We zijn hier op de zaak wat aan het testen met Win 2003 server.
We hebben een aantal verschillende profielen aangemaakt, roaming profiles en mogelijkheid om via VPN in te bellen.
Mijn collega heeft vanochtend vanaf huis naar de zaak ge-VPN't (ofsow), maar kan nu op de zaak z'n account niet meer gebruiken:
Inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord op een andere pc (roaming profile) lukt wel, met een andere roaming profile inloggen vanaf deze machine lukt niet.
In de instellingen in de AD is verder niets gewijzigd.
Zoeken hier op GoT heeft me niet echt informatie over deze fout opgeleverd.
Iemand suggesties?
/Edit: Pingen op FQDN servernaam lukt, de PDC staat als DNS- en DHCP-server geconfigureerd, en de cliënts krijgen dus alleen de server-ip als DNS.
We hebben een aantal verschillende profielen aangemaakt, roaming profiles en mogelijkheid om via VPN in te bellen.
Mijn collega heeft vanochtend vanaf huis naar de zaak ge-VPN't (ofsow), maar kan nu op de zaak z'n account niet meer gebruiken:
code:
1
2
3
4
| Windows kan geen verbinding met het domein maken. Ofwel omdat de domeincontroller niet werkt of niet beschikbaar is, of omdat de computeraccount niet is gevonden. Probeer het later nogmaals, neem contact op met de systeembeheerder voor hulp. |
Inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord op een andere pc (roaming profile) lukt wel, met een andere roaming profile inloggen vanaf deze machine lukt niet.
In de instellingen in de AD is verder niets gewijzigd.
Zoeken hier op GoT heeft me niet echt informatie over deze fout opgeleverd.
Iemand suggesties?
/Edit: Pingen op FQDN servernaam lukt, de PDC staat als DNS- en DHCP-server geconfigureerd, en de cliënts krijgen dus alleen de server-ip als DNS.
[ Voor 12% gewijzigd door ralpje op 10-03-2004 11:51 . Reden: Toegevoegd ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer