[Cooler] Voor een 1U 19" rack kast

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een cooler voor een AMD Athlon XP 1700+ CPU voor in een 19" rack pc behuizing, 1U hoog. (1U = ongeveer 4,5cm, waar dan nog een mobo op ligt...)

Ik heb het rack nog niet, dus kan niet de precieze hoogte opmeten. Het gaat er mij om dat áls ik straks zo'n 1U rack heb, ik er wel deze XP in kan koel houden. Het is overigens een thoroughbred DUT, dus niet heel heet.

Ik vroeg me dit af, omdat er in van die fabrieks kasten vaak wel een speciaal bevestigingsmechanisme zit.

Vanmiddag krijg ik een paar foto's van de kast. Het is een wat oudere Chieftec heb ik begrepen. Er zit overigens een 250 watt voeding in; dit moet toch wel genoeg zijn voor een 1700+ op een microatx bordje en een enkele harddisk toch...

De Search kon mij niet helpen, en google al helemaal niet. Ik kan me niet eens herinneren dat ik lage coolers heb gezien bij hardwareboeren. Ik weet wel dat ik eens coolers heb gezien waarop een fan aan de zijkant zit bevestigd.

En het zou fijn zijn als de fan langer als een week meegaat ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Zijn al erg goedkope oplossingen van thermaletake
Er zijn voldoende 1 U racks te vinden in nederland en in de dagen @oc-shop hebben we er ook enkele gemaakt. Echter xcuse me ;) Al die naampjes zijn me ontschoten.

• pierre-oord
;)

Weet je misschien ook nog webshops waar ik die coolers kan krijgen? Op fabrikant website's kijken gaat nog wel, maar dan nog ergens kopen ;)

offtopic:
Ik zit @ mijn school, en alle functies die op scripting lijken zijn disabled. Ik zie op oc-shop.com dus niets staan; het menu kan niet open :P staat daar wat tussen? anders kijk ik thuis ff /schoolmode

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55 --> ctrl+f op '1u' :) Staan er best een aantal in.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zoiets meer: http://shop.ezeeserver.com/index.php?cPath=22

Volgens mij ga je dat vinden bij iedere willekeurige verdeler die rackmounts verkoopt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• pierre-oord
http://www.servershop.nl/ zie ik ook wat, alleen voro 25 euro. Als het een beetje lieve prijzen zijn :)

Er zullen misschien ook verschillen zitten in kwaliteit en cooling; die staan niet in de pricewatch. Misschien leuk om dat in dit topic te bespreken.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

• pierre-oord
Er zijn meer intel coolertjes te vinden als AMD helaas, de pricewatch kent voor de amd er maar 1 geloof ik.

Verder, iceStorm, er staan leuke coolers bij je link, maar weet je misschien nog wat shops die ze verkopen? (NL -shops)

edit:
Ik zie ook vaak passieve sinks; ik wil wel liever een actieve. Ik weet niet hoe de kast eruit ziet van binnen, straks is het een goedkoop model waardoor er weinig flow is.

Dat is wel een van de nadelen van die kasten; laatst stond ik voor zo'n rack hoorde je toch een stel fans ratelen; allemaal van die 1U bakken met tig van die 2cm fans voorop, die hebben het blijkbaar niet erg lang; de kast zag er best nieuw uit.

[ Voor 49% gewijzigd door pierre-oord op 10-03-2004 13:29 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Kom op Pierre, dit had je zelfs aan mij kunne vragen :(
stuur wel ff wat links op msn.

edit: bagger, kan zo gauw alleen P4 blokken vinden

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 10-03-2004 14:38 ]

Gabriël AM5

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De Thermaltake A1765, heeft me nog geen 20€ gekost. IS een kortere versie van de Volcano 7+ blok, met een goede fan bij. Koelt mijn Radeon 9500 best wel goed, is geschikt voor 1,13GHz Socket 370. Eerlijk gezegd geloof ik dat hij veel meer aankan. Zou hem gerust op mijn XP 2400+ gooien zonder al te veel zorgen te hebben.

http://www.thermaltake.com/coolers/rackmount/a1765.htm

Verwijderd

ik zou persoonlijk ook voor de thermaltake coolers gaan.

Ze zijn vaak net iets duurder. Maar dan heb je ook zeker een goede cooler.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 17:03
volgens mij heeft abg die dingen liggen, tenminste de laatste keer dat ik keek nog wel.

• pierre-oord
Ik heb nu bij www.freezinghardware.nl 2x een tt besteld :)

Verder zijn ze best moeilijk te vinden, en dan vooral Intel's.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
Heb nog een aantal 370 coolers van een compaq DL 360 liggen... ergens in een verhuisdoos waar van ik ff niet weet of ie hier staat of al op het nieuwe adres

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17
Even voor de kleine duidelijkheid: 1U = 1.75" = 4.445cm :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1