Ik heb laatst een (goedkoop) 5.1 boxensetje gekocht, die op dit moment bij de Leenbakker te koop is voor 89 euro. Er zit alleen een kabel bij die vanuit de subwoofer met ingebouwde versterker komt en die je dan in de 6 uitgangen moet doen van je receiver of DVD-speler of dergelijke. Mijn vraag is er ook een kabel of uberhaupt een mogelijkheid dat die kabel die uit de sub komt in mijn DVD-speler (Kiss DP-500) te steken, zonder tussenkomst van een receiver dus.
De KISS DP-500 heeft een optische en digitale uitgang (SPDIF). De kabel dier er in moet heeft dus als uiteinde zo`n ronde stekker met een platte zijkant met 9 pinnetjes erin en begint als optische of digitale. De DVD-speler heeft een ingebouwde DTS en DD decoder dus er komt wel 5.1 geluid uit.
Ik denk dat digitaal sowieso al afvalt omdat het uiteinde analoog is, toch?
Plz help me! Heb geen zin om nieuwe DVD-speler te kopen (270 euro is duur genoeg) en een receiver staat nog niet op de planning. Ik ben ook maar een studentje...
De KISS DP-500 heeft een optische en digitale uitgang (SPDIF). De kabel dier er in moet heeft dus als uiteinde zo`n ronde stekker met een platte zijkant met 9 pinnetjes erin en begint als optische of digitale. De DVD-speler heeft een ingebouwde DTS en DD decoder dus er komt wel 5.1 geluid uit.
Ik denk dat digitaal sowieso al afvalt omdat het uiteinde analoog is, toch?
Plz help me! Heb geen zin om nieuwe DVD-speler te kopen (270 euro is duur genoeg) en een receiver staat nog niet op de planning. Ik ben ook maar een studentje...