Toon posts:

de afzender van spam

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijgt spam het voor elkaar om als afzender een echt bestaand, bijvoorbeeld Microsoft mailadres te gebruiken...
of bijvoorbeeld support@chello.nl
veel mensen denken dan dat het mailtje echt van chello afkomt, en openen vaak de bijlage...

Verwijderd

tja ik weet eigenlijk de werking niet, maar met een super simpel mailform kun je al een bestaande afzender nadoen.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In SMTP zit geen enkele controle op from-adres[1]. Je kunt dus gebruiken wat je wilt. Dit kun je zelf testen door gewoon in je mailclient een willekeurig adres in te vullen.

[1] Okee, vaak wordt gechecked of de domeinnaam bestaat, daar houdt het meestal op

[ Voor 23% gewijzigd door oVRoM op 10-03-2004 11:55 ]

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:51:
hoe krijgt spam het voor elkaar om als afzender een echt bestaand, bijvoorbeeld Microsoft mailadres te gebruiken...
of bijvoorbeeld support@chello.nl
veel mensen denken dan dat het mailtje echt van chello afkomt, en openen vaak de bijlage...
Ik moet zeggen dat ik het maar een zwak iets van het e-mail principe vind.
Het zou al een heel stuk veiliger worden als mail versturen namens @domein.com alleen kon door je aan te melden bij de mailserver van domein.
Zo voorkom je al dat soort irritante mailtjes van een echt bedrijf lijken te komen.
Gisteren kreeg ik er 3:
1 van @microsoft.com
1 van @chello.nl
1 van @mijndomein.com

Dat laatste kan dus echt niet, want ik ben de enige die iets over mijn domein te vertellen heeft. Alledrie de mailtjes waarschuwden voor een virus en er zat een gezipt bestand in de bijlage. Ik ben gelukkig niet achterlijk, maar er zullen meer dan genoeg mensen zijn die er wel intrappen.

Verwijderd

tijsco schreef op 10 maart 2004 @ 12:18:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het maar een zwak iets van het e-mail principe vind.
Het zou al een heel stuk veiliger worden als mail versturen namens @domein.com alleen kon door je aan te melden bij de mailserver van domein.
Zo voorkom je al dat soort irritante mailtjes van een echt bedrijf lijken te komen.
Gisteren kreeg ik er 3:
1 van @microsoft.com
1 van @chello.nl
1 van @mijndomein.com

Dat laatste kan dus echt niet, want ik ben de enige die iets over mijn domein te vertellen heeft. Alledrie de mailtjes waarschuwden voor een virus en er zat een gezipt bestand in de bijlage. Ik ben gelukkig niet achterlijk, maar er zullen meer dan genoeg mensen zijn die er wel intrappen.
Dat probleem heb ik ook....
Volgens mij kan je dit niet zo 1 2 3 oplossen.... :?
Of misschien toch wel?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je kan ook in de bron kijken, alhoewel veel mensen dat niet weten of dat kan :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Het SMTP protocol is in 1982 ofzo bedacht en uitgeschreven, en daarna is er niets aan veranderd.. Nee, de enige oplossing om dit soort problemen de wereld uit te helpen is een geheel nieuw protocol te bedenken.. ik ben er wel voor :)

[ Voor 10% gewijzigd door axis op 10-03-2004 13:30 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
axis schreef op 10 maart 2004 @ 13:30:
Het SMTP protocol is in 1982 ofzo bedacht en uitgeschreven, en daarna is er niets aan veranderd.. Nee, de enige oplossing om dit soort problemen de wereld uit te helpen is een geheel nieuw protocol te bedenken.. ik ben er wel voor :)
idd de enige oplossing, maar ik ben bang dat dat voorlopig nog niet gebeurd. iets dat zo ingeburgerd is laat men niet snel los.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Wirf@wirf:(1)~$ telnet mailb.microsoft.com 25
Trying 131.107.3.122...
Connected to mail4.microsoft.com.
Escape character is '^]'.
220 inet-imc-04.redmond.corp.microsoft.com Microsoft.com ESMTP Server Wed, 10 Mar 2004 06:11:06 -0800 
helo dude
250 inet-imc-04.redmond.corp.microsoft.com Hello [130.xx.xx.xx]
mail from:amalia@koningshuis.nl
250 2.1.0 amalia@koningshuis.nl....Sender OK
rcpt to:billg@microsoft.com
250 2.1.5 billg@microsoft.com 
data
354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF>
^]
telnet> quit
Connection closed.

Zo makkelijk is het :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wirf op 10-03-2004 15:13 . Reden: ff IP adres van mezelf weggehaald, niet echt belangrijk, maar toch ;) ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is toch echt veelste basic, met wat eigen onderzoek had je dit ook zo kunnen vinden. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.