Toon posts:

MSI 11b WLAN wil niet wat ik wil...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

Ik heb vandaag een MSI AP11B access point en PC11B2 PCI wlan kaart gekocht. Gelijk geinstalleerd, maar helaas, er werkt niks!

De apparatuur:
- Overgeklokte Celeron PC (460MHz)
- MSI AP11B Access point
- MSI PC11B2 PCI kaart
- Windows 98 SE
- Realtek 8139 Ethernet kaart
- Alcatel speedtouch ADSL Multi-PC modem

Het probleem:
Ik heb alles netjes geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing. Dat werkte niet. Er komt gewoon geen actief draadloos netwerk. Vervolgens beetje gerommeld en allerlei spul verplaatst maar nog steeds geen resultaat. Ik heb nu mijn PC via het ethernet kaartje op het netwerk (via ingebouwde switch in ADSL modem) en dat werkt goed. Het acces point zit ook op het netwerk. Via DHCP van de router/modem/switch kan ik ook de instellingen van het AP veranderen. Alles gelijk gezet tussen PCI en AP, maar nog steeds geen teken van een draadloos netwerk...

Wie heeft er ervaring met deze apparatuur van MSI en wie heeft misschien de gouden tip??? Ik heb al gezocht op het forum maar nog niet echt een goede oplossing gevonden.....

Alvast bedankt voor de evt reacties!

Mvg.

Heinz O.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik heb vandaag dezelfde acces point gehaald, werkte bij mij meteen prima. Ik heb m op een router aangesloten. Alleen toen ik met de encryptie begon te klooien ging het even mis.. dus laat dat eerst even uit staan. Je kan m ook ff resetten en zorg ervoor dat je m niet met cross cables aangesloten hebt ofzo. Probeer ook s zonder het ethernet kaartje, dus alleen met de wireless kaart. Hier werkt t ook.. dus t kan wel :p

Verwijderd

ik neem aan dat de Realtek 8139 Ethernet kaart in de zelfde computer zit

over de draadloze kaart: als de pc hem heeft gevonden en geinstalleerd heeft
moet je denk ik de Realtek 8139 Ethernet kaart uitschakkelen
het kan zijn dat de computer via die netwerk kaart op internet wil dat doe je als volgt:

rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties en dan eigenschappen

de realtek op zoeken rechtermuisknop en dan uitschakkelen

kijk ook ff of de msi kaart er wel naast staat!!

btw als de draadloze kaart het doet en nog geen verbinding
doe dan ff factorie default in de draadloze access point

groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus niet geprobeerd het internet op te gaan via de draadloze kaart, omdat ik eerst het draadloze netwerk aan wil hebben...

Het grote probleem is dus dat de sofware (en kennelijk dus ook de hardware) helemaal geen netwerk detecteert! Ik zal nog wel eerst even die Realtek eruit slopen en alles resetten, hopelijk werkt het dan wel...

Maar nogmaals: er is geen probleem met inloggen op het (draadloze) netwerk, er is gewoon helaas geen netwerk.....

In ieder geval bedankt voor de reacties.. Ik ga erweer mee bezig...

Heinz O.