Wij gebruiken hier het produkt "Symantec AntiVirus Scan Engine" versie 4.0.4.46. Nu wil deze niet meer LiveUpdaten, hij geeft dan altijd de melding "Failed".
Deze melding krijgen we te zien in de EventViewer:
Een reboot van de server (en dus de Symantec-service) loste niks op, helaas. De server draait Windows 2000 Server met SP4 en alle relevante patches. Virusscannen op zich werkt dus wel, alleen het updaten niet.
Voor de duidelijkheid: Het gaat dus NIET om Norton Antivirus, maar om een ander produkt van Symantec.
Voor extra duidelijkheid: dit is pas sinds enkele dagen, voorheen werkte alles perfect. Sindsdien is er niks aan de server of aan de instellingen veranderd.
Weet iemand misschien nog een oplossing?
Deze melding krijgen we te zien in de EventViewer:
Nu heb ik uiteraard gezocht via Google en via Symantec zelf, en het enige wat ik kon vinden was de suggestie om de Temp-Dir en de Download-dir leeg te gooien, en een nieuwe versie van LiveUpdate te installeren. Dit heb ik allemaal gedaan (liveupdate is nu versie 2.0, was 1.7). Maar helaas, zonder resultaat.6004: Internal authentication failed for the C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate\Downloads\Item84_avenge1.5$20definitions_1.0_english\ennlu.x86 file. Run LiveUpdate again as the cause may have been a transmission error. If the error persists, contact your network administrator or LiveUpdate provider.
Een reboot van de server (en dus de Symantec-service) loste niks op, helaas. De server draait Windows 2000 Server met SP4 en alle relevante patches. Virusscannen op zich werkt dus wel, alleen het updaten niet.
Voor de duidelijkheid: Het gaat dus NIET om Norton Antivirus, maar om een ander produkt van Symantec.
Voor extra duidelijkheid: dit is pas sinds enkele dagen, voorheen werkte alles perfect. Sindsdien is er niks aan de server of aan de instellingen veranderd.
Weet iemand misschien nog een oplossing?
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 10-03-2004 16:20 ]
Virussen? Scan ze hier!