Ik ben bezig met een website voor een vriend van me en tja aangezien ik pas begonnen ben met html ed. loop ik nog weleens tegen een aantal 'probleempjes" aan . De meeste van deze 'probleempjes' kan ik makkelijk zelf oplossen door een beetje zoekwerk, maar nu heb ik er een die ik zosnel niet kan oplossen.
Ik heb in mijn css een defenitie voor een menubar opgegeven die 795px lang en 30px hoog moet zijn ,met een fontgroote van 12px. Binnen dit menu moeten dus de links komen, maar deze wil ik absoluut centraal uitgelijnt hebben. Ik heb echter geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
Natuurlijk heb ik al "font-align: center;" gedaan, maar dan word de text alleen in de lengte uitgelijnt en ik wil hem in de hoogte uitgelijnt hebben (ik zal proberen te tekenen wat ik bedoel)
als dit mijn menubar is:
met "font-align:center;" word het echter:
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
Ik heb in mijn css een defenitie voor een menubar opgegeven die 795px lang en 30px hoog moet zijn ,met een fontgroote van 12px. Binnen dit menu moeten dus de links komen, maar deze wil ik absoluut centraal uitgelijnt hebben. Ik heb echter geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
Natuurlijk heb ik al "font-align: center;" gedaan, maar dan word de text alleen in de lengte uitgelijnt en ik wil hem in de hoogte uitgelijnt hebben (ik zal proberen te tekenen wat ik bedoel)
als dit mijn menubar is:
code:
1
2
3
4
| ____________________________________ wil ik de text dus zo uitgelijnt hebben ____________________________________ |
met "font-align:center;" word het echter:
code:
1
2
3
4
| ___________________________________
op deze manier uitgelijnt
___________________________________ |
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel