Toon posts:

FSB overclock vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe processor gekocht, een athlon 2600+ (axda2600dkv40 aqzfa0405vpmw, barton 512kbL2cache 1913Mhz), tezamen met nieuw geheugen nl:kingston pc3200 cl3.
Dit alles heb ik op mijn MSI KT333 (MSI6380E V1.1) aan de praat gekregen. Op mijn mobo zit al een vCore voltmod zodat de 1.65volt waarop de cpu loopt in werkelijkheid 1.85V is.
Nou lees ik achteraf in de forums dat de bartons na een bepaalde week in 2003 MP locked zijn en dat de 'wiretrick' ook niet meer werkt. Mijn probleem is dat ik met mijn huidige config de MP niet kan veranderen (11.5) en mijn fsb niet hoger krijg dan 190, wat resulteerd in een schamele 2200Mhz.
Nu heb ik gelezen in de forums dat er tnt nog geen oplossingen zijn om de MP te unlocken op enkele vage verhalen na mbt van een xp een mp te maken mbv bruggen te verbinden en te onderbreken op de CPU. Nu ben ik niet vies van een beetje gepriegel maar ik heb liever mijn hele systeem op een hoger FSB lopen dan alleen mijn MP hoger.
Ikzelf denk dat het probleem ligt bij mijn mobo, daar deze volgens de msi site officieel geen 333fsb ondersteund.
Na nog wat meer te lezen heb ik in de forums ondekt dat mobo's met een nForce2 chipset makkelijk over de 200Mhz FSB heenkomen met de juiste componenten, alleen kan ik er niet achterkomen wat nou het topbord is voor mijn config en ben ik niet zeker of ik iets anders over het hoofd zie.
Verder heb ik op mijn huidige config een raid 0 config en vroeg ik me af of ik met deze 2 schijven ook een Sata config kan maken?
PS: temp is tnt geen probleem, 39 gr stressed met een swiftec koeler met 80mm fan @6000rpm.
Suggesties zijn welkom, bvd.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Nou om even af te stappen van het idee nForce...
Ikzelf heb een Asus A7V600, en daar ben ik zeer tevreden over.
Het bordje is uiterst gewillig in overklocking. Standaard jumper zodat je de voltmod kunt doen wanneer je maar wilt, ondersteund FSB 200 (400Mhz in ddr) en volgens de bios tot 250Mhz.
Samen met mijn AMD XP 2700+ Thouroghbred B (Multiplier unlocked) draait ie zeer netjes..... (momenteel op 11.5x200) @ 1.85v...

Tis maar een ideetje, en ervaring :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

alleen jammer dat je dan de rest van je hardware ook aan het ocen bent omdat er geen pci speed fix op zit ;).

tip als je wil ocen ga voor een lanparty nforce bord. die schijnen heel hard te gaan. denk dan ook eens aan cooling op je mosfets en dat soort dingentjes ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Een Infinity of een Lanparty.. De laatste is alleen met wat meer extra's, maar verder dezelfde plank. Gaan keihard iig. SATA raid zit er ook op enzo..

Je cpu kan nog wel harder, maar je plank zal wel niet willen denk ik.. Heb je op de nForce2 minder last van.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
Een KT600 bord zal ik absoluut niet voor gaan mede omdat deze minder goed zijn te overclocken ten opzichte van een Nforce2 bord. Dit omdat een Nforce2 chipset standaard PCI + AGP lock heeft en een KT600 bord dividers. Over welk Nforce2 bord je dan het beste kunt nemen ga ik je geen informatie verschaffen omdat hier al talloze uitgebreide topics over te vinden zijn (Nofi), echter kan ik je wel vertellen dat MSI bordjes die nog niet eens standaard 333Mhz ondersteunen heel slecht overclockbaar zijn en dat je met een Nforce2 véél verder kunt komen.

Ik zou persoonlijk de MSI de deur uit doen, sterker nog, ik had ook een MSi bord en heb die verkocht en een Nforce2 gekocht.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er om de socket van de DFI NF-II ULTRA INFINITY mounting holes zitten?
@Sluuut: Hoezo KT600? zowel de infinity als de lanparty zijn dat toch niet.

Als ik het goed heb begrepen is het verschil tussen de infinity en de lanparty borden dat je bij de lanparty borden een hoop prul krijgt en bij de infinity niet? prijsverschil 50 pleuro?
Weet iemand in de buurt van enschede nog een adres waar ik zeg maar nu zo'n plank kan halen. Via DFI staat alleen maar een adres in eindhoven en rotterdam en ik hou niet zo van internet shoppen.

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Ikzelf heb ook de eerder genoemde ASUS A7V600, mijn ervaringen hiermee zijn goed.
Mijn 2500+ loopt (dmv over_volt jumper om te zetten) heerlijk op 2400mhz op 1.9v op lucht.
Pure ervaring.. verder geen ervaring met de nforce2 borden..
just my 2 cents ;)

Verwijderd

koop {als je hem toevallig tegenkomt}niet de Leadtek k7ncr18d pro1 deze is welliswaar stabiel en goed,.maar oc-ed niet zo super.
koop als je echt allees uit je mobo wil halen een Abit NF7-s deze oc-en het beste beter dan de lanparty alhoewel deze ook errug goed zijn >:)

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:42:
Weet iemand of er om de socket van de DFI NF-II ULTRA INFINITY mounting holes zitten?
@Sluuut: Hoezo KT600? zowel de infinity als de lanparty zijn dat toch niet.

Als ik het goed heb begrepen is het verschil tussen de infinity en de lanparty borden dat je bij de lanparty borden een hoop prul krijgt en bij de infinity niet? prijsverschil 50 pleuro?
Weet iemand in de buurt van enschede nog een adres waar ik zeg maar nu zo'n plank kan halen. Via DFI staat alleen maar een adres in eindhoven en rotterdam en ik hou niet zo van internet shoppen.
Die infinity heeft mounting holes ja maar je moet wel opassen want er zitten allerlei weerstanden rond om de mounting holes heen dus daar moet je ff wat op verzinnen

http://specs.tweak.to/10443

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20

Haan

dotnetter

Trouwens, die A7v600 laat vanaf fsb 200 de pci weer op 33 mhz lopen en loopt vanaf daar weer langzaam op

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Wie is het met recom eens en recom, wat zijn jouw specs en oc results dan.
The docter krijgt koopdrang, bij funprijs hier in enschede ligt de abit nf7s nl al op mij te w88 :7

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 14:21
Ik heb zelf de Abit AN7 ik ik ben daar heel tevreden over.

-Hij heeft mounting holes en veel ruimte rond de socket
-goede layout om kabels weg te werken
-Fsb 300 (600 effectief)
-Dual channel ddr-400
-Via Uguru overclocken in windows
-6 phase power supply voor stabiele stroom
-Memmory kan je op 3,2 volt zetten standaard
-Cpu kan tot 2,3 volt
-agp tot 1,65 volt
-northbridge tot 1,76 volt

Ik heb zelf mijn xp 2500+ standaard op 2400 mhz lopen, ik heb ook wel sisoft gedaan op 2700

Kijk op www.abit.com.tw

ow ja en kost rond de 100 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Dekaasboer op 10-03-2004 15:12 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

alleen kan ik er niet achterkomen wat nou het topbord is voor mijn config en ben ik niet zeker of ik iets anders over het hoofd zie.
Hier in Die-Hard Overclocking en Cooling is het niet de bedoeling om een 'welk mobo om te oc'en' vraag te lanceren. Er lopen genoeg topics over oc'resultaten met verschillende bordjes, die favoriet zijn bij de oc'ers. Oude gedienden zijn de A7N8X (Deluxe), EPoX 8RDA3+ en Abit NF7-S. Nieuwere goede oc'erts zijn de Lanparty's van DFI en de NF7-S 2.0, A7N8X 2.0 en AN7. Dit was prima uit te vinden door wat topics hier in DOC door te nemen.
Verder heb ik op mijn huidige config een raid 0 config en vroeg ik me af of ik met deze 2 schijven ook een Sata config kan maken?
Dat is iets wat in OM valt uit te vinden, maar ik kan je alvast aanraden om twee S-ATA >> P-ATA converters te nemen daarvoor, anders valt er met S-ATA connectors geen RAID-0 van jouw 2 P-ATA schijven te maken. Succes met je keuze. Deze gaat iig dicht aangezien dit dus met wat uitzoekwerk prima uit te vinden is :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.