Toon posts:

[word97] dot niet als doc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ik heb hier een heel raar probleem met word 97

het zit zo
wanneer ik een sjabloon (dot) open via de verkenner (windows 98) dan kan ik hem netjes opslaan als een doc bestand. (in dowrd 97)

maar wanneer ik heb open in word 97 zelf (de dot file) dan kan ik niet kiezen in wat voor formaat ik hem wil opslaan (het word dan een "bestandsnaam.dot.doc" )

ook zie ik (als ik via verkenner het bestand open) in word de optie ("bestand--> opslaan als HTML bestand) zwart zijn (dus je kan hem via html opslaan)

maar wanneer ik hem in word 97 open is die optie grijs (niet beschikbaar)

ik leg hier een beetje een samenhang
omdat wanneer ik via de verkenner open kan ik opslaan in elk formaat als ik maar wil en de optie "opslaan als HTML bestand" kan ik ook kiezen

en wanneer ik een bestand in word zelf open kan dit niet
en word die dus automatisch als een XXXXXX.DOT.DOC opgeslagen

ik heb echt van alles geprobeerd
via verkenner opslaan als doc en als dot de bstandextenties verwijderd /gewijzigd
ik kom er niet uit

nu denken jullie waarom doe je het dan niet gewoon via de verkenner ipv word.
omdat ik hier op mijn werk ben en dus niet thuis voor me zelf bezig. de fout zit bij een werknemer hier. en deze wil het graag via word openen en niet via de windows verkenner

heeft iemand tips/hints wat ik kan proberen??

gr.

Word 97 sjabloon probleem
het lijkt erop dat hier ongeveeer hetzelfde probleem is maar ook hier staat geen oplossing

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 11:11 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het is raar noch probleem, of zoals ms het zo leuk uitdrukt: 'this behaviour is by design'. Als je op een sjabloon dubbelklikt in de verkenner maakt word een nieuw document aan op basis van het sjabloon. ALs je een sjabloon in word opent opent hij het sjabloon en die kun je idd alleen als sjabloon opslaan. Om een nieuw document te maken op basis van een sjabloon klik je in word op nieuw, en kies je een sjabloon. Sjablonen moeten wel in de juiste map staan (zie opties, bestandlocaties)

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 10-03-2004 15:31 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op 10 maart 2004 @ 13:43:
Het is raar noch probleem, of zoals ms het zo leuk uitdrukt: 'this behaviour is by default'. Als je op een sjabloon dubbelklikt in de verkenner maakt word een nieuw document aan op basis van het sjabloon. ALs je een sjabloon in word opent opent hij het sjabloon en die kun je idd alleen als sjabloon opslaan. Om een nieuw document te maken op basis van een sjabloon klik je in word op nieuw, en kies je een sjabloon. Sjablonen moeten wel in de juiste map staan (zie opties, bestandlocaties)
dus inprinciepe moet ik dus de DOT files kopieren naar de map waar de sjabl's in staan en dan via bestand niew een DOT selecteren dan moet het dus in princiepe goed gaan...

iig hartstikke bedankt voor je antwoord ik probeer het nog wel even
gr