Toon posts:

irq?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn pc helemaal volgepropt hebt met pci kaartjes werkt mijn netwerk niet meer!
Ik denk dus dat 1 apperaat hetzelfde irq gebruikt maar welke?
Bij systeem kan ik niks vinden en ik weet ook niet waar je irq's kan instellen enzo.
In mijn bios kan ik alleen kiezen of het irq door de isa of pci gebruikt wordt maar daar heb ik niks aan.

Ik heb dus het volgende:

Abit bh6 mobo
Viper 770 ultra
Voodoo1 4mb
Realtech 10mbit netwerk
Miro Pctv pro
Promise ATA 66 kaart
Soundblaster live 1024

Er gaat dus ergens wat fout maar waar?

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

IRQ's maken allang niet meer uit. Ik heb 3 apparaten op IRQ 9 hangen en ze werken allemaal prima. Nee, dat probleem is allang verholpen met de nieuwste systemen..
Het probleem kan nog wel zitten in de DMA.
Misschien nog een tip: controleer de aansluiting van je kabels. En zit je netwerkkaart wel goed in de pci-sleuf? Kijk ook even de geïnstalleerde protocollen na: IPX/SPX, TCP/IP en Netbeui.

Verder zou ik het niet weten...

Trouwens, wat moet je in gods naam met een Voodoo 1 kaartje aan je viper? Volgens mij kan die de prestaties alleen maar naar beneden halen. Haal 'm eruit en kijk wat het oplevert...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Die realtek wil bijmij ook een eigen IRQ hebben om te werken. In je bios kan je irq's aan je pci sloten toewijzen (wel even PnP OS uitzetten).

Verwijderd

kolky; problemen met irq's zijn er nog wel degelijk hoor... dit is er een van.
via de bios de irq-toewijzingen te veranderen heeft weinig zin, omdat je die dan meestal alleen maar voor een ISA-slot gereserveerd wordt.
wat je moet doen is de netwerkkaart op een ander pci-slot zetten, zodat hij een ander irq krijgt toegewezen. op zich is dat niet het punt, maar je moet dus andere apparaten vinden die wel samen op 1 irq kunnen zitten (ik denk dat de sblive en de miro wel naast elkaar kunnen staan). let wel: het is een vaak frustrerend werkje om alles in de goede combinatie te krijgen... soms zal je netwerk het dan wel weer doen, maar dan doet je geluid het weer niet.
een kwestie van combinaties uitproberen en klaar is paashaas.

Verwijderd

Inderdaad zijn er nog steeds problemen met irq's, jammer genoeg..... :(