3Dfx Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17
Omdat ik nu een SiS Video kaart heb en toch wel aardig van games hou, wil ik een andere video kaart gaan kopen.

Ik zat zelf te denken aan een 3Dfx kaart. Hij moet wel PCI zijn want ik heb geen AGP slot op mijn mobo zitten.

Wat voor video kaart zou ik het beste kunnen nemen want ik heb zelf geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
wat voor een comp heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Je hebt ook TNT2's PCI.

Maar als je een oudere computer hebt, kun je beter een Voodoo3 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt misschien een GeForce 2 MX PCI van Elsa.... maar dat is nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
Ik heb een Pentium 300 Mhz met 64 MB Ram en een HD van 10,2 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo 3 3000 PCI lijkt me niet zo slecht in jouw geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNT 2 PCI is wel goed. een m8 van mij heeft ook zo'n systeem met onboard videokaarten geen apg:( best wel shit maar ja:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
Als ik moet kiezen tussen een voodoo 3 3000 of een Geforce Welke kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er ook aan wat voor compu je hebt, en hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Een geforce is qua beeldkwaliteit beter, hij is ook sneller. Aan de andere kant is ie wel duurder dan de V3.
Misschien ook iets om rekening mee te houden: de drivers. 3dfx (voodoo) is overgenomen door nvidea (geforce)dus wat driversupport betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52

hilgo

Clear your mind of can't.

Gezien jouw configuratie lijkt de beste oplossing IMHO een voodoo 3 3000. Een geforce zou 'overkill' zijn.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een celeron 500 is een voodoo2 ongeveer evensnel als een GF2 MX. Ik zou voor de vooodoo 3 gaan. Voodookaarten vreten minder cpu-kracht en cpu-kracht heb je hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem de Voodoo3, glide ondersteuning is altijd handig, en de rest van het pci segment is nagenoeg gelijkwaardig kwa snelheid, als je gek wilt doen koop dan de Voodoo 5 PCI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 16 december 2000 09:15 schreef Eminem het volgende:
Ik heb een Pentium 300 Mhz met 64 MB Ram en een HD van 10,2 GB
Voodoo 3 2000 PCI zijn te koop voor minder dan 200 gulden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:06

winnie

de poes...

Een V3-3k is voor 240 te koop, dus voor het geld hoef je het niet te laten. VErder lees ik altijd erg positieve recensies over de driverkwaliteit en het gemak van instaleren van een voodookaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toch moet je erg voorzichtig zijn met het aanschaffen van een voodoo nu nVidia de tent heeft overgenomen.

Als je ziet wat de driverondersteuning is voor de Viper 2 van Diamond (overgenomen door S3 en vervolgens weer verpatst aan Via Technologies) is dat ook om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Voodoo 3 drivers zijn aardig final, dat waren ze al toen de kaart uitkwam. Viper II heeft nooit echt goede drivers gehad.
Pagina: 1