Waarom werkt ps2 muis met verloopstuk niet op com?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep een logitec scroll muisje gekocht voor m'n zusje. En heb een verloopstukje zodat die op haar pc op com1 kan worden aangesloten. Alleen vind windoos geen muis :(
Muis is goed. Verloopstukje is ook goed en verloop stukje met muis werkt ook prima op mijn pc. Zusjes pc doet t prima met een com muisje... Wat doe ik fout ?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Kijk ff in welke com poort ie zit, misschien moet je het ff aangeven in windhoos. Is de com poort niet per ongeluk uitgeschakeld?

Verwijderd

Niet alle PS2 muizen zijn ook geschikt voor gebruik op een COM poort.....

• jhead22
  • Niet online
com poort staat gewoon aan... een normale compoort muis werkt er ook op.

Die logitec muis is wel geschikt voor een compoort.. kep het getest op mijn pc.

• jhead22
  • Niet online
Geen oplossingen verder ?

Verwijderd

De meeste PS/2 muizen werken niet op de com-poort. Ik gebruik als regel en deze klopt nog steeds, wanneer er bij een muis in retail verpakking geen verloopstekkertje wordt gelverd zal hij niet op de com-poort werken.

Een retail verpakking is overigens die geweldig nutteloze doos die om de verpakking heen zit, die meestal ook extra software, verloopstekkertjes e.d. herbergt. Een andere verpakking is de OEM hier wordt geen doos en extra software e.d. bijgeleverd. De OEM verpakking is bedoelt om bij een complete PC te leveren en niet los. Het gebeurt echter veel dat deze verpakkingen wel los worden verkocht.

Verwijderd

Inderdaad, mijn ervaring is ook dat in 9 van de 10 gevallen een PS/2 muis niet op de compoort werkt.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Heb het zelf gehad met een genius ps2 muis van 14.95 Die deed het eerst wel en later zomaar opeens niet meer. Terwijl die op een nieuw moederbord wel werkt op ps2 zonder verloop.
Een duurdere draadloze microsoft muis deed het wel met een verloop stekkertje van ps2/ com op diezelfde com poort.
:?

• jhead22
  • Niet online
Vaag ! en daar is geen oplossing voor ?

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Oke nu komt er iemand aan het woord die wel wat van computer architectuur weet! Je kunt veel minder stroom trekken uit je seriele poort dan uit je ps2 of usb poort. Als je een moderne ps2/usb muis met een verloopstukje op een seriele poort probeert aan te sluiten dan werkt dat niet, omdat die muis teveel stroom eet. tada :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• jhead22
  • Niet online
MMM.. dat klinkt iets logischer jah...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een microsoft ps/2 muis werkt wel op een com poort

• jhead22
  • Niet online
25 mA is dat te veel voor een compoort ?

Verwijderd

Buzzzz allemaal fout.

Het zit zo.

Als er bij een PS/2 muis GEEN verloop plugje (van ps/2 naar serieel/com1) wordt geleverd, dan zal hij het NIET doen op een com1 poort.

Als je gewoon een universele verloop-plug erop doet, werkt het nog 9 van de 10 keer niet, omdat de zogenaamde "Wiring" van de muizen sterk verschilt van de verloop plugjes.

Als er WEL een verloop plugje bij zit (Dus automatisch een bijpassende) dan zal hij ALTIJD werken op een COM1 poort

zo is het. en niet anders :P

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En toch heb óók ik een Logitech Wheelmouse Plus die ook eerst wel werkte, en nu niet meer. Via een orgineel, bijgeleverd verloopstukje wel te verstaan!

Vraag me niet hoe het kan, ik heb alles :( uitgeprobeerd, en ben zeer ervaren op PC gebied (oh bescheidenheid ;)).

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

D'r zijn onlangs een aantal Logitech muizen op de NL markt gekomen waarvan een aantal een brak verloopstukje had. Zowel PS2>USB als PS2>COM modellen. Gewoon ff Logitech bellen voor een nieuwe. Sturen ze je zo op. Maar: als er nooit een verloopstukje bijzat in de verpakking, dan gaat het ook nooit werken!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• jhead22
  • Niet online
Het ios een logitec scroll mouse oem.. dus zonder verloop stukje... Dus die gaat volgens jullie dus nie werken.... das zeer jammer.
Zelf heb ik nog een logtec scroll mouse retail met verloop stukje.. ik ga die eens proberen op die com poort.. kijken of dat wel werkt. Zit er trouwens nog verder verschil in die 2 muisjes ? ja het logitec logootje op de oem is zwart in plaats van kleur.. maar verder ?

Verwijderd

Die logitech muis wil best werken op een com poort alleen heb je een PS2 naar COM converter van logitech zelf nodig dan werkt het 100% !!! Een universele werkt helaas vaak niet goed...
Pagina: 1