Toon posts:

Webinterface voor beginners

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zoek een simpele webinterface om users aan te maken / e-mail te configgen / webservertje aan te maken en domeinen in de dns te gooien + quota dingen regelen.

Nu hoor ik al webmin. deze staat er nu op maar blijkt veel te uitgebreid voor veel dingen en vooral voor externe mensen.

Dus iemand een makkelijke webinterface (php/perl/via internet :))

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Silverpoint bouwt momenteel aan een geavanceerde webinterface voor zowel haar virtual als dedicated klanten. Het is hier mogelijk de benodigde services te configureren. Hier wat voorbeelden van wat er momenteel ontwikkeld is. Dit systeem zal per 1.1.2001 draaien.

Afbeeldingslocatie: http://hydrogen.silverpoint.nl/~marcel/i/dnsoverview.gif
Domeinnamen overzicht (per klant)

Afbeeldingslocatie: http://hydrogen.silverpoint.nl/~marcel/i/dnsedit.gif
DNS wijzigen

Afbeeldingslocatie: http://s337.silverpoint.nl/~marcel/i/hosts.gif
Virtualhost overview (stel o.a. in mem en cpu usage, script aliasses, server aliassen, logfiles; maar ook de toegangs rechten en options)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Waar is dat precies voor bedoeld? Wat kun je er allemaal mee? Ja sorry, ben nog een newbie ;)

Ziet wel cool uit, maar volgens mij is Webmin niet geschikt voor win2k? (Draai nu Apache, PHP4 en MySQL onder win2k) Of zeg ik nu iets heel doms :?

Als iemand me het een beetje uit kan leggen ben ik ook weer blij :P

• twixx
  • Niet online
Deze webinterface is bedoeld voor virtual en dedicated (hosting) klanten. Het bestuurd een server(park). En nee, Exterminator, het is niet voor win2k.

Verwijderd

Hartstikke leuk hoor dat je het cp (control pannel) van Silverpoint laat zien, maar wij hebben er alleen iets aan als het ook beschikbaar komt voor anderen (uiteraard tegen betaling).

Nu is dus mijn vraag gebeurd dit en zo ja wat zal dan ongeveer een server license kosten??

• twixx
  • Niet online
Het komt standaard bij een virtual- en dedicated account. En het is mogelijk op een colocated account.
Over evt. losse verkoop of opensource destributie wordt nog gepraat met het team, ik verwacht niet dat opensource snel gaat gebeuren.

Verwijderd

Ik zeg toch ook niet opensource?
Ik zeg Uiteraard tegen Betaling.
Maareh ik hoop het wel, want anders neem ik een ander cp.

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 18:03 schreef twixx het volgende:
Deze webinterface is bedoeld voor virtual en dedicated (hosting) klanten. Het bestuurd een server(park). En nee, Exterminator, het is niet voor win2k.
ok, dan begreep ik ut verkeerd zeker, was dus een behoorlijk stomme vraag |:(

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Er zijn wel meer hosting bedrijven die zoiets bieden, WideXS bijvoorbeeld, kan je ook bijna alles zelf instellen......wil je meer dan huur je gewoon een eigen server.

• McVirusS
Op vrijdag 15 december 2000 17:05 schreef Bart-n het volgende:
Ok ik zoek een simpele webinterface om users aan te maken / e-mail te configgen / webservertje aan te maken en domeinen in de dns te gooien + quota dingen regelen.

Nu hoor ik al webmin. deze staat er nu op maar blijkt veel te uitgebreid voor veel dingen en vooral voor externe mensen.

Dus iemand een makkelijke webinterface (php/perl/via internet :))
Huur of plaats een server bij WideXS, dan kan je alles zelf instellen :), quota, dns, webservers, email whatever you want......en je kan eventueel ook hun webinterface gebruiken, maar ik vind zelf dat de pre-installed installatie scripts (als je door hun de server laat installeren tenminste, dan plaatsen ze overal scripts voor die je vanaf telnet prompt kan uitvoeren (bijvoorbeeld voor het aanmaken van users, domains, databases etc.)).

• McVirusS
Ik kan wel geld gaan vragen aan WideXS voor al die reclame die ik maak :P.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik zoek dus een proggie. Die server staat er allang !!! :D

Of silverpoint moet het ook aan derde verkopen voor zelf op servers te plaatsen.
Pagina: 1