DVD-speler direct aansluiten op boxenset

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb laatst een (goedkoop) 5.1 boxensetje gekocht, die op dit moment bij de Leenbakker te koop is voor 89 euro. Er zit alleen een kabel bij die vanuit de subwoofer met ingebouwde versterker komt en die je dan in de 6 uitgangen moet doen van je receiver of DVD-speler of dergelijke. Mijn vraag is er ook een kabel of uberhaupt een mogelijkheid dat die kabel die uit de sub komt in mijn DVD-speler (Kiss DP-500) te steken, zonder tussenkomst van een receiver dus.

De KISS DP-500 heeft een optische en digitale uitgang (SPDIF). De kabel dier er in moet heeft dus als uiteinde zo`n ronde stekker met een platte zijkant met 9 pinnetjes erin en begint als optische of digitale. De DVD-speler heeft een ingebouwde DTS en DD decoder dus er komt wel 5.1 geluid uit.

Ik denk dat digitaal sowieso al afvalt omdat het uiteinde analoog is, toch?

Plz help me! Heb geen zin om nieuwe DVD-speler te kopen (270 euro is duur genoeg) en een receiver staat nog niet op de planning. Ik ben ook maar een studentje...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

je hebt op je dvdspeler een 6 channel direct uitgang nodig. Dus ik weet niet of je die hebt, maar anders kun je het inderdaad vergeten. Zelfs als je het wél hebt is het trouwens nog afwachten. Trouwens, is het setje wel versterkt of niet? Zo niet wordt het sowieso lastig.
Maar als er alleen digitale uitgangen zitten op die dvdspeler, zal je toch echt een versterker/receiver moeten kopen...

edit: voor zover ik van het brakke plaatje uit de brochure op de kiss site kan zien, zit er alleen een stereo analoge uitgang op. Wil je dat goedkoop oplossen zou je een paar splitters kunnen kopen/solderen, maar of het daar beter van wordt...

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2004 12:28 ]

• Trasos
  • Niet online
Dat is het probleem juist. De KISS-DP500 heeft geen 6 uitgangen, alleen maar die digitale en optische...

Het boxensetje is idd "versterkt"

Er is dus geen mogelijkheid dat ik het rechtstreeks aangesloten krijg?

Behalven met stereo kabels dan, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nopes... behalve wat ik zei; met een paar splittertjes...
Er zijn wel enkele computerspeaker setjes met digitale ingang... Maar dan zul je weer aardig wat geld uit moeten geven...

Of je zou eventueel zelf een DAC kunnen solderen... Zijn wel schema's van te vinden op internet...

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2004 13:26 ]

• Trasos
  • Niet online
Hoezo splitters? Dat ik dan aan de 6 maleplugjes femalestekkers doe en die samen laat komen tot één optische of digitale kabel?
Of de kabel letterlijk splitten?

Sorry ben een noob in audiobekabeling

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jah, letterlijk de kabels splitsen bedoelde ik... Heeft alleen wel tot gevolg dat je alsnog maar 2 kanalen hebt (weliswaar weergegeven over 6 speakers), en dat je woofer ook het signaal van de overige speakers krijgt ipv alleen een laag signaal...

Maar zoek maar even op diy dac, denk dat dat het goedkoopst is...
edit: Trouwens, nog wel een opmerking... Je hebt als het goed is bij het inschrijven voor GoT wat faq's enzo langs zien komen... Heb je die gelezen? Evenals de Nettiquette? Krijg namelijk het idee van niet... Over het algemeen wordt er erg prijs gesteld op een mooiere startpost en een hoop meer eigen zoekwerk (ook vermelden in startpost!)
edit2: heb je trouwens niet gewoon een computer met digitale ingang en een 5.1 geluidskaart? Zit tegenwoordig zowat overal op... Lijkt me nog simpeler ;)

[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2004 16:32 ]

• Trasos
  • Niet online
MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 16:18:
jah, letterlijk de kabels splitsen bedoelde ik... Heeft alleen wel tot gevolg dat je alsnog maar 2 kanalen hebt (weliswaar weergegeven over 6 speakers), en dat je woofer ook het signaal van de overige speakers krijgt ipv alleen een laag signaal...

Maar zoek maar even op diy dac, denk dat dat het goedkoopst is...
edit: Trouwens, nog wel een opmerking... Je hebt als het goed is bij het inschrijven voor GoT wat faq's enzo langs zien komen... Heb je die gelezen? Evenals de Nettiquette? Krijg namelijk het idee van niet... Over het algemeen wordt er erg prijs gesteld op een mooiere startpost en een hoop meer eigen zoekwerk (ook vermelden in startpost!)
edit2: heb je trouwens niet gewoon een computer met digitale ingang en een 5.1 geluidskaart? Zit tegenwoordig zowat overal op... Lijkt me nog simpeler ;)
Kheb 2 dagen zitten zoeken op het forum en op internet zelf, zonder resultaat.
Heb de FAQ ook helemaal doorgelezen, werd ik ok niks wijzer van en wat betreft die startpost, ik heb er zoveel mogelijk informatie in proberen te krijgen kzou niet weten hoe ie anders zou moeten

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nouja... je zou bijvoorbeeld dan kunnen vermelden waar je allemaal gezocht hebt, wat je gevonden hebt, wat voor problemen je tegenkwam etc. zien wij iig allemaal dat je je best hebt gedaan ;)

Maar heb je nog wat verder gekeken om het aangesloten te krijgen? Pc geen optie?
Kijk anders eens op www.velleman.nl http://www.brigatti.nl/nl/dept_8.html voor wat bouwpakketten... Heb nog geen tijd gehad om te kijken of ze daar een dac hadden trouwens...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2004 19:21 ]

• Trasos
  • Niet online
PC is geen optie. Tenminste dat denk ik.
Kheb een SB live player 1024.
En setje komt bij mijn vriendin te staan en die heeft al helemaal geen computer op haar kamer.

Is er niet iets mogelijk met een externe 5.1 geluidskaart ofzo?
Of kan die nie standalone draaien? Anders heb je zon beetje hetzelfde principe als van een receiver, toch?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

volgens mij kan dat niet met zo'n geluidskaart, aangezien die volgens mij pas werken als ze signaal krijgen over usb/firewire... Maar daar zou je zelf even naar moeten zoeken, ik weet wel dat daar topics over langsgekomen zijn...
Pagina: 1