Ik probeer de ivtv driver te bakken. Dat lukt met een hele hoop waarschuwingen. Installeren en laden gaat ook goed. Ik krijg een /dev/video0 en video32 maar..... hij doet het niet.
cat /dev/video0 geeft een input/output error. Als ik mijn pc uitzet krijg ik een kernel panic en als ik na rebooten de driver opnieuw wil laden krijg deze melding:
In de waarschwingen die ik kreeg tijdens het bakken stond iets over 'messing with SUBDIR and don't complain' en in de makefile staat dit:
(in de mythtv mailinglist staat ook iets over een 'missing modversions.h file'. Ik weet niet in hoeverre dat er iets mee te maken heeft?)
cat /dev/video0 geeft een input/output error. Als ik mijn pc uitzet krijg ik een kernel panic en als ik na rebooten de driver opnieuw wil laden krijg deze melding:
Nu denk ik dat dit iets te maken heeft met de waarschuwingen die ik kreeg tijdens het bakken. Toen ik ivtv compileerde onder Mandrake 9.2 moest ik het Makefile aanpassen. (Het pad naar de kerneldir aanpassen). Dat is het eerste wat ik geprobeerd heb maar dat werkt jammer genoeg ook niet.FATAL: Error inserting ivtv (/lib/modules/2.6.3-4mdk/kernel/3rdparty/ivtv/ivtv.ko.gz): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)
FATAL: Error running install command for ivtv
In de waarschwingen die ik kreeg tijdens het bakken stond iets over 'messing with SUBDIR and don't complain' en in de makefile staat dit:
Ik denk dus dat ook PWD aangepast moet worden. Weet iemand welk pad ik hier neer zou kunnen zetten?KDIR := /lib/modules/$(shell uname -r)/build (veranderd in /usr/src/linux)
PWD := $(shell pwd)
(in de mythtv mailinglist staat ook iets over een 'missing modversions.h file'. Ik weet niet in hoeverre dat er iets mee te maken heeft?)