Toon posts:

[NCR] hoe kan ik op mijn minicomputer komen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

ik heb hier een NCR MiniTower (gloof dat ie zo heet, zo noemden ze hem) staan. Vrij oud model. Zit een cassete in met TowerOS erop (UNIX). Motorola 780000 CPU. Zitten 8 terminal poorten aan. Heb met een speciale kabel hem aan mijn pc's LPT1 poort verbonden. Nu probeer ik met een terminal emulation programma erop te komen, maar dat wil dus niet echt lukken... Ze vragen me om de poort (LPT1 = 378h). Dat lukt dus. Maar ze vragen me ook om het ip adress van de computer. Kheb al netstat gedaan, maar zie dus alleen de andere windows computers.

Duzz, hoe kan ik op die andere computer inloggen? Zonder IP adress kom ik natuurlijk nergens. Maar hoe kom ik aan het ip adress van de LPT1 poort? En welk protocol moet ik gebruiken? TELNET?

ps emulatieprogramma is SecureCRT

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:53

Maasluip

Kabbelend watertje

LPT poort? Weet je dat wel zeker? Normale terminals gaan via de COM poort.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
lange platte 25 pins in 2 lagen, de ene kant gaat in de minicomputer, das een 14 pins, de andere kant past alleen in de LPT1... (via een omsexer dan wel...)

Verwijderd

Topicstarter
duzzz, niemand heeft een idee??? :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:15:
lange platte 25 pins in 2 lagen, de ene kant gaat in de minicomputer, das een 14 pins, de andere kant past alleen in de LPT1... (via een omsexer dan wel...)
dat kan dus ook een serieele poort zijn, die waren vroeger ook zoveel pins

ik ken geen terminals die via lpt1 poorten praten wel via serieel

A wise man's life is based around fuck you

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
zwelgje schreef op 10 maart 2004 @ 19:19:
[...]

dat kan dus ook een serieele poort zijn, die waren vroeger ook zoveel pins

ik ken geen terminals die via lpt1 poorten praten wel via serieel
Dat is inderdaad gewoon serieel, het oude formaat. Er zijn convertors voor naar het kleinere formaat..

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
ah... Kan je die ook zelf maken?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:27:
ah... Kan je die ook zelf maken?
Niet dat je dan goedkoper uitbent :9

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Pagina: 1