Batch script voor het herkennen en mappen van drives

Pagina: 1
Acties:

• Deftronic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21
Wil een scriptje maken dat de volgende dingen doet in onderstaande volgorde. Het gaan om 2verschillende shares.

1. Moet eerst gekeken worden welke home drive de gebruiker heeft. Dit moet hij doen aan de hand van herkenning H schijf. Dus als gebruiker als H schijf pluto heeft met share A moet ie jumpen naar pluto (in het script)

2. Als hij dus aangekomen is bij pluto, moet hij eerst kijken of de 2drives al gemapped zijn. Zo niet dan moet ie dat gaan doen.

Dit alles wil ik uitvoeren voor ong. 5 verschillende groepen. Het moet gebeuren nadat de user is ingelogd dus verwerken in het loginscript is geen optie.

Het moet dus een batch bestand zijn wat handmatig te runnen is na het inloggen. Het liefst gewoon in old Dos style :)

Waarom niet in het loginscript ?? Dit draait de user alleen als ie zijn mappings kwijt is. En heb liever 1batch bestend wat iedereen kan gebruiken dan 5 losse voor elke groep 1.

Het grootste probleem en dan ook mijn primaire vraag is, hoe bak ik in een dos batch bestand dat gerunned word een stukje herkenning van ohw het is..... \\pluto\a dus jump naar....... :pluto-a en kijk of DIE drives nog gemapped staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Deftronic op 10-03-2004 13:39 ]

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ik snap je niet helemaal, maar kun je niet gewoon if exist gebruiken?

Bijvoorbeeld
code:
1
2
3
if exist h: goto hbestaat
:hbestaat
  statements

• Deftronic
Het probleem zit hem in puntje 1... datgeen wat juist het belangrijkste is voor mij. Zover ik weet kan ik niet doen:

code:
1
2
if exist h: \\pluto\a goto hbestaat
:hbestaat

Hoe wel..... of heb ik het mis :)

• Deftronic
sorry verkeerde knop :P

[ Voor 95% gewijzigd door Deftronic op 10-03-2004 18:18 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ik denk dat je even creatief zult moeten zijn.

Je kunt bijvoorbeeld controleren of pluto\a bestaat met if exist. Door middel van een bestand op die share kun je controleren of h: gemapt is waar heen jij dat wilt. Ook kun je natuurlijk gewoon die mapping aan laten maken als hij niet bestaat (met map) en met de errorlevels controleren of dat gelukt is.

• Deftronic
Kom er nog niet helemaal uit zou toch nog graag wat input willen hebben. Is er geen mogelijk dat als ik eerst doe

code:
1
net use > D:\Temp\mappings.log

Dan heb ik in ieder geval iets waar ik mee verder kan. Kan nu met het commando find en if not exist verder gaan werken alleen netjes is het helemaal niet en werkbaar als het groot word ook niet echt.

Zoek dus nog een mooi commando die in 1x de mappings.log kan doorzoeken voor welk UNC de H drive heeft en daarop verder reageert en nog drie schijven mapped. Na gelang welke H drive hij heeft gevonden.

Pagina: 1