Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Als hij crasht (dus niet hangt, maar echt crasht) gaat je screen zelf ook dood.
screen -ls | grep login-server bijvoorbeeld kun je het dan mee nagaan, anders zou je eventueel met "pstree" kunnen spelen, maar daar moet je wat meer trucs op loslaten in een aantal gevallen...
screen -ls | grep login-server bijvoorbeeld kun je het dan mee nagaan, anders zou je eventueel met "pstree" kunnen spelen, maar daar moet je wat meer trucs op loslaten in een aantal gevallen...
Hmmz.. het probleem is een beetje: hoe test ik dit?
Als ik wist hoe m'n server steeds crashte deed ik er wat aan ipv deze onelegante oplossing te gebruiken...
Als ik wist hoe m'n server steeds crashte deed ik er wat aan ipv deze onelegante oplossing te gebruiken...
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Hmmz.. denk dat ik al een oplossing heb.. weet alleen niet zeker of het werkt.
Ik gebruik gewoon het huidige opstart/restart script en run die in een screen.. denk dat dat ook wel wil
werkt dus niet.. dan sluit het hele screen af als je hem detached en de servers dus mee
Ik gebruik gewoon het huidige opstart/restart script en run die in een screen.. denk dat dat ook wel wil
werkt dus niet.. dan sluit het hele screen af als je hem detached en de servers dus mee
[ Voor 25% gewijzigd door OxiMoron op 10-03-2004 12:01 ]
Dat is een zogenaamde scriptrequest, en dat is in deze vorm niet de bedoeling helaasOxiMoron schreef op 10 maart 2004 @ 11:00:
Ik ben nog niet zo bekend met het hele linux scripting verhaal, dus als iemand hier een scriptje voor zou willen schrijven is mijn dank zeeeer groot
Het is de bedoeling om met behulp van anderen iets te bereiken, niet de anderen al het werk te laten doen zegmaar. Hoe je controleert of een proces nog draait is wel basiskennis eigenlijk, en met de tips uit dit topic moet je een heel eind kunnen komen, zie bijvoorbeeld ook http://www.tldp.org/HOWTO/Bash-Prog-Intro-HOWTO.html , nog een kleine tip: cron, ps, grep .
Dit topic is gesloten.
![]()