Toon posts:

Sisoft Sandra: videocard does not have an interrupt assigned

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Sisoft Sandra performance tune up draai dan krijg de bij mijn videokaart de melding:
Warning 1209 - The video card does not have an interrupt assigned. All modern video cards need an interrupt. Even older PCI video cards work faster if an interrupt is used.
FIx: Go to Bios Setup\Settings\PCI & AGP Devices and set Assign IRQ to video card to yes.

In mijn Bios kan ik deze optie helemaal niet vinden. Ik kan alleen kiezen voor PCI devices. Voor mijn videokaart staat gewoon AGP toegekend, 8x met 256mb geheugen.
Ik heb een MSI P875 moederbord, 3,2 Ghz processor en een Hercules Radeon 9800XT videokaart.
Nu waren m'n scores in 3dmark ook niet echt denderend (3297), dus misschien dat dat hier wat mee te maken heeft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een radeon 9800XT met een 3dmark van 3297 is ronduit bagger. Mijn Radeon 9800 Pro 128 haalt ongeveer 5600 / 5700 dus jouw kaart moet dat sneller kunnen. Welke versie van de Catalyst drivers heb je gebruikt?
AGP moet als ik me niet vergis automatisch een IRQ toegewezen krijgen. Wat wel kan zijn is dat het gedeeld is met een ander IRQ en dat Sandra dat niet herkend. Kijk even onder je bureau-accesoires en dan onder systeeminformatie welke IRQ's er allenaal gedeeld zijn, dan ben je er zo achter denk ik

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de nieuwste drivers van ATI, catalyst 4.2.

Nu wordt de videokaart ook erg warm (71 graden), misschien dat dat ook iets met de lage score te maken heeft.

Verwijderd

Misschien moet je ff je AGP poort verwijderen via conf. scherm, systeem, apparaatbeheer.
Dan ff opnieuw opstarten

Als dat niet helpt kan je proberen nieuwe AGP drivers te instaleren voor jou MB.

Wellicht staat er iets bij de fabrikant van je MB in de FAQ over problemen.

Succes

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
is die score van 3dmark op default? (zonder FSAA en Anisotropic filtering enzo)
staat verder misschien Overdrive aan? kan zijn dat die hem terugklokt met zo'n temperatuur?
en idd alle (chipset&GFX) drivers goed installen...

[ Voor 15% gewijzigd door Puppetmaster op 10-03-2004 19:03 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik zal vanavond eens kijken wat ik er aan kan doen.
Pagina: 1