Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Protool/Pro Blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 19:54

DSK

boeiend...

Topicstarter
Voor mij GIP (=eindwerk) in het 6e jaar Industriële ICT, maak ik een soort XY-schrijver (plotter) via een PLC & PC. Hiervoor moet ik Protool/Pro gebruiken, alleen weet geen enkele leraar dit werkende te krijgen en ik dus ook niet.

De CS (de module om de visualisatie mee te maken) werkt perfect.
DE RT (de module om de visualisatie te laten uitvoerne en verbinding te maken met de PLC) daarentegen niet. Als ik mn vis simuleer, dan is er geen enkel probleem. Maar van zodra de vis een verbinding moet maken met de PLC, reset de computer. (IRQL_LESS_OR_EQUAL fout).

Ik heb reeds vanalles geprobeerd om het werkend te krijgen, maar het lukt maar niet. de leraars krijgen het ook niet werkend (ze zouden ze moeten buitenzwieren imho).
Wat ik al geprobeerd heb:
-Windows XP NL met Protool Pro V6 + SP2 -> Kan niet volledig installeren
-Windows XP ENG met zelfde (ENG zou moeten werken volgens een leerkracht) -> Reset van de computer met IRQL_LESS_OR_EQUAL fout.
-Windows 98SE NL met zelfde (geen reset, maar heb dit enkel nog maar thuis kunnen testen (en heb hier geen PLC)) maar dit kan ik niet op mn laptop installeren (HP PAvillion Ze4318EA (geeft fout tijdens installatie))

Met de Demo versie het ik het werkend gekregen op een PC in school met Windows XP NL, maar ik kan die demoversie nergens vinden.

Weet iemand hier enige oplossing op misschien. Ik heb me al suf gezocht en vind het maar niet. Dit moet toch een relatief bekend probleem zijn, als geen enkele (van de 3 leraars die iets van PLC kennen het kan werkende krijgen)

ThX in Advance

[ Voor 5% gewijzigd door DSK op 10-03-2004 16:11 ]

Blog (Linux-related)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zeg het niet vaak, maar de kans dat een tweaker dit toevallig weet is niet heel groot. Ik zou in ieder geval even bellen / mailen met Siemens. De keren dat ik ze heb moeten bellen voor support op zaken als plotters, waren ze erg behulpzaam. (Aangenomen dat school er support op heeft).

Maar ik begrijp dat je het op een laptop probeert te installeren? Probeer het even op een desktop met standaard hardware aan boord :)

Als alternatief kan je kijken of je wat kunt ontdekken met de Windows Crash/Memory dumps FAQ

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
F_J_K schreef op 10 maart 2004 @ 16:42:
Ik zeg het niet vaak, maar de kans dat een tweaker dit toevallig weet is niet heel groot. Ik zou in ieder geval even bellen / mailen met Siemens. De keren dat ik ze heb moeten bellen voor support op zaken als plotters, waren ze erg behulpzaam. (Aangenomen dat school er support op heeft).

Maar ik begrijp dat je het op een laptop probeert te installeren? Probeer het even op een desktop met standaard hardware aan boord :)

Als alternatief kan je kijken of je wat kunt ontdekken met de Windows Crash/Memory dumps FAQ
Op gewone computers is het ook niet werkende te krijgen, zelfde probleem...
Ik mag trouwens niets isntalleren op de PC's van school, maar moet het wel werkend krijgen. Dus ik heb niet de beschikking over enige vaste PC eigenlijk in school. Maar ik MOET wel Protool/Pr gebruiken (leuke school...)

Ik veronderstel niet dat ze een support overeenkomst hebben, aangezien ik nog nergens een originele CD of key gezien heb. Alles gebeurt met gelkopieerde CD's en Key's worden gecracked of de software laten ze in demo mode draaien...

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Vandaag heb ik geprobeerd met een PC met WIN98SE, hier kan er verbinding gemaakt worden met de PLC (soms) en kunnen er soms waarden naartoe gestuurd worden. De verbinding verbreekt op willekeurige ogenblikken...

Er komt naar bedrijfstoestand online gaan en na een tijdje verbinding met PLC gemaakt. Als er dan enkele waarden worden gestuurd (of soms zelfs zonder waarden te sturen), dan wordt de verbinding verbroken.

De verbinding houd soms 1min stand, en soms is het nog geen 2sec

We zijn echt ten einde raad.

Blog (Linux-related)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA --> CME, in de hoop dat er iemand prakttijkervaring mee heeft :)

Je zou ook aan een hardwareprobleem kunnen denken, geef daar dus even wat info over, zoals schema's, (vooral de lengte van) kabels en gebruikte componenten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)