[oc] Upgradeware XP-TMC compatible?

Pagina: 1
Acties:

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Hee Tweakers,

Sinds kort heb ik een 2e hands dual CPU AMD MP moederbordje (Tyan Tiger met 760MP chipset). Hierop draaien 2 AMD Athlon MP 1600+ processors/
. Nu wil deze graag overklokken door middel van het verhogen van de MP.

Standaard kan dit niet met dit moederbordje, FSB overklokken trouwens ook niet.

Ik heb echter op Internet een convertertje gevonden waarmee je de MP kunt instellen (Upgradeware XP-TMC)

http://www.abgcomputers.nl/upgradeware#xp-tmc]Linkje

Nu staat er op de website dat mijn moederbord wordt ondersteund en dat er hierdoor nieuwere CPU's op kunnen draaien. Echter, dat wil ik dus niet,
ik wil graag die oudere CPU's op een hogere MP draaien.

Na het lezen van een aantal reviews kwam er steeds weer naar voren dat dit alleen werkt met ge-unlockte CPU's. Volgens mij is deze MP standaard
gelocked,.. wie kan mij vertellen of dat inderdaad zo is ?

Code op de CPU core (bruine versie) :

AMD Athlon
AMP1600DMS3C
AGKGA0140UPEW
Y6988750414

Als iemand weet of deze geunlocked is (Ik kan mij herinneren dat oudere MP's standaard unlocked waren) dan heeft het voor mij zin om zo'n convertertje aan te schaffen.

Ik heb even een fotootje gemaakt van de CPU,.. het lijkt nl. dat de L1 bridges niet gecut zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-family.com/tweakers/bridges01.jpg

Ik heb de search gebruikt maar kon geen antwoord vinden op deze vraag....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
met een pin/brugmod werkt het altijd geloof ik, dan kun je hogere multis unlocken.
pinmod

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Dat is niet echt een antwoord op de vraag. Ik moet dan nl. alsnog op de processor en/of op het moederbord aan de gang (bridges cutten/vullen en solderen). Dat is nl. nou net niet de bedoeling....

• El Snorro
er is nix anders denk ik dan..... pech

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Je hebt een geunlockte Palomino, verwacht niet dat je 1600+ verder zal komen als 1900+ misschien 2000+. Die dingen stoken nogal en clocken niet zo lekker over.

Ik weet niet wat je doet met de server, maar je zal het verschil niet merken denk ik.

Als je liever een duur ding wil kopen ipv ff 1 draadje in de gaten steken of solderen dan moet je dat zelf weten natuurlijk. Maar de pinmod is gemakkelijk te doen en erg veilig.

Je kunt ook eens opzoeken welke PLL er op je moederbord zit, eventueel kun je dan via software de FSB omhoog krijgen.

Je had je core wel mogen poetsen voordat je de foto maakte. Het beste is om iedere keer als je de koeler eraf haalt de core schoon te maken en nieuwe pasta ertussen te doen.

Als de CPU een tijdje heeft gelegen dan is de koelpasta uitgedroogt en werkt deze niet goed meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 14:24 ]

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:23:
Je hebt een geunlockte Palomino, verwacht niet dat je 1600+ verder zal komen als 1900+ misschien 2000+. Die dingen stoken nogal en clocken niet zo lekker over.

Ik weet niet wat je doet met de server, maar je zal het verschil niet merken denk ik.

Als je liever een duur ding wil kopen ipv ff 1 draadje in de gaten steken of solderen dan moet je dat zelf weten natuurlijk. Maar de pinmod is gemakkelijk te doen en erg veilig.

Je kunt ook eens opzoeken welke PLL er op je moederbord zit, eventueel kun je dan via software de FSB omhoog krijgen.

Je had je core wel mogen poetsen voordat je de foto maakte. Het beste is om iedere keer als je de koeler eraf haalt de core schoon te maken en nieuwe pasta ertussen te doen.

Als de CPU een tijdje heeft gelegen dan is de koelpasta uitgedroogt en werkt deze niet goed meer.
Ik heb de core netjes schoongemaakt, alleen dit was nog daarvoor,.. ging nl. niet on de core maar om de bridges... de CPU wordt nu met low profile koeler maar 34 graden dus de koelpasta zit er goed tussen...

Ik verwacht geen mega prestaties,.. maar goed, als ik die 1600+ op 1900/2000+ kan draaien dan ben ik al tevreden. En die converter kost ook maar 33Euro per stuk dus....

Trouwens, ik gebruik die PC voor Videobewerking en dan is elke Mhz. meer meegenomen... :)

Verwijderd

all_by_myself schreef op 10 maart 2004 @ 14:37:
[...]

Ik heb de core netjes schoongemaakt, alleen dit was nog daarvoor,.. ging nl. niet on de core maar om de bridges... de CPU wordt nu met low profile koeler maar 34 graden dus de koelpasta zit er goed tussen...

Ik verwacht geen mega prestaties,.. maar goed, als ik die 1600+ op 1900/2000+ kan draaien dan ben ik al tevreden. En die converter kost ook maar 33Euro per stuk dus....

Trouwens, ik gebruik die PC voor Videobewerking en dan is elke Mhz. meer meegenomen... :)
Op de core staat het weeknummer en andere info die voor ons ook heel handig is om te weten :p

En Palomino met een simpel koelertje 34 graden? Das dan zeker idle? Mijn oude palomino's werden toch al snel een graadje of 50 a 60 stressed.

Je kan ook kijken voor een paar Duron's, deze kosten ook maar 33 euro per stuk, maar zijn veel beter te clocken. Je moet dan wel zelf de bruggen modden met bijvoorbeeld Bison Electro, maar zo moeilijk is dat niet.

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:16:
[...]

Op de core staat het weeknummer en andere info die voor ons ook heel handig is om te weten :p

En Palomino met een simpel koelertje 34 graden? Das dan zeker idle? Mijn oude palomino's werden toch al snel een graadje of 50 a 60 stressed.

Je kan ook kijken voor een paar Duron's, deze kosten ook maar 33 euro per stuk, maar zijn veel beter te clocken. Je moet dan wel zelf de bruggen modden met bijvoorbeeld Bison Electro, maar zo moeilijk is dat niet.
Ja God,.. kijk even een kleine copy/paste uit mijn First post..
Code op de CPU core (bruine versie) :

AMD Athlon
AMP1600DMS3C
AGKGA0140UPEW
Y6988750414
Toch ? 8)

• El Snorro
Ik zit net te kijken naar dat product, zou dat miss werken op de gelockte bartons???

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
volgens mij wel, maar dan moet je ze eerst nog unlocken,.. dus eigenlijk niet.. 8)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een tip: geef geen geld meer uit aan die MP1600+ processors. Als je wilt overclocken kun je het beste doen wat Thorry zegt, koop 2 Durons voor een prikkie en ga deze modden. Na wat simpele ingrepen heb je dan 2x MP2400+ ;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1