Toon posts:

[Mandrake 10.0] ivtv driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de ivtv driver te bakken. Dat lukt met een hele hoop waarschuwingen. Installeren en laden gaat ook goed. Ik krijg een /dev/video0 en video32 maar..... hij doet het niet.

cat /dev/video0 geeft een input/output error. Als ik mijn pc uitzet krijg ik een kernel panic en als ik na rebooten de driver opnieuw wil laden krijg deze melding:
FATAL: Error inserting ivtv (/lib/modules/2.6.3-4mdk/kernel/3rdparty/ivtv/ivtv.ko.gz): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)
FATAL: Error running install command for ivtv
Nu denk ik dat dit iets te maken heeft met de waarschuwingen die ik kreeg tijdens het bakken. Toen ik ivtv compileerde onder Mandrake 9.2 moest ik het Makefile aanpassen. (Het pad naar de kerneldir aanpassen). Dat is het eerste wat ik geprobeerd heb maar dat werkt jammer genoeg ook niet.

In de waarschwingen die ik kreeg tijdens het bakken stond iets over 'messing with SUBDIR and don't complain' en in de makefile staat dit:
KDIR := /lib/modules/$(shell uname -r)/build (veranderd in /usr/src/linux)
PWD := $(shell pwd)
Ik denk dus dat ook PWD aangepast moet worden. Weet iemand welk pad ik hier neer zou kunnen zetten?

(in de mythtv mailinglist staat ook iets over een 'missing modversions.h file'. Ik weet niet in hoeverre dat er iets mee te maken heeft?)

Verwijderd

Zou het aan de 2.6 kernel liggen?
misschien als je de LSB (linux standard base) optie aanvinkt tijdens installatie van mandrake 10. Dan wordt nl. kernel 2.4.24 geinstalled, waarschijnlijk werkt het dan beter. BTW heb je de driver er zelf ingecompileerd, en gebruikte je bij mandrake 9.2 ook eigen kernel (2.6.x)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het ligt aan Mandrake. Het werkt bijv. in Gentoo (zelf niet geprobeerd maar er staan een aantal topics in het Gentoo forum).

(problemen met Mandrake 10.0: Helft van me snel-toetsen doet het niet. Kan niet printen vanuit OO, wel vanuit kwrite, brander wordt niet gezien, ivtv bakt niet etc etc. Pluspunten: het is sneller :| )

Verwijderd

Topicstarter
Alle problemen met Mandrake 10.0 zijn opgelost, nou alleen die driver voor mijn TV kaartje nog.

Zal gewoon moeten wachten denk ik..... :Z

(Gelukkig is er toch niets op TV wat ik wil opnemen maar ik hoop wel dat het ding er is voor het EK begint :) )

Verwijderd

Vraag het op de mailinglist? :). Als ze die niet hebben, vraag het op de v4l mailinglist (video4linux-list@redhat.com), daar zit een van de ivtv developers op.

Verwijderd

Topicstarter
Ok met de nieuwe patch werkt het. Weet niet hoe stabiel het is maar ik heb weer beeld :).
Pagina: 1