Line-in Disabled in Mixer

Pagina: 1
Acties:

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Kheb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon hier niks over vinden, dus vandaar dit topic.
Rechtsonder staat bij mij de mixer van c-media, das ongeveer hetzelfde als de geluidsregelaar in windows. Hierin staan alle opties gewoon enabled, en van al deze opties kun je dus het volume aanpassen, behalve van de line-in, die is dus disabled.
Dat maakt op zich niet zo veel uit, maar mijn tvkaart connect ik naar de line-in, om zo het geluid via mijn boxen te horen, en dat doet nu dus niet.... Ik snap niet hoe het kan... Ik heb vorige week geformatteerd, en daarvoor deed ie altijd goed, maar nu ineens niet meer....

Wie kan me helpen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ivos schreef op 10 maart 2004 @ 15:07:
Kheb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon hier niks over vinden, dus vandaar dit topic.
Rechtsonder staat bij mij de mixer van c-media, das ongeveer hetzelfde als de geluidsregelaar in windows. Hierin staan alle opties gewoon enabled, en van al deze opties kun je dus het volume aanpassen, behalve van de line-in, die is dus disabled.
Dat maakt op zich niet zo veel uit, maar mijn tvkaart connect ik naar de line-in, om zo het geluid via mijn boxen te horen, en dat doet nu dus niet.... Ik snap niet hoe het kan... Ik heb vorige week geformatteerd, en daarvoor deed ie altijd goed, maar nu ineens niet meer....

Wie kan me helpen?
Zet in het configuratie scherm de windows mixer aan en doe het daarmee.
Of download en installeer de nieuwste drivers van de geluidskaard.

Alles kan stuk.

• Djivo
Nieuwste drivers heb ik net gedownload, nog steeds hetzelfde... :(
Waar kan ik die windows mixer aanzetten? En hoe zet ik dan de c-media mixer uit?

Thx!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ivos schreef op 10 maart 2004 @ 17:14:
Nieuwste drivers heb ik net gedownload, nog steeds hetzelfde... :(
Waar kan ik die windows mixer aanzetten? En hoe zet ik dan de c-media mixer uit?

Thx!
De c-media mixer kun je gewoon aan laten staan, tenzij die je echt in de weg zit.
De windows mixer zet je als volgt aan:

Start->Instellingen->Configuratie scherm->Geluiden en multimedia
"volume regeling weergeven op de taakbalk" aanvinken, [ok] en klaar.

Alles kan stuk.

• Djivo
OK, maar hierbij is mijn probleem nog niet opgelost....
In de mixer van c-media blijf ik namelijk dit zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/i.kampshof/mixer.JPG
Een disabled line-in dus.... En die moet ik aan zien te krijgen, maar dat lukt me niet.... 8)7

Verwijderd

ik heb ook een cmedia chipset gehad, maar daar werd de line in gebruikt voor luidsprekers uit, en dat moest ik bij de installatie van de drivers kiezen, maar kon geloof ik ook in de cmedia mixer zelf...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Bij die C-Media chipsets kun je kiezen om je line-in te gebruiken als rear-speaker out (voor 5.1)... Dit kun je bij je instellingen (hamertje linksonderin je mixer) veranderen :)
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 20:30:
ik heb ook een cmedia chipset gehad, maar daar werd de line in gebruikt voor luidsprekers uit, en dat moest ik bij de installatie van de drivers kiezen, maar kon geloof ik ook in de cmedia mixer zelf...
Bij de installatie moet je kiezen tussen een "normale" geluidskaart (met in totaal 5 jack-aansluitingen) of een onboardgeluidskaart (met 3 jackaansluitingen waarvan 2 gedeeld om eventueel 5.1 geluid te krijgen).

Bij je CMEDIA mixer kun je inderdaad gewoon aangeven dat je een stereosysteem hebt, dan doet je line-in het weer als line-in....

[ Voor 65% gewijzigd door Xander op 12-03-2004 20:33 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Djivo
thx jongs! Kheb gereinstalled, en hij doet ut! Bedankt!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Ivos schreef op 12 maart 2004 @ 20:56:
thx jongs! Kheb gereinstalled, en hij doet ut! Bedankt!
Je C-Media drivers neem ik aan? Of heb je nu heel windows gereinstalled om van dit probleem af te komen :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1