2e geluidskaart voor alleen de gameport

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 00:38

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een audiotrak maya 44 geluidskaart gekocht.. Deze bevalt erg goed (erg leuk voor home studio) Maar nu heb ik sinds kort een midi keyboardje van mijn buurman gekregen (roland pc200) Dit keyboard heeft een normale midi aansluiting. Ik kan natuurlijk een USB midi controller kopen maar deze zijn vrij prijzig (€50,- a €60,-) Dit in tegenstelling tot een gameport midi kabel die je al hebt voor € 15,- Nu heb ik mijn oude geluidskaart (soundblaster Live1024) hier nog liggen. Zou ik deze er bij kunnen prikken en daaraan mijn masterkeyboardje kunnen hangen. En mijn maya gewoon voor het geluid gebruiken? Zou dit goed werken in programmas als: Cakewalk HomeStudio, Reason2.5, Fruityloops studio enz. En is er veel verschil met latency als ik keyboard aansluit via de gameport van de soundblaster of via een usb midi controller?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Latency zal nauwelijks merkbaar zijn, maar rechtstreeks op de geluidskaart is natuurlijk wel sneller. Verder kun je in de pakketten die je opnoemt sowieso de geluidskaart instellen die het pakket moet gebruiken voor het geluid, voor het keyboard, etc.

En verder: proberen kan nooit kwaad! ;)