Toon posts:

[2003] Scripts / tools om users in bulk toe te voegen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al wat vaker gepost heb.. ik ben bezig met het configureren van een Win2003 - XP netwerk voor basisscholen...

Nu ben ik al een aardig eindje op weg maar zat net te bedenken ofdat er misschien handige tools zijn om bijvoorbeeld heel gemakkelijk users in het AD toe te voegen enz enz...
Het kost de systeembeheerder namelijk veel werk op het eind/begin van het jaar nieuwe leerlingen toe te voegen enz enz, en als er een handig tooltje is kunnen misschien de stagiairs dit wel doen...

Wij gaan namelijk proberen om het systeem zo optimaal mogelijk te configureren zodat er zo weinig mogelijk werk aan zit...

Weet iemand een handige site waar ik zelf een beetje verder kan zoeken, het is namelijk niet de bedoeling dat jullie alles voor mij doen! maar tips/ervaring zijn altijd welkom!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met het NET USER commando i.c.m een script kan je eenvoudig users aanmaken

How to Use the Net User Command

/google /basic

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Hey dit commando kende ik nog niet... maar volgens mij kost dit meer tijd dan wanneer je het in AD zelf doet :?

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 12:25

ADH_ED

Hoogbevaagd

In 2k kon je gebruikers in bulk invoeren d.m.v. csvde, ik weet niet of dit in Win2003 zit

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:08

SpamLame

niks

Met de vermelding dat MS w2k3 niet vermeld in de lijst van OSsen waar dit van toepassing is.
Zal wellicht werken (trail-error).

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:08

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 12:15:
Hey dit commando kende ik nog niet... maar volgens mij kost dit meer tijd dan wanneer je het in AD zelf doet :?
Niet als je kunt scripten.
Bestandje met leerlingen inlezen, wat variabelen vullen e presto

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

ga hier maar eens neuzen. Microsoft Scriptcenter hier staan veel kant en klaar scripts die gebruikers, ou, groups en dergelijke aan kunnen maken en nog veeeeeeeeeeeeel meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 12:15:
kijk eens naar csvde

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me nu dus aan het verdiepen in csvde en ik moet zeggen, het lukt redelijk :D

Het is me nu bijna gelukt alleen ik kom nu op het probleem;
Mijn policy geeft geen toestemming voor een blank wachtwoord, dus ik moet die in mijn script zetten... het wachtwoord wordt bijv. welkom1 en moet bij eerste keer inloggen veranderd worden, kan dit ook in het scriptje staan!?

En ik ben ook al opzoek naar alle "commando's" voor een csv script.. maar kan ze niet vinden :s

mijn script:

dn,sAMAccountName,userPrincipalName,userAccountControl,objectClass
"CN=Nick Test,OU=Leerlingen,DC=obsbijenkorf,DC=local",NickTest,NickTest@obsbijenkorf.local,512,user

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan (was: Win2003 tools) zodat het iets duidelijker je vraag beschrijft :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankje!! het is idd een beetje overgelopen naar users toevoegen in bulk! :P
Pagina: 1