n mem om zo de kaart helemaal fanloos te koelen. Zelf maken is, gezien mijn 2 linker handen, geen optie.
@TS: Sorry voor het stelen van je topic, maar het brengt jou ook vast op goede ideeen.
ik vind het niet erg. zo leer en zie ik nog es wat en het brnegt me inderdaad op ideeen. ga nu zeker als eeerste even as koel pasta halen denk ik

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
op www.aqua-computer.de staat een wc set voor je mem, nadeel is dat het niet van koper is.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 08:22
Ik ken het probleem:

9800XT temps zonder fratsen

En die koeler die erop zit is mooi voor de looks maar daar houdt het hard mee op.

[ Voor 36% gewijzigd door Double-X-L op 11-03-2004 01:26 ]

Verwijderd

willy83 schreef op 11 maart 2004 @ 01:11:
op www.aqua-computer.de staat een wc set voor je mem, nadeel is dat het niet van koper is.
Da's dus net het probleem. Ik heb alles van koper. Er staat nergens bij of het geannodiseerd is, zodat het wel samen gaat met koper. Misschien is hier iemand met ervanring?
EDIT:Overigens wordt er aangegeven op de site dat je de blokjes samen met hun GPU-cooler zou moeten gebruiken, welke van koper zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 10:13 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:21:
[...]

ligt het er wel even aan wat je core/mem speeds zijn (xt speeds?)

Verwijderd

t!mP schreef op 12 maart 2004 @ 00:56:
[...]

ligt het er wel even aan wat je core/mem speeds zijn (xt speeds?)
Core en mem draaien op XT-speeds. Mem kan niet veel hoger hebben, dus ik moet er maar mee leren leven :r

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Same here, kon de core speed verhogen van 275MHz naar 400MHz, maar geheugen slechts van 270MHz tot 300MHz. Met heatsinks op de chips. Radeon 9500 @ 9700 :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Toevallig Club3d? Ik hoorde op de UFO dat eht geheugen van Club3d kaarten erg leuk is op stock speeds maar dat het voor geen meter OCed. :(

Gabriël AM5

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

PowerColor

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

sapphire schreef op 12 maart 2004 @ 17:39:
Toevallig Club3d? Ik hoorde op de UFO dat eht geheugen van Club3d kaarten erg leuk is op stock speeds maar dat het voor geen meter OCed. :(
Ik vraag me af van wie je dat gehoort hebt, ikzelf heb een 9800XT van Club3D en het geheugen doet toch echt 814mhz unmodded.
Dit is dan wel zonder de normale "koelplaat" dat zorgde er voor mij voor dat ze iets harder gingen :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

ja ik heb ook een club3d 9800XT
en dat geheugen gaat echt ver hoor heb al 820 gehaald

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Als je je 9800XT beter wilt koelen, kun je idd gewoon een 80 of 92mm fan over je kaart laten blazen, het makkelijkst is met een Zalman bracket of iets dergelijks, zoals de Zalman FB-123, kost niet zoveel, maar dan wat lager geïnstalleerd dan op het plaatje, had ik ook met m'n oude Ti4200 gedaan, misschien doe ik dit ook wel weer met m'n 9800XT totdat me waterkoeling binnen is 8) :

Afbeeldingslocatie: http://store5.yimg.com/I/siliconacoustics_1785_2429178.gif

Of idd een Zalman heatpipe erop zoals de Zalman-ZM80C-HP, maar dan wel met de bijbehorende ZM-OP1 fan.

Je zegt geen fan te zijn van waterkoeling, maar dit is wel een heftige waterkoeling op een Hercules 9800XT die zowel de core als het geheugen koelt, best wel extreem }) :

Afbeeldingslocatie: http://www.case-line.de/Nuerne/Wakueneu%20145.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.case-line.de/Nuerne/Wakueneu%20149.jpg

Deze komen van de review op Dark Tweaker.

BTW plaatjes zijn klikbaar.

π MW finishers

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Wow dat is wel een hele vette waterkoeling, voor dat geheugen enzo ook nog ... weet jij waar je de naam enzo van dat ding kan vinden? kan het nergens vinden atm :(

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 20:03
http://www.aquacomputer.de/ --> shop --> gpu/cs-kulher
maar ziet er idd cool uit!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Oef .. das wel duur ... 80 euro voor memory waterkoeling :O ... Dan maar wat flinke Revoltec waaiers erop :P

• Epsilon
  • Laatst online: 12:33

Epsilon

EvilTuinHekje schreef op 14 maart 2004 @ 11:24:
Oef .. das wel duur ... 80 euro voor memory waterkoeling :O ... Dan maar wat flinke Revoltec waaiers erop :P
En de kans dat het nog beter is, is ook behoorlijk groot. Tenzei je chilled water gebruikt, kun je beter revoltecs erop zetten :).
Pagina: 1