Hoi,
Ik ben bezig om een image uploader en vervolgens een editor te maken.
Ik had alles goed werken, men upload een image, vervolgens werd er van alles mee gedaan en kwam het goed.
De werkende versie is: upload.aspx(.vb). Deze page bevat dus alles. Maar dat wil ik dus niet.
Ik wil het e.e.a. gaan scheiden. Het uploaden in een aparte class, het editten in een aparte class, zodat de verschillende classes op verschillende plaatsen in de webapplicatie (niet webpage) aangeroepen kunnen worden met parameters. Het lijkt me logisch dat ik dezelfde code gebruik uit de werkende versie.
Upload.class
Bovenstaande code is gebaseerd op mijn werkende sub uit de upload.aspx(.vb)
En de sub uit een "random" aspx file.
UploadImage.aspx.vb
Feitelijk is er niks schokkends aan de code gewijzigd. Dit werkt dus gewoonweg niet.
Een upload vindt niet plaats. Kan iemand mij op weg helpen?
Ik krijg geen foutmeldingen. Als ik de "werkende" versie strip en naar deze code terugbreng werkt het wel gewoon. Snap er niks van.
dit is mijn eerste poging tot het werken met aparte class files, dus misschien dat dat het probleem is?
Ik ben bezig om een image uploader en vervolgens een editor te maken.
Ik had alles goed werken, men upload een image, vervolgens werd er van alles mee gedaan en kwam het goed.
De werkende versie is: upload.aspx(.vb). Deze page bevat dus alles. Maar dat wil ik dus niet.
Ik wil het e.e.a. gaan scheiden. Het uploaden in een aparte class, het editten in een aparte class, zodat de verschillende classes op verschillende plaatsen in de webapplicatie (niet webpage) aangeroepen kunnen worden met parameters. Het lijkt me logisch dat ik dezelfde code gebruik uit de werkende versie.
Upload.class
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Public Class ImageUploader ' guid creëren Public Function GuidGen() As String Dim oGuid As System.Guid oGuid = System.Guid.NewGuid() GuidGen = UCase(oGuid.ToString) End Function ' uploaden van de image Sub UploadImage(inputinstance as Web.HttpPostedFile) If Not (inputinstance Is Nothing) Then Dim strLongFilePath As String = inputinstance.FileName Dim strFileName As String Dim ServerPath As String strFileName = GuidGen() & ".jpg" ServerPath = ("c:\inetpub\wwwroot\images\") Try inputinstance.SaveAs(ServerPath & strFileName) Catch Ex As Exception End Try End If End Sub End Class |
Bovenstaande code is gebaseerd op mijn werkende sub uit de upload.aspx(.vb)
En de sub uit een "random" aspx file.
UploadImage.aspx.vb
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| Private Sub submit_click (ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Dim uploadinstance As ImageUploader.ImageUploader Dim veldnaam As Web.HttpPostedFile uploadinstance.UploadImage(veldnaam) End Sub |
Feitelijk is er niks schokkends aan de code gewijzigd. Dit werkt dus gewoonweg niet.
Een upload vindt niet plaats. Kan iemand mij op weg helpen?
Ik krijg geen foutmeldingen. Als ik de "werkende" versie strip en naar deze code terugbreng werkt het wel gewoon. Snap er niks van.
dit is mijn eerste poging tot het werken met aparte class files, dus misschien dat dat het probleem is?
[ Voor 8% gewijzigd door TeeDee op 10-03-2004 10:39 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored