Hee Tweakers,
Sinds kort heb ik een 2e hands dual CPU AMD MP moederbordje (Tyan Tiger met 760MP chipset). Hierop draaien 2 AMD Athlon MP 1600+ processors/
. Nu wil deze graag overklokken door middel van het verhogen van de MP.
Standaard kan dit niet met dit moederbordje, FSB overklokken trouwens ook niet.
Ik heb echter op Internet een convertertje gevonden waarmee je de MP kunt instellen (Upgradeware XP-TMC)
http://www.abgcomputers.nl/upgradeware#xp-tmc]Linkje
Nu staat er op de website dat mijn moederbord wordt ondersteund en dat er hierdoor nieuwere CPU's op kunnen draaien. Echter, dat wil ik dus niet,
ik wil graag die oudere CPU's op een hogere MP draaien.
Na het lezen van een aantal reviews kwam er steeds weer naar voren dat dit alleen werkt met ge-unlockte CPU's. Volgens mij is deze MP standaard
gelocked,.. wie kan mij vertellen of dat inderdaad zo is ?
Code op de CPU core (bruine versie) :
AMD Athlon
AMP1600DMS3C
AGKGA0140UPEW
Y6988750414
Als iemand weet of deze geunlocked is (Ik kan mij herinneren dat oudere MP's standaard unlocked waren) dan heeft het voor mij zin om zo'n convertertje aan te schaffen.
Ik heb even een fotootje gemaakt van de CPU,.. het lijkt nl. dat de L1 bridges niet gecut zijn...

Ik heb de search gebruikt maar kon geen antwoord vinden op deze vraag....
Sinds kort heb ik een 2e hands dual CPU AMD MP moederbordje (Tyan Tiger met 760MP chipset). Hierop draaien 2 AMD Athlon MP 1600+ processors/
. Nu wil deze graag overklokken door middel van het verhogen van de MP.
Standaard kan dit niet met dit moederbordje, FSB overklokken trouwens ook niet.
Ik heb echter op Internet een convertertje gevonden waarmee je de MP kunt instellen (Upgradeware XP-TMC)
http://www.abgcomputers.nl/upgradeware#xp-tmc]Linkje
Nu staat er op de website dat mijn moederbord wordt ondersteund en dat er hierdoor nieuwere CPU's op kunnen draaien. Echter, dat wil ik dus niet,
ik wil graag die oudere CPU's op een hogere MP draaien.
Na het lezen van een aantal reviews kwam er steeds weer naar voren dat dit alleen werkt met ge-unlockte CPU's. Volgens mij is deze MP standaard
gelocked,.. wie kan mij vertellen of dat inderdaad zo is ?
Code op de CPU core (bruine versie) :
AMD Athlon
AMP1600DMS3C
AGKGA0140UPEW
Y6988750414
Als iemand weet of deze geunlocked is (Ik kan mij herinneren dat oudere MP's standaard unlocked waren) dan heeft het voor mij zin om zo'n convertertje aan te schaffen.
Ik heb even een fotootje gemaakt van de CPU,.. het lijkt nl. dat de L1 bridges niet gecut zijn...

Ik heb de search gebruikt maar kon geen antwoord vinden op deze vraag....
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64