Toon posts:

dell dim 4600 onboard vs agp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een dell dimension 4600 systeem binnengekregen.
Ik wilde een aantal dingen overgooien van m'n oude systeem naar de dell, maar bij het overzetten van de videokaart ontstond er een probleem.

probleem: Als ik de videokaart (GeForce 2 ti 64mb) in het agp slot stop en wil booten blijft het scherm zwart. Het systeem boot wel gewoon volgens mij maar zonder beeld dus.

Los op de onboard werkt het wel, als ik de GF erin heb en de monitor kabel in de onboard doe gebeurt er niks.

Ik heb ondertussen de bios geflashed naar de nieuwste bios, en 1tje eerder geprobeerd. De nieuwste chipset drivers geïnstalleerd.
Een search op dit forum gedaan en op het dell forum..... maar ik kom er niet uit

De kaart werkt btw wel in een andere pc.

Als iemand een suggestie heeft... would really apreciate it!!!!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:29
is dat geen setting in de bios?

Dattie dus onboard vga niet moet gebruiken, maar de AGP vga?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
hey,

je kan in de bios kiezen tussen auto en onboard.
auto zou de manier moeten zijn.. als er dan een kaart in de agp zit zou ie die moeten gebruiken....

omdat ik geen beeld krijg als de agp erin zit, kan ik daarmee niet in de bios komen

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:52:
hey,

je kan in de bios kiezen tussen auto en onboard.
auto zou de manier moeten zijn.. als er dan een kaart in de agp zit zou ie die moeten gebruiken....

omdat ik geen beeld krijg als de agp erin zit, kan ik daarmee niet in de bios komen
misschien er al aan gedacht om ff voor 10 seconden de onboard vga te gebruiken, en die alleen voor het instellen van de bios?

tis maar een idee hoor ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
idee is goed.. maar heb het wel al geprobeerd.. maar er gebeurt gewoon helemaal niks als die agp erbij zit (dus dan ook geen beeld op onboard)

ondertussen voeding verwisseld van 250w naar 300w.. maar helaas geen resultaat :(

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

ik kan het niet duidelijk uit je verhaal opmaken, dus:

*zonder agp-card booten met onboard, bios instelling wijzigen naar [auto]
*agp-card erin, monitor eraan hangen

Probeer het zelfde anders eens met een pci-videokaart (btw volgens dell ondersteund het agp-slot 1x, 4x en 8x, vraag me af wat er met de 2x ondersteuning aan de hand is?)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
k zit nu ook te zoeken naar de 1x 4x 8x agp dingen...
maar zou het dan niet sowieso backwards compatible moeten zijn en 1x agp ondersteunen?

pci kaartje moet ik ff gaan zoeken ergens.

iig bedankt voor de support tot zo ver :)
(en je samenvatting klopt)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb vanmiddag met dell support gebeld en na lang zoeken kwamen ze met de conclusie dat de kaarten waarmee ik het getest heb (riva tnt2 en geforce 2 ti 64mb) niet compatible waren met het mobo/bios.

Dus ben naar de winkel gegaan en heb een saphire radeon 9800 pro gekocht.... en hij werkt als een trein :D

Iedereen bedankt voor de support.... en nu ff lekker knallen om m'n frustaties eruit te krijgen ;)
Pagina: 1