Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
Dit klopt het is de uPNP functie van de router die dit doet.Pogostokje schreef op 10 maart 2004 @ 15:09:
Ik DENK, maar weet niet zeker, dat dit de uPNP functie is. Die kan dit soort dingen uitvoeren. Denk aan MSN die zichzelf op deze manier een weg kan banen. Het is optioneel en zo uit te zetten.
Veel mensen vinden dit handig. En je kunt het uitzetten in de Router.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:16 . Reden: foutje ]
Msn gebruikt dit dus (net als KAZAA) om rechstreekse filetransfers op te zetten ?? hmm ok ... interessant.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:13:
[...]
Dit klopt het is de uPNP functie van de router die dit doet.
Veel mensen vinden dit handig. En je kunt het uitzetten in de Router.
Ik laat het nog even aan maar ga wel eens even proberen of ik zelf een proggie kan schrijven dat dit ook doet ... ljikt me leerzaam! daarna moet het misschien maar uit!
duh maar 510 = NAT machine geen echte firewall! en mijn FreeBSD firewall heb ik er tussen uit gehaald. een NAT bak die GEEN onverwachte portmappings doet is veilig genoeg!Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:15:
Als je je firewall goed insteld maakt het niet uit wat die winXP probeerd, dan komt hij er niet door heen.
[ Voor 28% gewijzigd door xychix op 10-03-2004 15:18 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Het is nu het meest gangbare OS dus de meeste virussen worden hiervoor geschreven. Plus dat winXP graag verbindingen maakt.(kale winXP probeerde bij mij bij opstart over de 30 verbindingen te maken)
Is dit niet gewoon uPNP danwel gewoon porten die geopend worden vanuit een statefull NAT verbinding
Bedankt voor de informatie.
If you can't beat them, buy them !
Verwijderd
Verbindingen waarnaar, dan doe je wel iets heel raars? En wat hebben virussen met firewalls te maken? Ik denk dat je trojans bedoeld.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:22:
Ik ben van mening dat je met win XP een goede firewall kan gebruiken.
Het is nu het meest gangbare OS dus de meeste virussen worden hiervoor geschreven. Plus dat winXP graag verbindingen maakt.(kale winXP probeerde bij mij bij opstart over de 30 verbindingen te maken)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 19:13 ]