PC's rebooten schijnbaar willekeurig*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 19:02
Hier op het werk hebben we sinds gisteren een vreemd probleem. De servers rebooten en sommige pc's in het netwerk daarbij. Dit probleem vond zich gisteren rond 14.30 rond en afgelopen nacht om 00.30.

Verder valt er in de event viewer niets te vinden over het probleem en hebben we ook een van de rebootende pc's getest of deze enig sinds een virus bevat. We kunnen weinig tot niets vinden.

de error die hij geeft is: error in ev %systemroot%\system32\services.exe reboot after 60 sec.

De pc's die last van de probleem hebben draaien op windows 2000 proffessional en de servers draaien op windows 2000 server, voorzien van laatste virusupdates, servicepacks en bugfixes.

Ook hebben we geen last van spanningspieken, of slechte ups systemen. Het probleem is trouwens op meerder locaties van het bedrijf.

Iemand enig idee want ons probleem zou kunnen zijn ?

[ Voor 10% gewijzigd door RonaldMade op 10-03-2004 12:01 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Welke antivirus programma gebruiken jullie?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
ik vind dit een beetje vaag in je posting:
Verder valt er in de event viewer niets te vinden over het probleem en hebben we ook een van de rebootende pc's getest of deze enig sinds een virus bevat. We kunnen weinig tot niets vinden.
Of je vind niets, of je vind wel iets. Dus, wat is er aangetroffen ?

• RonaldMade
Miki schreef op 10 maart 2004 @ 13:23:
Welke antivirus programma gebruiken jullie?
McAfee Enteprise 7 draaien we.

Overigens is het een vreemd probleem: zoals
mijn pc viel gisteren uit maar vandaag weer niet. Terwijl wel 90% van het bedrijf werd getroffen.

Ook ligt het probleem niet bij de voedingen of ups systemen. We staan eigenlijk voor een taak die niet te volbrengen is omdat we het probleem niet weten :X

• RonaldMade
ParaNoiMia schreef op 10 maart 2004 @ 13:25:
ik vind dit een beetje vaag in je posting:

[...]

Of je vind niets, of je vind wel iets. Dus, wat is er aangetroffen ?
Tjsa in de event viewer is er wel wat gevonden maar het heeft niets met het probleem te maken, dus we hebben niets nuttigs gevonden.

• TakTiX
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Wacht even, als ik je beginpost goed begrijp rebootte een server en daarmee nog wat meer?. En hij geeft iig een services probleem aan (kan dus iid vanalles zijn). Zou het niet iets netwerk-based kunnen zijn op de server/ een client dat de boeld over de zeik haalt? (denk ook maar mee :))

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• RonaldMade
TakTiX schreef op 10 maart 2004 @ 13:29:
Wacht even, als ik je beginpost goed begrijp rebootte een server en daarmee nog wat meer?. En hij geeft iig een services probleem aan (kan dus iid vanalles zijn). Zou het niet iets netwerk-based kunnen zijn op de server/ een client dat de boeld over de zeik haalt? (denk ook maar mee :))
Nou niet 1 server, eerder een hoop servers. Daarbij ook nog een hoop computers in het hele netwerk en verder ook nog op locatie Amsterdam hetzelfde probleem.

Het is vanaf gisteren begonnen en het is nu al 3 keer in 24 uur voorgekomen, en dat is voor een bedrijf toch 3 keer teveel :X

Verwijderd

de error die hij geeft is: error in ev %systemroot%\system32\services.exe reboot after 60 sec.
Is dit niet die RPC bug ? Daar zijn inmiddels fixes voor uitgebracht.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 13:39:
[...]

Is dit niet die RPC bug ? Daar zijn inmiddels fixes voor uitgebracht.
Nee, en we hebben alle patches op de servers en pc's staan dus dat is het niet.

• Miki
  • Laatst online: 12:09
Heb je al je actieve processen al nagetrokken en iets verdachts op gemerkt? Loop ook de paden na, die naar een bepaald proces verwijzen.

• RonaldMade
Miki schreef op 10 maart 2004 @ 13:41:
Heb je al je actieve processen al nagetrokken en iets verdachts op gemerkt? Loop ook de paden na, die naar een bepaald proces verwijzen.
Nee, helemaal niets. We weten niet waar we zo 1,2,3 moeten zoeken om het probleem op te lossen.

Verwijderd

Het kan me niet schelen hóe groot het probleem is, kicken doe je niet binnen 24 uur en al helemaal niet twee keer :/

Beide getrashed en genoteerd, let hier voortaan op!
RonaldMade schreef op 10 maart 2004 @ 14:00:
[...]

Ik begrijp het, en ik doe het normaal ook niet, maar ik hoopte dat iemand me ermee kon helpen. Ik zit nu als stagaire bij hitachi, en er zijn dus een hoop pc's en gaat er dus na 3× dat probleem erg veel gegevens verloren.

Maar normaal doe ik zoiets niet, maar nu is het voor het bedrijf best wel belangrijk.
Dat geeft jou geen vrijbrief om onze regels te overtreden. Als alles zo snel moet bel je maar een helpdesk.

En nu genoeg hierover.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 14:04 ]

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 13:48:
Het kan me niet schelen hóe groot het probleem is, kicken doe je niet binnen 24 uur en al helemaal niet twee keer :/

Beide getrashed en genoteerd, let hier voortaan op!
.

[ Voor 37% gewijzigd door RonaldMade op 12-03-2004 15:04 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:20
RonaldMade schreef op 10 maart 2004 @ 14:00:

Maar normaal doe ik zoiets niet, maar nu is het voor het bedrijf best wel belangrijk.
Zo belangrijk dat een stagiaire het op moet lossen? ;)

Ik wil je alleen maar zeggen dat je niet moet gaan stressen. Je bent een stagiair.. Natuurlijk kan je meedenken naar wat het probleem is, maar laat je niet gek maken.

Loop inderdaad alle processen eens na, en kijk of er iets verdachts tussen zit. En een virusscanner kan ook een virus doorlaten he? Dus sluit niet meteen alle virussen uit maar ga is kijken naar andere virussoftware (als test).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je topic titel aanpassen (was: Problemen met servers en computers) - er zijn zo veel problemen op GoT :)

Nu - je zal moeten proberen structuur aan te brengen in je probleem, zo veel mogelijk informatie te verzamelen, en zo snel mogelijk zoveel mogelijk oorzaken uit proberen te schakelen.

Wat je bijvoorbeeld erg gemakkelijk kan uitsluiten is stroom - zit er een van de apparaten op een onafhankelijke stroombron (UPS?) en heeft die ook last van het probleem?

Verder - door een PC los te koppelen van het netwerk kan je heel gemakkelijk testen ofdat het probleem in het netwerk is (eg: draait er ergens een stuk malware op een PC die PC's laat crashen?) :)

Verder zal je moeten uitsluiten dat het een virus op de PC zelf is - dit kan je doen door een niet op het netwerk gekoppelde PC van scratch (dus zonder imaging techniek e.d.) te installeren :)

• RonaldMade
Racemol schreef op 10 maart 2004 @ 14:07:
[...]

Zo belangrijk dat een stagiaire het op moet lossen? ;)

Ik wil je alleen maar zeggen dat je niet moet gaan stressen. Je bent een stagiair.. Natuurlijk kan je meedenken naar wat het probleem is, maar laat je niet gek maken.

Loop inderdaad alle processen eens na, en kijk of er iets verdachts tussen zit. En een virusscanner kan ook een virus doorlaten he? Dus sluit niet meteen alle virussen uit maar ga is kijken naar andere virussoftware (als test).
Nee, de stagaires zijn meer voor het informatie verzamelen op de forums en internet enzo. De systeembeheerders zijn momenteel weg vanwege een probleempje met een lancia.

Ook dit hebben we al met verschillende anti virus programma's getest. en dus niets gevonden. Processen zijn ook nagelopen en daar is niets verdachts in gevonden.
Zou het misschien kunnen zijn dat 1 werkstation besmet is en dat die de server en andere clients onderuit haalt?

• RonaldMade
elevator schreef op 10 maart 2004 @ 14:08:
Nu - je zal moeten proberen structuur aan te brengen in je probleem, zo veel mogelijk informatie te verzamelen, en zo snel mogelijk zoveel mogelijk oorzaken uit proberen te schakelen.

Wat je bijvoorbeeld erg gemakkelijk kan uitsluiten is stroom - zit er een van de apparaten op een onafhankelijke stroombron (UPS?) en heeft die ook last van het probleem?

Verder - door een PC los te koppelen van het netwerk kan je heel gemakkelijk testen ofdat het probleem in het netwerk is (eg: draait er ergens een stuk malware op een PC die PC's laat crashen?) :)

Verder zal je moeten uitsluiten dat het een virus op de PC zelf is - dit kan je doen door een niet op het netwerk gekoppelde PC van scratch (dus zonder imaging techniek e.d.) te installeren :)
Mja, de gewoone systemen zijn aangeloten op het lichtnet en de servers ook met ups als backup.

Verder is alle computers uit het netwerk halen nogal een moeilijke opgave voor het bedrijf. Het probleem deed zich echter wel voor toen een van de systeembeheerders een toolbar op een van de pc's in het netwerk verwijderde.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

RonaldMade schreef op 10 maart 2004 @ 14:15:
Mja, de gewoone systemen zijn aangeloten op het lichtnet en de servers ook met ups als backup.
En die servers hebben dat probleem dus ook? :)
Als het intelligente servres zijn - weten ze vaak in hun hardware log ook nog wel te vertellen ofdat er een voeding is uitgevallen. Staat er zoiets dergelijks in? (bij Compaq servers heb je bv. de IML waar je een PSU failure uit kan lezen)
Verder is alle computers uit het netwerk halen nogal een moeilijke opgave voor het bedrijf.
Dat lijkt me ook erger dan de kwaal - ik stelde dan ook voor om 1 PC te testen.

• Racemol
RonaldMade schreef op 10 maart 2004 @ 14:15:
[...]

Verder is alle computers uit het netwerk halen nogal een moeilijke opgave voor het bedrijf. Het probleem deed zich echter wel voor toen een van de systeembeheerders een toolbar op een van de pc's in het netwerk verwijderde.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je één systeem die steeds reboot uit het nerwerk haalt en dan kijkt of hij nogsteeds reboot. Dan weet je weer wat meer naar waar je moet zoeken.

• RonaldMade
En die servers hebben dat probleem dus ook? :)
Als het intelligente servres zijn - weten ze vaak in hun hardware log ook nog wel te vertellen ofdat er een voeding is uitgevallen. Staat er zoiets dergelijks in? (bij Compaq servers heb je bv. de IML waar je een PSU failure uit kan lezen)
Nee, dat was niet het probleem
Dat lijkt me ook erger dan de kwaal - ik stelde dan ook voor om 1 PC te testen.
Mja, we weten niet precies welke pc we moeten hebben. We hebben misschien een vermoeden en laten die pc dan ook onderzoeken. Maar als die pc het niets is hebben we dus geen flauw idee en kunnen we een paar honderd pc's gaan onderzoeken en dat is gewoon niet te doen.

• Racemol
Nu snap ik het niet meer. In je startpost zeg je dat sommige servers en daarbij ook sommige clients uit zichzelf rebooten. Maar in je post hierboven zeg je weer dat het probleem niet bij de server zit? "nee, dat was niet het probleem"

Dus even duidelijk maken (ook voor jezelf), welke computers hebben het probleem. Maak voor jezelf een lijst ofzo. Hoevaak gebeurt het (tijd?). En is er een verband te vinden.. gaan eerst de servers en daarna de clients, of andersom? zo kan je zelf ook nog wel een aantal zaken bedenken die je even op een rijtje moet zetten.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:59

Nowhereman

Ygenweis

@ TS: Hangen er toevallig (test)servers met het 2003-server OS er op bij jullie in het netwerk? Zo ja, haal deze er eens uit. (indien mogleijk) maar dit kan het wel eens verhelpen.

-Pwn the day-

• RonaldMade
Nowhereman schreef op 12 maart 2004 @ 10:01:
@ TS: Hangen er toevallig (test)servers met het 2003-server OS er op bij jullie in het netwerk? Zo ja, haal deze er eens uit. (indien mogleijk) maar dit kan het wel eens verhelpen.
Die hadden we idd aanstaan, maar zijn later ook uitgezet en het probleem is er nog altijd.

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Hier word er gespeelt met een onder unix gecompilede exploit lass.c die de lass.exe service op windows machines laat crachen en het systeem idd na 60 seconde opnieuw opstart

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• RonaldMade
FireWire schreef op 12 maart 2004 @ 10:24:
Hier word er gespeelt met een onder unix gecompilede exploit lass.c die de lass.exe service op windows machines laat crachen en het systeem idd na 60 seconde opnieuw opstart
wordt ook uitgesloten omdat we niet op unix draaien ed. kreeg ik net te horen van iemand

nu krijg ik te horen van het beheer dat het misschien toch wel een probleem van de testservers waarop 2003 server staat.

[ Voor 15% gewijzigd door RonaldMade op 12-03-2004 10:47 ]

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:59

Nowhereman

Ygenweis

Meld even wat de uitkomst is, ben wel benieuwd waar het nou uiteindelijk aan lag...

-Pwn the day-

• RonaldMade
Nou om het even weer duidelijk uit te leggen:

We hadden afgelopen dinsdag een aantal servers en clients die die melding dan gaven dat ze over 60 seconden zouden rebooten. Meteen gezocht in event viewer, de dingen die daarin stonden onderzocht, niets aan gehad.

Dag erop, zagen we dat het 's nachts weer was gebeurt en besloten we meteen weer verder te zoeken, verscheidene virusscanners te draaien ed. Niets gevonden. 's middags hadden we weer het probleem en weer niets dat we konden vinden, het lag niet aan de switches, niet aan de stroomvoorziening, niet aan spyware wat dan ook.

Toen 's nachts voor de 5e keer het probleem voorgevallen was. Toen was er gisteren na 8 uur niets mis was, besloten om de test servers met daarop 2003 server uit te zetten. Daarna is het probleem verder niet meer voorgekomen.

dus... we weten het probleem nog niet exact, maar na de test servers met 2003 uit te hebben gezet hebben we geen problemen meer gehad (hopelijk blijft dat ook zo).

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Blijft wel apart vind ik. Als dat zo gaat dan zou je ja nooit Windows 2003 Server kunnen gebruiken als server (waar het ten slotte voor gemaakt is).
Ik denk dat de vraag rest waar exact in Windows 2003 het probleem vandaan komt.

Misschien is het trouwens ook handig om hier even een screenshotje te plaatsen van die melding die aangeeft dat de client over 60 seconden zal herstarten. Ik vind het zelf dan net even duidelijker allemaal. :)

• RonaldMade
En het probleem is erweer.

Nogmaals: het is geen blaster, geen virus in onze as400, wat dan ook. Iemand nog enig sinds een idee ?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:23
RonaldMade schreef op 12 maart 2004 @ 10:30:
[...]

wordt ook uitgesloten omdat we niet op unix draaien ed. kreeg ik net te horen van iemand

nu krijg ik te horen van het beheer dat het misschien toch wel een probleem van de testservers waarop 2003 server staat.
Lees eens goed ;) Er wordt niet gezegd dat jullie Unix draaien, er wordt gezegd dat er een exploit IS en dat die in Unix gecompiled is (Dat wil niet zeggen in jullie netwerk) waardoor de servers onderuit gehaald worden, is er een optie om 1 server van het netwerk/internet af te halen en het dan te controleren als hij boot?

• RonaldMade
Hier denken ze toch echt dat het er niet aanlicht, en 1 voor 1 de servers uit het netwerk gaan halen om te testen, is gewoon onmogelijk.

• danslo
/*
* MS04-007 Exploit LSASS.EXE Win2k Pro Remote Denial-of-Service
*
* Copyright (C) 2004 Christophe Devine
*
* This program is free software; you can redistribute it and/or modify
* it under the terms of the GNU General Public License as published by
* the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
* (at your option) any later version.
*
* This program is distributed in the hope that it will be useful,
* but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
* MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
* GNU General Public License for more details.
*
* You should have received a copy of the GNU General Public License
* along with this program; if not, write to the Free Software
* Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA
*/

/*
* > MS04-007-dos.exe 10.0.0.1 445
* connect failed
*
* > nbtstat -A 10.0.0.1
* [..]
* SERVER3 <20> UNIQUE Registered
* [..]
* > MS04-007-dos.exe 10.0.0.1 139 SERVER3
* > MS04-007-dos.exe 10.0.0.1 139 SERVER3
* >
*
* if the exploit works, LSASS gets killed,
* and after 1mn the server reboots.

*
*/
Lijkt me toch echt dat het door deze exploit komt hoor, pak 1 of 2 servers uit het netwerk waarvan je zeker weet dat die gereboot hebben.

• RonaldMade
Nou, alle servers die 2000 draaide hadden het probleem dusse, weer onmogelijk. En waarom zou deze exploit zo specifiek zijn, en waarom 2× per dag en dan weer een hele periode niet. en waarom verscheidene pc's niet ?

dit is gewoon het meest vage probleem dat er is.

Verwijderd

Post toch eens een HijackThis log, kwaad zal het niet doen. :P

• danslo
Als je het nou even gewoon doet, heb je dit exploitje uitgesloten, lijkt me toch niet zo moeilijk :?

Ik zie nu trouwens dat het gaat om ASN1 Library, Jawel! veiligheidslek die in het nieuws is gekomen toen MS er voor waarschuwde... Dus, ik zou zeggen, proberen het nou maar gewoon ipv te zeggen dat dit probleem zo vaag is.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:25:
Post toch eens een HijackThis log, kwaad zal het niet doen. :P
van wat, 1 server of een client of alles ?

Verder gaat het niet om 1 of 2 servertjes hoor. Dat maakt elke server testen bijna onmogelijk. Verder hebben ze alle updates netjes draaien.

Verwijderd

Doe maar een client waarvan bekend is dat die het probleem heeft.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:32:
Doe maar een client waarvan bekend is dat die het probleem heeft.
Mja, maar waarom zou het dan gebeuren dat ie een tijdje dat probleem heeft gehad, dan weer een hele poos niet, en nu ineens weer.

verder kan ik geen logs posten.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 16:39:
[...]

Mja, maar waarom zou het dan gebeuren dat ie een tijdje dat probleem heeft gehad, dan weer een hele poos niet, en nu ineens weer.

Ipv. alles in twijfel te trekken wat er gesuggereerd wordt, kun je natuurlijk ook gewoon eens wat proberen.. :P
Op deze manier komen we nooit verder.

Waarom zou je geen HijackThis log kunnen posten?

• danslo
RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 16:39:
[...]

Zou je alsjeblieft gewoon mijn advies kunnen opvolgen? Even een pc waar je zeker van weet dat die gereboot heeft, van het netwerk afhalen. Ik zie nu dat het ook met netbios te maken heeft, even FileSharing disablen?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:41:
[...]

Ipv. alles in twijfel te trekken wat er gesuggereerd wordt, kun je natuurlijk ook gewoon eens wat proberen.. :P
Op deze manier komen we nooit verder.

Waarom zou je geen HijackThis log kunnen posten?
we hebben het gedaan, en het is niet op een thuispc oid, maar in een bedrijf, daar mag je deze soort dingen niet.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 16:44:
[...]

we hebben het gedaan, en het is niet op een thuispc oid, maar in een bedrijf, daar mag je deze soort dingen niet.
Wat mag niet, het runnen van HT of het posten van het log hier?
Als het het eerste is, dan vraag ik me toch af hoe jullie normaal problemen oplossen/traceren..
(Imagen bijv. noem ik niet echt oplossen..)

Verwijderd

Ik krijg het gevoel dat je het zelf ook niet weet, maar gewoon een goede beurt wil maken op je stageplek door 'opeens' met de goede oplossing te komen. Het lijkt me dat je dit soort dingen als test wel op je bedrijfspc mag doen. Zo niet wordt het wel erg lastig een oplossing te vinden. Iedereen in je bedrijf zal begrijpen dat je bepaalde dingen moet testen.
nofi btw, maar het steeds onderuit halen van ideeen komt wel raar over

edit: ok, je mag het dus wel draaien. Dat je het log niet mag posten kan ik inkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 16:52 ]

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Wat mag niet, het runnen van HT of het posten van het log hier?
Als het het eerste is, dan vraag ik me toch af hoe jullie normaal problemen oplossen/traceren..
(Imagen bijv. noem ik niet echt oplossen..)
het posten van de log. we hebben het progje gedraaid. maar niets gevonden, we zijn dus nog steeds opzoek.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 16:51:
[...]

het posten van de log. we hebben het progje gedraaid. maar niets gevonden, we zijn dus nog steeds opzoek.
That's a first..
Hoe moeten wij in staat zijn je te helpen als je niets van info hier mag posten en je zelf kennelijk geen tijd hebt om een bak te analyseren?

• danslo
cls schreef op 23 maart 2004 @ 16:42:
[...]

Zou je alsjeblieft gewoon mijn advies kunnen opvolgen? Even een pc waar je zeker van weet dat die gereboot heeft, van het netwerk afhalen. Ik zie nu dat het ook met netbios te maken heeft, even FileSharing disablen?
WORDT ER NOG OP MIJN POSTS GELET?

Ik weet bijna zeker dat ik het antwoord heb en je negeert me gewoon, wat mij betreft vraag je er gewoon om :/

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:56:
[...]

That's a first..
Hoe moeten wij in staat zijn je te helpen als je niets van info hier mag posten en je zelf kennelijk geen tijd hebt om een bak te analyseren?
We hebben een van de pc's getest, daar is verder niets op gevonden. Resultaten van de test mag en kan ik hier niet plaatsen.

CLS: ik laat het aan de systeembeheerders zien, die besluiten over alles wat er gebeurt, ik verzamel informatie en jullie een beetje in te lichten.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 18:59:
[...]

We hebben een van de pc's getest, daar is verder niets op gevonden. Resultaten van de test mag en kan ik hier niet plaatsen.

CLS: ik laat het aan de systeembeheerders zien, die besluiten over alles wat er gebeurt, ik verzamel informatie en jullie een beetje in te lichten.
Volgens mij heb je HijackThis niet eens gedraait, "resultaten van de test"? HijackThis is geen test en zoekt ook niet naar specifiek iets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 19:09 ]

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:08:
[...]

Volgens mij heb je HijackThis niet eens gedraait, "resultaten van de test"? HijackThis is geen test en zoek ook niet naar specifiek iets.
Ik heb gevraagd aan de beheerders of ik hem mocht downloaden, dat mocht, gedaan, gedraaid, hun er ff naar laten kijken. niets gevonden wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik noemde het toevallig de resultaten die eruit kwamen "de resultaten van de test" dus dit is een beetje miertjes pesten.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 19:10:
[...]

Ik heb gevraagd aan de beheerders of ik hem mocht downloaden, dat mocht, gedaan, gedraaid, hun er ff naar laten kijken. niets gevonden wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik noemde het toevallig de resultaten die eruit kwamen "de resultaten van de test" dus dit is een beetje miertjes pesten.
Waarom laat je die beheerders niet gewoon hier direct posten? Dit slaat niet echt ergens op en zo kom je geen stap verder. Bovendien ben ik het met cls eens.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 23 maart 2004 @ 19:10:
[...]

Vreemde gang van zaken. Je zit hier met een MEGA-groot probleem en er wordt niet iets van een test-omgeving geregeld, waarin je lekker aan de gang kunt???

Hier heb ik geen testomgeving. Maar als er zoiets gebeurt, heb ik die dezelfde dag nog. En dan kun je klooien en proberen wat je maar wil.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:12:
[...]

Waarom laat je die beheerders niet gewoon hier direct posten? Dit slaat niet echt ergens op en zo kom je geen stap verder. Bovendien ben ik het met cls eens.
Kijk, dat zou ik ze laten doen, als we systeembeheerders van een creche oid waren. We hebben veel meer dingen te doen dan alleen dit, daarbij leg ik elke stap die hier komt, netjes voor aan hun, hun geven mij het antwoord, en ik geef die aan jullie.

Ik ben gewoon de door dell-gehate tussenpersoon :P

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Vreemde gang van zaken. Je zit hier met een MEGA-groot probleem en er wordt niet iets van een test-omgeving geregeld, waarin je lekker aan de gang kunt???

Hier heb ik geen testomgeving. Maar als er zoiets gebeurt, heb ik die dezelfde dag nog. En dan kun je klooien en proberen wat je maar wil.
Het probleem deed zich de afgelopen 2 weken niet meer voor, vandaag ineens pats, bam eruit weer. Dan moeten we eerst een hoop mensen telefonisch te woord kunnen staan, en komen er ook nog eens mensen langs om verhaal te halen. Daarna moeten ze weer zo snel mogelijk aan het werk, en ondertussen proberen we de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Druk en stressvol dus, dus kunnen we niet op het gemak gaan klooien met een testomgeving, helaas.

Verwijderd

Vind het maar een rare instelling hoor..
Ik ben 100% overtuigd dat ik sysadmins heb gesproken die de tijd voor zoiets als dit namen van way grotere bedrijven.

Werken met tussenpersonen is idd niet handig.
Op deze manier heeft dit topic eigenlijk weinig tot geen nut meer, aangezien 'we' de sysadmins dus moeten hebben.
Dat het druk is, is geen excuus.

De kans dat uit dit topic nog handige tips voortkomen, is imho zo goed als nihil, omdat er 'niets mogelijk is', ik gooi hem daarop dan ook op slot.
Mocht er wel wat mogelijk worden, dan mag je me gerust mailen en dan gaat dit topic weer open. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.