Probleem met Symantec Antivirus Scan Engine

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij gebruiken hier het produkt "Symantec AntiVirus Scan Engine" versie 4.0.4.46. Nu wil deze niet meer LiveUpdaten, hij geeft dan altijd de melding "Failed".

Deze melding krijgen we te zien in de EventViewer:
6004: Internal authentication failed for the C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate\Downloads\Item84_avenge1.5$20definitions_1.0_english\ennlu.x86 file. Run LiveUpdate again as the cause may have been a transmission error. If the error persists, contact your network administrator or LiveUpdate provider.
Nu heb ik uiteraard gezocht via Google en via Symantec zelf, en het enige wat ik kon vinden was de suggestie om de Temp-Dir en de Download-dir leeg te gooien, en een nieuwe versie van LiveUpdate te installeren. Dit heb ik allemaal gedaan (liveupdate is nu versie 2.0, was 1.7). Maar helaas, zonder resultaat.

Een reboot van de server (en dus de Symantec-service) loste niks op, helaas. De server draait Windows 2000 Server met SP4 en alle relevante patches. Virusscannen op zich werkt dus wel, alleen het updaten niet.

Voor de duidelijkheid: Het gaat dus NIET om Norton Antivirus, maar om een ander produkt van Symantec.

Voor extra duidelijkheid: dit is pas sinds enkele dagen, voorheen werkte alles perfect. Sindsdien is er niks aan de server of aan de instellingen veranderd.

Weet iemand misschien nog een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 10-03-2004 16:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Ik kan me niet herineren dat live update voor nieuwe scan engines zorgt? Of moet je daarvoor de inteligent updater voor gebruiken?

Ik heb een maand geleden een symantec corporate client scanner geleend en geinstalleerd om te kijken wat het verschil nu was tussen de home versie Norton en de bedrijfsversie van Symantec. De engine die ik toen had was versie 4.2(0 zou ook nog kunnen).27 of iets wat er op leek. Betrof versie SAVC 8.1.319, in die week testen geen updates gezien voor de engine, laat staan dat liveupdate er iets mee deed.

• wildhagen
  • Niet online
Miki schreef op 10 maart 2004 @ 16:49:
Ik kan me niet herineren dat live update voor nieuwe scan engines zorgt? Of moet je daarvoor de inteligent updater voor gebruiken?
Zoals gezegd: het ging niet om Norton/Symantec AntiVirus, maar om het produkt "Antivirus Scan Engine" van Symantec. (dit produkt dus: http://enterprisesecurity...s.cfm?ProductID=173&EID=0)

Het heeft dus niets te maken met de scan engine die jij (volgens mij) bedoelt, maar het is een zelfstandig produkt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Heb je de intelligentupdater al geprobeerd?

Ik vind ook veel meer oplossingen dan jij aandraagt, bovendien worden firewall en spyware als mogelijke oorzkane aangeduid.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 19:57 ]

• wildhagen
  • Niet online
Dat zijn denk ik los te installeren updates? Zal ik morgen eens bekijken.

Maar ik wil wel die automatische procedure laten werken, ik heb geen zin om om de paar uur te gaan checken of er nieuwe definities zijn en ze steeds met het handje te gaan installeren.

Ik bedoel, het heeft altijd gewerkt, waarom zou het dan nu spontaan niet meer werken? :?

Firewall is niet aanwezig, spyware ook niet (het is een server, word niet op gebrowsed, en is bijzonder kaal).

De rest van de oplossingen is al helemaal niet van toepassing (proxy etc hebben we allemaal niet).

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 10-03-2004 20:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op 10 maart 2004 @ 19:47:
[...]
Maar ik wil wel die automatische procedure laten werken, ik heb geen zin om om de paar uur te gaan checken of er nieuwe definities zijn en ze steeds met het handje te gaan installeren.
Tot voor kort liet ik ook liveupdate z'n gang gaan met een snelheid van 1 update per dag, maar daar red ik het niet meer mee met de snelheid van de huidige virussen.
Ik draai nu 2x per middel AT (en Winat voor het gemak) een update, nog wel steeds een liveupdate touwens, ik heb in het verleden al enkele malen meegemaakt dat liveupdate niet draaide door "verotte" virusdefinities, middels intelligentupdater was dat gelukkig altijd te verhelpen.

• wildhagen
  • Niet online
Oké, voor zover bedankt dan :)

Zal morgen eens kijken wat we hiermee kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Update: vaag. Inmiddels doet LiveUpdate het wel weer goed, de status is sinds ergens afgelopen nacht veranderd van Failed in Succesful.

Nou ja, eind goed al goed, en iedereen bedankt voor het meedenken :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1