[KPN ADSL] Opeens 4096/320

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Situatie:

Ik heb Basic 2048/320 dus op analoog.

Ik kan volgens de postcode checks geen ADSL Fast nemen. Zelfs geen Basic op ISDN. Dit vanwege de afstand (4 km)

Gisteravond rond 22:45 had ik inneens een disconnect. Mn download stopte en ik disconnecte op mIRC. Ik naar mn modem gekeken, en die gaf een knipperend status ledje aan, en na 30 sec was deze weer groen. Status ok dus.

Ik van :? yeah right, mn download ging verder en ik log weer in op IRC.

En inneens zag ik via statbar dat mn download ipv 215~220 nu oppeens ~435kb/s was.

Ik andere download gepakt (100mb.bin) en die ging ook met 420/440kb.

Ik kijk ik mn modem: daar stond 4096/320.

Ik kijken of er wat bekend was van upgrades, niets.

mn dB waarden in mn modemrouter (E-Tech) waren niet veranderd, misschien een heeeel klein beetje hoger, maar meer niet.

mn ping en upload bleven dus hetzelfde, en ik kan nog steeds geen Fast aanvragen.

Als ik via mn stageplek (waar ik nu zit) kijk naar de status van mn verbinding is die nog sinds 22:45 up. Maar als ik vanaf hier wat upload naar mn ftp thuis gaat dat weer met 220kb/s zoals voorheen. Het lijkt dus dat ik weer op de oude snelheid zit, maar echter nu zonder disconnection van mn modem.

Iemand dit vaker meegemaakt :?

De rest in mijn buurt (zelfde Centrale) had nergens last van, geen verhoging of disconnect.

Centrale is Sevenum trouwens.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ehm... wees blij :D... (zolang het duurt :))
Beter lezen Eyeopener...

Ik heb het wel meer gelezen ja, ook op dit forum geloof ik: Mensen die opeens een snellere download hebben zonder dat ze ook maar iets gedaan hebben :)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 10:39 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Heb weleens zoiets gezien ja. Was een gaar profiel in DSLAM. Volgens de officiele KPN normen mag je op die afstand geen fast abo hebben, maar in de praktijk zal het waarschijnlijk net werken. Zou ook kunnen zijn dat ze net iets aan het doen waren in de centrale en jou per ongeluk op die snelheid hadden gezet.je kunt eens bellen met je provider/kpn

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
KaMiKaZe schreef op 10 maart 2004 @ 10:37:
je kunt eens bellen met je provider/kpn
Dan ben je echt niet goed wijs 8)7

57696520646974206c65657374206973206e657264

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
niet bellen natuurlijk, het is hun fout dus profiteer ervan :)

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

:9~ Waarom overkomt mij dit soort dingen nou nooit?! :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Sluuut schreef op 10 maart 2004 @ 10:39:
[...]

Dan ben je echt niet goed wijs 8)7
HyperDevil schreef op 10 maart 2004 @ 10:40:
niet bellen natuurlijk, het is hun fout dus profiteer ervan :)
Goed lezen!!! z'n verbinding is al weer terug naar z'n normale snelheid, 't gaat er om of hij nou wel of niet "Fast ADSL" kan krijgen.
Dus bellen lijkt me wel zinvol :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Laat ik het antwoord maar alvast geven: Wat in de postcodecheck staat is leidend voor alle kpn-adsl aansluitingen.
Bespaar je dat telefoontje maar, upgraden kan je toch niet, ook al bewijs je 1000 keer dat je lijn op 4mbit wel prima werkt. Je kan hooguit een inhoudelijke discussie houden met een net niet helemaal geinformeerde SNT medewerker die denkt dat die postcodechecks te maken hebben met wat er aangesloten kan worden op dat gebied en hem uitleggen dat het meer te maken heeft met wat de kpn wil aanleggen op dat postcodegebied.

Bespaar jezelf die moeite. KPN kijkt naar postcodegebieden en de verwachte aantal storingen op die afstand/in dat gebied en hanteert daarmee (inclusie een vrij ruime marge voor upgrades) de postcode tabellen. Het kan zelfs zo zijn dat je twee jaar geleden wel 2mbit kon aanvragen ergens en al je buren het hebben en dat jij alleen maar adsl lite aan kan vragen, omdat er in die buurt of op die afstand volgens de kpn nét iets teveel problemen waren.

[ Voor 72% gewijzigd door JvS op 10-03-2004 11:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Lijkt me toch dat 4MBit echt wel snel genoeg is? Of gaan jullie me nu iets uitleggen? ;)
Misschien dat het komt dat ik niet zo'n die-hard downloader meer ben hoor :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:04:
Lijkt me toch dat 4MBit echt wel snel genoeg is? Of gaan jullie me nu iets uitleggen? ;)
Misschien dat het komt dat ik niet zo'n die-hard downloader meer ben hoor :)
Zou eens wat beter lezen voordat je een reactie plaatst :|

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
JvS schreef op 10 maart 2004 @ 10:55:
Laat ik het antwoord maar alvast geven: Wat in de postcodecheck staat is leidend voor alle kpn-adsl aansluitingen.
Bespaar je dat telefoontje maar, upgraden kan je toch niet, ook al bewijs je 1000 keer dat je lijn op 4mbit wel prima werkt. Je kan hooguit een inhoudelijke discussie houden met een net niet helemaal geinformeerde SNT medewerker die denkt dat die postcodechecks te maken hebben met wat er aangesloten kan worden op dat gebied en hem uitleggen dat het meer te maken heeft met wat de kpn wil aanleggen op dat postcodegebied.

Bespaar jezelf die moeite. KPN kijkt naar postcodegebieden en de verwachte aantal storingen op die afstand/in dat gebied en hanteert daarmee (inclusie een vrij ruime marge voor upgrades) de postcode tabellen. Het kan zelfs zo zijn dat je twee jaar geleden wel 2mbit kon aanvragen ergens en al je buren het hebben en dat jij alleen maar adsl lite aan kan vragen, omdat er in die buurt of op die afstand volgens de kpn nét iets teveel problemen waren.
Misschien weet jij dit ook wel: Mocht KPN of xs4all wat aan het proberen zijn (bijv. 4mbit op mijn 4km afstand :?) kunnen ze dit remote? het lijkt me niet dat er iemand om kwart voor 11 sávonds gaat zitten kloten aan de dslam bij mijn centrale.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

monteurs kunnen 24h per dag rondcrossen, maar naar mijn beste weten is dit ook remote te doen. Waarom een upgrade dan ook niet gewoon met 1 druk op de knop landelijk wordt gedaan is mij eigenlijk ook een raadsel. Ik zal het eens navragen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 10 maart 2004 @ 11:11:
[...]

Zou eens wat beter lezen voordat je een reactie plaatst :|
had wel goed gelezen hoor :) Maar TS is nogal gebrand om over te stappen van 2048/320 naar 4MBit. Nou heb ik daar geen problemen mee maar ik vraag me dan altijd af wat nu eigenlijk je echte winst is... behalve een flinke extra drain op je bankrekening...

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:30:
[...]

had wel goed gelezen hoor :) Maar TS is nogal gebrand om over te stappen van 2048/320 naar 4MBit. Nou heb ik daar geen problemen mee maar ik vraag me dan altijd af wat nu eigenlijk je echte winst is... behalve een flinke extra drain op je bankrekening...
Ownee, dat heb je mis, ik ben nog harstikke tevreden met Basic, het is gewoon zo dat ik geen Fast kan bestellen, en ik vind het ook te duur, dus ook al kón ik het, dan hoefde ik het nog niet. Ik heb zelfs over een downgradenaar Lite (1024/320) zitten denken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Thund3r schreef op 10 maart 2004 @ 14:58:
Ownee, dat heb je mis, ik ben nog harstikke tevreden met Basic, het is gewoon zo dat ik geen Fast kan bestellen, en ik vind het ook te duur, dus ook al kón ik het, dan hoefde ik het nog niet. Ik heb zelfs over een downgrade naar Lite (1024/320) zitten denken.
ow, sowwy... was meer "ik begrijp niet dat KPN het niet aan wil bieden want ik heb zelf gezien dat het werkt", dus?
Inderdaad, 1Mbit ought to be nuff for everybody ;)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nu zul je vast wel al thuis zijn en het uitgeprobeerd hebben. Welke snelheid heb je nu? Back to normal?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 10 maart 2004 @ 19:11:
Nu zul je vast wel al thuis zijn en het uitgeprobeerd hebben. Welke snelheid heb je nu? Back to normal?
Het is idd weer normaal ~220kb/s, hoewel in mn router nog steeds 4096/320 staat.

Misschien dat dit na een reset weg is, hier echter geen zin in ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1