Toon posts:

Javascript quotes in een string

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet zo veel verstand van java, maar met het gevonden script had ik tot nu toe niet zoveel problemen. Het gaat hier om een menu dat naar beneden komt wanneer je de muis erop houdt. Nou zit ik met dit:

code:
1
2
3
4
linkset[0]='<div class="menuitems"><a href="das/depth.htm">DAS in depth</a></div>'
linkset[0]+='<div class="menuitems"><a href="das/video.htm">Joint score video</a></div>'
linkset[0]+='<div class="menuitems"><a href="das/references.htm">References</a></div>'
linkset[0]+='<div class="menuitems"><a href="javascript:popitup(dascalc/dasculators.html)">Online calculator</a></div>'

De functie heb ik al dat is deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
     <!--
          function popitup(url)
     {
          newwindow=window.open(url,'name','height=500,width=300,scrollbars=auto'  );
          if (window.focus) {newwindow.focus()}
     } 
        // -->

het gaat hier met name om de laatste linkset. Wanneer ik daarop klik moet er een popup verschijnen. Maar ik weet nu niet welke ' of " ik moet gebruiken

code:
1
linkset[0]+='<div class="menuitems"><a href="javascript:popitup('dascalc/dasculators.html')">Online calculator</a></div>'

code:
1
linkset[0]+='<div class="menuitems"><a href="javascript:popitup("dascalc/dasculators.html")">Online calculator</a></div>'

(werken niet)

iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Even for your info: het gaat hier om javascript. Daar hebben de mensen aan deze kant niet zo'n verstand van (voor java zie: http://java.sun.com). Misschien is het daarom nuttig om een move aan te vragen naar Webdesign & Graphics Daar zitten de pro's wat JavaScript betreft :)

[edit] Een mogelijkheid is trouwens je single quotes te escapen dmv \'

[ Voor 14% gewijzigd door Glimi op 10-03-2004 10:27 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ten eerste is java niet gelijk aan javascript. Dat laaste hoort in Webdesign & Graphics. Vandaar de move vanuit Programming & Webscripting. De titel mag je ook wel iets langer over nadenken. Verder zul je je quotes binnen een quoted string moeten escapen.. In dit geval zul je \' moeten gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
o oke..sorry..bij deze dan...als ie gemoved kan worden heel graag

bedankt voor de move, en sorry voor het ongemak..
(hij werkt trouwens)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 10:28 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

Pelle

🚴‍♂️

Mooi.

Dit topic is gesloten.