Hallo, ik heb meerdere malen webservers opgezet via adsl en kabel, maar bij mezelf lukt het maar niet. Misschien heeft iemand van jullie inzicht hierin.
Situatie:
Wanadoo lite adsl.
speedtouch 510 modem.
pc met 2 netwerkkaarten: 1 naar modem, 1 naar lokaal netwerk.
apache is ingesteld om te werken op poort 9111. Heeft altijd gewerkt met @home, maar met wanadoo niet aan het werk te krijgen.
In de modem heb ik een Nat item aangemaakt:
intern: 10.0.0.150 extern 80.x.x.x poort 9111
netwerkinstellingen pc:
ip netwerkkaart naar modem: 10.0.0.150, 255.255.255.0
ip netwerkkaart naar lan: 192.168.0.1 (ICS)
wanneer ik de website probeer te benaderen via buitenaf zie ik in de webserver van de modem dat bij de status van dat NAT item: syn, i.p.v. listening, dus er gebeurt iets, maar dan krijg ik gewoon "pagina niet gevonden"
Zo ook met andere programma's: remote admin (zoiets als pcanywhere) komt er ook niet op.
De apache is in het lan te benaderen via http://192.168.0.1:9111/pagina.htm
Iemand nog een suggestie wat ik kan proberen?
Blokt wanadoo misschien poorten die hoger liggen dan een bepaalde range? maar dat lijkt me sterk omdat het toegestaan is om servers te draaien.
Bedankt!
Situatie:
Wanadoo lite adsl.
speedtouch 510 modem.
pc met 2 netwerkkaarten: 1 naar modem, 1 naar lokaal netwerk.
apache is ingesteld om te werken op poort 9111. Heeft altijd gewerkt met @home, maar met wanadoo niet aan het werk te krijgen.
In de modem heb ik een Nat item aangemaakt:
intern: 10.0.0.150 extern 80.x.x.x poort 9111
netwerkinstellingen pc:
ip netwerkkaart naar modem: 10.0.0.150, 255.255.255.0
ip netwerkkaart naar lan: 192.168.0.1 (ICS)
wanneer ik de website probeer te benaderen via buitenaf zie ik in de webserver van de modem dat bij de status van dat NAT item: syn, i.p.v. listening, dus er gebeurt iets, maar dan krijg ik gewoon "pagina niet gevonden"
Zo ook met andere programma's: remote admin (zoiets als pcanywhere) komt er ook niet op.
De apache is in het lan te benaderen via http://192.168.0.1:9111/pagina.htm
Iemand nog een suggestie wat ik kan proberen?
Blokt wanadoo misschien poorten die hoger liggen dan een bepaalde range? maar dat lijkt me sterk omdat het toegestaan is om servers te draaien.
Bedankt!