AutoCad files importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Goeiuhmiddag!

Wij werken hier op de zaak met AutoCADLT 2002/2004 deze lezen beide het dwg/dxf formaat. Maar vandaag de dag zijn er veel meer CAD bestande : IGES, STEP enz (voor een compleet overzicht kijk ff hier ) Dus mijn vraag is er nu een goed software pakket wat deze tekeningen kan omzetten naar dwg/dxf formaat? Ik heb gezocht op Google maar kom niet uit een goed pakket . Andersom wel dus AutoCAD files naar een anders tekenprogje maar dat moet ik dus niet hebben.

Iemand dus een prog waarmee je tekenfiles kan omzetten naar AutoCAD files?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*bumperdebumerdebump* :+

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

ws. de volledige versie van AutoCAD wel, mss StabiCAD of iets in de trand van VisioDrawing?
edit:

Nounou, beetje beter googlen kan geen kwaad hoor, ik zie diverse converters voor IGIS/STEPS en DWG, hier en hier bijv. een aardig overzichtje mbt ondersteuning van software van diverse formaten, combineer dat met een paar andere converters en je kunt doen wat je wil :)

Verwacht overigens niet dat er een enkel prog is die alle formaten waar jij mee wil werken ondersteund

Ik denk dat als je even goed je best doet op Google dat je een heel eind kan komen.

[ Voor 85% gewijzigd door NijntjeRocks op 11-03-2004 16:33 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
uhh sinds wanneer is mijn versie niet volledig?? duur pakket hoor! anywayz VisioDrawing is weinig op te vinden met google

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

1. What is AutoCAD LT 2005?

AutoCAD LT® 2005 software is used for drafting and detailing by design professionals in all industries who require full DWG file format compatibility but do not require 3D capabilities or need to customize their software.

2. What are the key differences between AutoCAD LT 2005 and AutoCAD 2005?

AutoCAD® 2005 and AutoCAD LT 2005 software programs use the same software architecture and technology, and both create the same native DWG file format and the new DWF™ (Design Web Format™) file format. Both products offer collaboration functionality that enriches, expands, and simplifies your design processes to save time and money. But AutoCAD 2005 provides the following additional capabilities:

* 3D capabilities
* Sheet set management
* Customization (LISP, ARX, VBA)
* Presentation graphics
* CAD standards management
* Network licensing
Bron: AutoDesk

Visio is van Microsoft maar ik zie dat Visio alleen .dwg kan importeren, dus niet echt interessant voor jou.
Verder kan ik je aanraden een paar convertortooltjes te proberen of bijv. een trial van Rhinoceros V3 ofzo, het is niet de meest ideale oplossing, maar ik denk niet dat je erg veel keus hebt als je met zoveel verschillende bestandsformaten werkt.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
ik weet niet waar jullie al die verschillende bestandsformaten vandaan krijgen, maar is het niet slimmer om te vragen van diegene waarvan je de files krijgt om ze aan te leveren in dxf formaat? :?

Br(36) Ba(56)

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
punt is dat we veel internationale klanten hebben die niet allemaal autoCAD hebben we werken alleen met 2D tekeningen overigens, belangrijkste voor ons zijn echter IGES STEP dat we die kunnen inporteren verder willen we dus eigelijk de meeste 2d soorten kunnen openen en bewerken in autoCAD 04 lt.

[offtopic\]
Zodat we er een film van kunne maken en etsen die handel!

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

HerbyNL schreef op 11 maart 2004 @ 22:14:
belangrijkste voor ons zijn echter IGES STEP dat we die kunnen importeren
AutoCAD ondersteund de het formaat IGES zoals je hier onderaan de pagina in de tabel kujt zien en met een IGES/STEP convertor kun je dus ook STEP in AutoCAD gebruiken.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
ow ok! zal maandag gelijk ff kijken alvast bedankt

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik gebruik deze nog al eens ...