Toon posts:

Dell moederboard in andere kast plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan van iemand een Dell Optiplex uit de G(X)60 serie overnemen. De kast is helaas overgespoten en (naar mijn maatstaven) lelijk. Nu wil ik de inhoud van de PC overbouwen in een "standaard" ATX kast., met dus ook een standaard ATX voeding.

Helaas heb ik niet meer gegevens over de huidige kast of afmetingen van het moederboard.

Wie wil/kan mij vertellen of dit mogelijk is.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jah... is normaal gesproken mogelijk...

ik zou alleen als ik jou was eens gaan werken aan de startposts... en eventueel een beetje zoeken her en der... ATX is namelijk een standaard, en wat dat betreft maakt het niet uit welk merkstickertje erop zit, als je het in een atx kast wilt proppen, zal het best werken...

[ Voor 87% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2004 15:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 15:20:

ik zou alleen als ik jou was eens gaan werken aan de startposts... en eventueel een beetje zoeken her en der... ATX is namelijk een standaard, en wat dat betreft maakt het niet uit welk merkstickertje erop zit, als je het in een atx kast wilt proppen, zal het best werken...
Tenzij er van deze standaarden afgeweken wordt en er dus niet meer over ATX standaard gesproken kan worden.
Dell heeft nogal eens de neiging om de pinout van de ATX connector te wijzigen waardoor een normale voeding niet werkt. Mocht dit zo zijn dan bestaat de kans dat je of de voeding of het mobo of beide naar de eeuwige jachtvelden blaast.

Controleer dit dus eerst even voordat je het mobo in een andere kast mikt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, had het erbij moeten zetten... Heb zelf tot twee keer toe een dell moederbord in een andere ATX kast gebouwd, en dat gaf geen problemen... En ook al bij meerdere dells voedingen vervangen, maar ook dat gaf nooit problemen...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 15:20:
Maar voorzichtig:

http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/dellconverter.html

affijn zelf zoeken!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Met een packard bell lukte het mij ook :)
(zelfde als Dell maar dan anders)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
ATX pinout is hetzelfde (zie Dell site). Verder is het dus gewoon een kwestie van passen en proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de link naar de site over de GX60. Na verder zoeken komen de plaats van aansluitingen aan de achterzijde me niet bekend voor. Ik weet dat bijv bij Aopen er verschillende plaatjes meegeleverd worden, maar volgens mij past er niet een.

De link naar achterzijde:
http://docs.us.dell.com/d...n/ug/sffabout.htm#1103201
Pagina: 1