Toon posts:

[Crystal Reports] Samenvoegen van velden.

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste dagen aan het proberen een mooi rapport te maken in CR en zit nu muurvast.
Ik heb de tabellen orkrg en orsrg welke allebei het veld ordernr bevatten.

De ene bevat bv. ordenummers 1, 2, 3 welke inkooporders zijn, en 7, 8 en 9 welke verkooporders zijn.

De andere bevat 4, 5 en 6 wederom inkooporders en 8, 9 en 10, deze zijn weer verkooporders.

Nu wil ik gebruik maken van een gezamelijke lijst van orders.
Dus:
1 i
2 i
3 i
4 i
5 i
6 i
7 v
8 v
9 v
10 v

Zoals je ziet hebben ze niet alleen verschillende orders maar ook gelijke, zoals 8 en 9
Kan ik nu dmv een View deze samenvoegen en er dan gebruik van maken ?

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

ja, dat kan d.m.v. een UNION en om iedere rij uniek te maken kan je een uniqueidentifier gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
SELECT newID() AS Guid, orkrg.ordernummer
FROM orkrg

UNION

SELECT newID(), orsrg.ordernummer
FROM orsrg

Voorwaarde is wel dat de beide selects dezelfde aantal velden heeft.
(in dit voorbeeld 2 velden)

Of bedoel je dit niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Riegstar op 10-03-2004 12:09 ]

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 20:41
ik weet niet precies hoe het werkt met CR,
gebruik zelf Cognos Impromptu voor rapportage

Cognos kan zelf geen tabellen samenvoegen, alleen uitlezen
dus alles wat je in je tabellen wil veranderen zal in de database moeten gebeuren

hiervoor kun je natuurlijk een view maken in je database

als ik je verhaal zo lees, zou ik het oplossen door een join te leggen tussen beide tabellen (inner join op ordernummer) en vervolgens beide naar voren toveren
maar nogmaals: ik werk met Cognos, dus ik weet niet precies hoe dit te doen in Crystal

Leeg - Sinds 20180907

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik het zo zie aan je post history ben je nieuw binnen het bedrijf en kreeg je als eerste klusje het maken van 1 of andere willekeurige rapportage in je schoenen geschoven. Overkwam mij destijds ook toen ik net begon in mijn huidige baan, je wordt voor vanalles en nogwat ingezet.
Ik denk dat je eens in de on line help van Crystal moet kijken. Die is erg goed en uitgebreid En verder moet je maar eens naar groeperingen kijken, dat werkt ook wel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad Eagle.
Ben hier nog niet zo lang en ben eigenlijk mcse-er dus weet van dit soort dingen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiks

Weet goed hoe ik SQL moet installeren maar verder ben ik nooit gekomen.
Je weet hoe het gaat....je hebt verstand van computers en iedereen denkt dan dat je kan programmeren, engineren, webpagina's maken en ondertussen ook hardwarematig alles weet ;-)

Ach het is natuurlijk leuk om op deze manier je kennis te verbreden terwijl je je salaris betaald krijgt :*)

Ik ga even een poging wagen om de crystal reports website te bezoeken.

Toch bedankt maar mocht iemand een simpele oplossing weten, don't hesitate to post it !!