Mysterieuze SB Audigy...

Pagina: 1
Acties:

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 18:38
In een 2e hands pc die m'n moeder onlangs heeft gekocht zit een SoundBlaster Audigy achtig iets, maar ik kom er niet uit welke het precies is.
De vorige eigenaar heeft ook geen idee wat het nou precies is. En drivers heeft ie ook niet meer. :(
Ik kan zelfs niet zien of het nou een audigy 1 of 2 is.
En ook SiSoft Sandra en Aida32 kwamen niet verder dan "SB Audigy series"

Het model nummer van de kaart is SB0230 en is onbekend op de website van Creative.

Dus heb ik met google gezocht.
Buiten een hele berg Russische websites waar ik niks uit kan halen, en enkele web shops zoals Yahoo, kwam er geen nuttige informatie naar boven.
En al helemaal geen drivers! :(

*note
Er was wel één driver van de Creative site die werkte.
Was een Audigy LS (?) driver. Maar zonder die Surround Mixer heb ik er niks aan.
En los installeren van dat ding lukt ook niet echt omdat het allemaal ingepakt zit. |:(

Wie of Wie kan mij helpen?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het een 2e hands is, lijkt het mij een gewone Audigy... Ik kon er ook nix over vinden. Misschien moet je gewoon een paar drivers proberen tot hij het doet... Niet leuk, maar als je de juiste drivers installeert moet hij het doen. Verkeerde drivers wil Windows vaak niet eens installeren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Kipcorn
Nyarlathotep schreef op 10 maart 2004 @ 15:51:
Als het een 2e hands is, lijkt het mij een gewone Audigy... Ik kon er ook nix over vinden. Misschien moet je gewoon een paar drivers proberen tot hij het doet... Niet leuk, maar als je de juiste drivers installeert moet hij het doen. Verkeerde drivers wil Windows vaak niet eens installeren.
Ik heb alle Audigy 1 drivers van de Creative site al geprobeerd, en alleen de Audigy LS (bulk) driver werkte.
Maar daar zat weer geen Surround Mixer bij.

Maar nu iets anders.
Ik heb die zelfde kaart net in mijn eigen systeem gestopt, waar normaal een SB Audigy Player in zit (SB0090)
Hij wordt keurig gedetecteerd en geinstalleerd. Maar vooralsnog hoor ik geen geluid...

Verwijderd

Je kan proberen de kX drivers te installeren, misschien dat je daarvan ook het exacte model kan herleiden

http://kxproject.lugosoft.com/

• Kipcorn
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:01:
Je kan proberen de kX drivers te installeren, misschien dat je daarvan ook het exacte model kan herleiden

http://kxproject.lugosoft.com/
Sorry. Vergeten er bij te zetten dat ik ook die drivers heb geprobeerd.
Ze deden het wel, maar enkel de front speakers.
Ze doen het op m'n eigen Audigy Player wel gewoon.

En die kaart doet in mijn systeem ook niks.
Installeert hem wel zonder horten of stoten, maar geluid komt er niet uit.

Nouja, ik ga maar boodschappen doen. :P
Kijk hier later nog wel naar.

Verwijderd

Was het niet zo dat de Audigy 2 drivers ook op Audigy 1 kaarten zou werken? Dan zouden de Audigy 2 drivers zowieso moeten werken. Staat er niks op de kaart zelf? Bij mij staat er duidelijk Audigy 2 ZS op de kaart (in de hoek, in de PCB).

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 19:36
als je alle tijd van de wereld hebt en een sloot bandbreedte kijk dan ff met een linux live cd met cat /proc/pci of lspci

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Kipcorn
cybermans schreef op 10 maart 2004 @ 17:26:
als je alle tijd van de wereld hebt en een sloot bandbreedte kijk dan ff met een linux live cd met cat /proc/pci of lspci
Tijd zat, en een Knoppix 3.3 cdtje, maar ik ben Linux-noob. :P
Maar ik kloot nog wel ff raak met die kX drivers of zo.

• Kipcorn
Probleem is min of meer opgelost.
Heb toch maar die kX drivers gepakt.
Nou viel het op dat ik niet twee kanalen (front/rear) tegelijk kan aansturen.
Sterker nog, ik moet beide kanalen gewoon aanzetten, en als ik tussen front en rear wil wisselen moet ik "swap front/rear speakers" aan/uit zetten.

|:(

Maarja het werkt zo. Heb toch geen 2 kanalen tegelijk nodig.

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 16:26
kan je r niet achterkomen door op de Creative site de automatic updater te gebruiken?

Dit is nieuw van Creative en werkt uitstekend.

Maar het is al verholpen zie ik :D
Pagina: 1