Goede server?

Pagina: 1
Acties:

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
Ik wou een webserver gaan kopen voor mijn internetbedrijfje. Graag zou ik van jullie, als experts horen wat er mist/beter/anders zou moeten.

MSI 694D Pro 2x Socket 370
2 x Intel Pentium III 800 Mhz
2 x 256 MB SD-RAM 133 Mhz
18,3 GB Seagate 15000rpm SCSI-160 16MB cache
Adaptec 29160 U2W/160mb/s

en een van onderstaande merken 2 x:
46 Gb Maxtor 7200r U100
46 Gb IBM DTLA 7200r U100

Alle tips op/aanmerkingen zijn dus welkom!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik weet niet waar ie voor is, maar voor de meeste servers is een proc wel genoeg (heoveelheid mem wel belangrijk)en kun je dat geld beter besteden aan een SCSI-raid setup

wanneer heb je wel 2 proc's nodig ?
nou bv wanneer je een webserver en een db-server op een machine configureerd (en een os en db zoals oracle die dit ondersteund)
dan worden de berekeningen mooi over de proc's verdeeld

Beste film ooit

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die harde schijven snap ik niet helemaal. 1 SCSI schijf en 2 IDE schijven?
Ik zou dan 2 IDE of SCSI schijven nemen met een RAID controller of gewoon software-RAID (mirroring dan).

Verwijderd

bigs , als jij een softraid op een server wil gaan draaien ......dan hoop ik dat ik jouw nooit om advies hoef te vragen voor mijn config ....

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat komt er ongeveer op die webserver te staan?

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
Webserver met o.a. een nameserver, SQLdatabases, PHP ed.... Er worden straks een heleboele site op gehost (als het goed is).

Verwijderd

watvoor chipset heeft dat mobo-dingetje?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom ik software RAID ook een optie vind: het gaat niet om snelheid, alleen om de veiligheid (mirroring) en dat gaat in software bijna net zo goed als in hardware (zolang je geen parity gebruikt) en je bespaart toch weer aardig wat geld.

[edit]
Dat ik zeg dat het niet gaat om de snelheid wil niet zeggen dat software RAID langzamer is. Ik bedoel dat bij striping de snelheid wel belangrijk is (dat doe je ook niet in software, daar pak je een flinke controler voor met 32mb cache ofzo :))
Pagina: 1